MS ACCESS/ SQL server 2005

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

• Willie-wortel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:21
Beste mensen,

Met MS ACCESS ben ik redelijk bekend, hier heb ik zelf een database in gebouwd. Nu wil ik mij gaan verdiepen in SQL (een server).

Dit heb ik geinstalleerd:

- MS SQL server 2005 express edition
- MS ACCESS 2003
- SQL Server Management Studio Express CTP

Nu kan ik een database aan maken in Studio Express.... en deze gegevens inlezen in ACCESS..... maar niet bewerken...!?

Wat doe ik fout?

(heb ik trouwens de juiste software aangeschaft?)

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:55

BCC

Koop een boek.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Als je Access 2003 opent, dan zie je rechts een menu met 'nieuw bestand ...'.
Je moet hier niet kiezen voor lege database, maar Project met bestaande gegevens. Je kunt daarna inloggen op de SQL server database. De gegevens worden niet geimporteerd in Access, maar je hebt een verbinding naar de database opgebouwd.
Let wel: alle queries die je maakt worden views in de database.

Veel succes,

Martin

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit heeft weinig van doen met Windows Operating Systems aangezien SQL server geen OS is. Verder is BCC nogal kort door de bocht maar valt er inderdaad weinig meer van te zeggen. We hebben geen zicht op wat je gedaan hebt etc, dan valt er ook niets te zeggen over wat er verkeerd gaat.

Ik stel voor dat je een nieuw topic opent in Software Algemeen (of als het over het gebruik van specifiek MS Access gaat waar toevallig tegen SQLsrvr 2k5 wordt gepraat: Officesuites en -software). Geef dan even wat meer informatie over je inrichting ;)

Maar ik neem aan dat Access wel als frontend kan dienen voor het muteren van data in ook SQL server 2005 ja. Bedenk natuurlijk ook dat CTP staat voor Community Technology Preview, dat geeft enige inzichten in de status ervan.
Het woord aangeschaft snap ik trouwens niet; alles behalve Access is gratis en Access had je al?

Anyhow. In WOS past het niet, verplaatsen heeft met de huidige gegevens geen zin, dus sluit ik het hier. Open dus even in het juiste subforum een nieuw topic met wat meer info over je inrichting :)

edit:

Oeh, al helpt Martin9900 hierboven je op de valreep al een eind op weg :*

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 02-03-2006 10:52 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.