rs232 <> ethernet oplossing

Pagina: 1
Acties:

• jwillemsen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:19
Ik ben op zoek naar een oplossing waarmee ik via ethernet met een rs232 kan communiceren. We hebben een Sun server zonder grafische kaart, alleen maar met rs232 waar nu een terminal op zit aangesloten, maar we willen dit nu ook remote kunnen doen, te lastig om elke keer naar de server fysiek te gaan om spullen te herstarten. Iemand ervaring met een bepaalde oplossing?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-02 22:39

SA007

Moderator Tweaking
Als ik je goed begrijp wil je een seriele terminal, maar waar ipv een monitor aanhangt een ethernet interface.

Als er nog een andere server bij in het rack hangt, kan je deze daarop aansluiten en dan met een terminal programma zoals hyperterminal (windows) of minicom (linux) ermee praten.

Als er geen andere server is, zal je toch een (embedded) systeem erbij moeten hangen zoals:
- een extra server voor terminal doeleinden.
- een embedded linux systeem, wat bijvoorbeeld een omgebouwde budget (sweex) router, maar iets maken met een ethernut of iets dergelijks kan natuurlijk ook.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:08
er zijn ook serieel-ethernet oplossingen kant en klaar:

http://www.amplicon.nl/seri_el___ethernet_conversie.html

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het apparaat voor dit soort doeleinden heet een terminal-server (niet te verwarren met de versie van Windows NT met wat Citrix toevoegingen).

Aan de ene kant een LAN-interface (meestal Ethernet, eventueel TokenRing, FDDI) en aan de andere kant meerdere seriele poorten en eventueel nog een of meerdere parallelle poorten.
3Com had vroeger de CS/2500 en CS/2600 modellen, maar die zijn niet meer leverbaar, en als je ze vind is de software onvindbaar (die van floppy of netwerk moet worden geladen). Er zijn vele andere merken die, vaak in OEM, dit soort speelgoed leveren, en 2e hands zijn ze goed te vinden op de Amerikaanse eBay.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:12
...zoals de Cyclades Alterpath die t.net sinds kort niet meer in het rack heeft hangen :) Al ben ik wel bang dat dat appraat een beetje overkill zou zijn voor slechts 1 server :P

Als ik echter http://www.wave.no/products.html?id=86 moet geloven zijn al die apparaten stervensduur.
Een gemodde Sweex of een "echte" server erbij hangen lijkt me de goedkoopste optie.

[ Voor 3% gewijzigd door Paul op 02-03-2006 21:52 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik weet niet of 2e hands acceptabel is voor de TS.

Xyplex is momenteel een van de grootste op dit gebied, en een of andere joker heeft momenteel op eBay in de VS een aantal Xyplex 1600's staan voor $ 19.95, en verzendt wereldwijd. Met het vervangen van echte computers door Windows-speelgoed komen er een HOOP terminal-servers op de 2e hands markt.

Zoek maar eens verder op "terminal-server" op eBay in de UK, Duitsland, enz. als je denkt dat de verzend-kosten vanuit de States te hoog worden.

Overigens heb ik ook wel Microplex print-servers (2 x serieel/2 x parallel) "omgekeerd" kunnen gebruiken als 2-poort TS, maar dat waren ook de luxe print-servers, tegen de DFL 1000 voor de eerste versie, de latere versie was goedkoper met ca. DFL 600.

Ik zie nu dat ik TS afwisselend als topic-starter en terminal-server gebruik. Nou ja, de lezer begrijpt het wel.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:05

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Een (tweedehands) Xyplex is inderdaad top. Met twee stuks kun je zelfs 20 seriele poorten over ethernet verlengen, zodat je met bijvoorbeeld 1 terminal twintig serverconsoles kunt bedienen die drie gebouwen verderop staan. Verder oneindig aantal mogelijkheden als je dan ook nog gebruikt maakt van de LAT services. Als je er zo eentje kunt krijgen voor weinig dan altijd doen.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Op mijn werk hebben we dit. Ik zou niet weten wat het kost, maar via de website is dat vast op te vragen.

Het kastje is gebasseerd op een Lantronix Xport.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15
Rum schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 08:32:
Op mijn werk hebben we dit. Ik zou niet weten wat het kost, maar via de website is dat vast op te vragen.

Het kastje is gebasseerd op een Lantronix Xport.
offtopic:
He prutser ga eens aan het werk daar bij die Toko ;) Hoe staan de systeembeheer zaken ;)

Hail to the king baby!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
als je meer machines hebt, kun je bijv ook een USB<>RS232 interface gebruiken. Als je zo een heel rack wilt managen kun je met een (simpele) 1U server met een paar USB hubs en een bunch van die dingen al je servers serieel aansluiten zonder bizar hoge kosten. Linux ondersteunt de meeste converters wel. Consoleswitches zijn vaak erg snel erg duur.

[ Voor 9% gewijzigd door HunterPro op 03-03-2006 12:55 ]

Pagina: 1