Beeld bevriest na 5 min.

Pagina: 1
Acties:

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een pc waarbij het beeld bevriest na ongeveer 5 minuten gamen. Ik heb 3dmark geprobeerd daarbij stopte hij ook. Ik heb toen alle hardware er uit gehaald die niet nodig is zoals tv kaart floppydrive en 2e dvd speler. Daarna heb ik hem opnieuw geinstalleerd. Toen werkte hij goed ik had alle drivers geinstalleerd en mark3d. Mark3d deed het goed en gaf ook nog een goede score. Ik heb daarna de tv kaart en floppy er weer op aan gesloten. Toen heb ik mark3d weer gedraaid en toen bevroor het beeld. Ik heb daarna weer de floppy drive en de tv kaart er uit gehaald. Maar toen liep hij nog steeds vast. Ik wilde windows toen opnieuw installeren maar toen vond hij de hardeschijf niet. Toen heb de kabels van de hardeschijf losgehaald en opnieuw aangesloten en toen kon ik windows weer installeren maar toen bevroor het beeld weer met mark3d en met burnin. Ik heb nu geen idee wat ik nog kan doen. Ik heb ander werkgeheugen geprobeerd de laatste driversen de bios geflasht.

Kan het zijn dat de voeding niet sterk genoeg is en dat het beeld dan bevriest als je veel van je videokaart vraagt? Of is de videokaart niet goed. Of zit ik er heel ver naast.

De specs zijn

amd 3700+
Asus A8n-sli
ati x8oo RX (hij geeft in windows aan dat het een pro is)
2x 512mb kingston
antec 400watt
250gb sata
Windows xp pro

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 16:42
hmm, het kan vanales zijn..

het systeem ziet er goed uit... niet een te zwakke voeding of slechte onderdelen....

voor de zekerheid kan je monitoringsoftware draaien, als mother board monitor (MBM) of speedfan. Kan je kijken of je voltages niet te laag zijn (of je temperaturen te hoog)

Misschien voor de zekerheid nog eens controleren of je alle onderdelen en stekkers goed genoeg hebt aangedrukt?

kan je die HDD eens in een andere compu proberen? Een hdd die kapot is kan wel eens dit soort effecten hebben

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

feep schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 09:35:
Hallo,

Ik heb een pc waarbij het beeld bevriest na ongeveer 5 minuten gamen. Ik heb 3dmark geprobeerd daarbij stopte hij ook. Ik heb toen alle hardware er uit gehaald die niet nodig is zoals tv kaart floppydrive en 2e dvd speler. Daarna heb ik hem opnieuw geinstalleerd. Toen werkte hij goed ik had alle drivers geinstalleerd en mark3d. Mark3d deed het goed en gaf ook nog een goede score. Ik heb daarna de tv kaart en floppy er weer op aan gesloten. Toen heb ik mark3d weer gedraaid en toen bevroor het beeld. Ik heb daarna weer de floppy drive en de tv kaart er uit gehaald. Maar toen liep hij nog steeds vast. Ik wilde windows toen opnieuw installeren maar toen vond hij de hardeschijf niet. Toen heb de kabels van de hardeschijf losgehaald en opnieuw aangesloten en toen kon ik windows weer installeren maar toen bevroor het beeld weer met mark3d en met burnin. Ik heb nu geen idee wat ik nog kan doen. Ik heb ander werkgeheugen geprobeerd de laatste driversen de bios geflasht.

Kan het zijn dat de voeding niet sterk genoeg is en dat het beeld dan bevriest als je veel van je videokaart vraagt? Of is de videokaart niet goed. Of zit ik er heel ver naast.

De specs zijn

amd 3700+
Asus A8n-sli
ati x8oo RX (hij geeft in windows aan dat het een pro is)
2x 512mb kingston
antec 400watt
250gb sata
Windows xp pro
Wat voor merk hardeschijf is het, toevallig toch geen Maxtor Diamondmax 10 eh, want dit is een bekend probleem met nForce 4 moederborden.

Verder aangezien je zegt dat hij met CPU Burn-In ook bervriest zou ik eens zeggen controleer de koeling eens (of deze er goed opzit) en de temps met SpeedFan of iets dergelijks.

Wat ik verder nog eens kan aanraden is probeer eens een memtest te draaien om je geheugen te testen (zorg ervoor dat je minimaal 3 passes krijgt), geeft hij in eerste instantie problemen, probeer dan 1 blokje tegelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 10:08 ]

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
De hardeschijf is een hitachi deskstar.
De voltages zijn: +12v 11.712
+5v 4.919
+3.3v 3.216
vcore 1.344
Ik heb geen idee of dat goed is of niet.

De cpu word nooit meer dan 37 graden. Van de videokaart kan ik de temperatuur niet vinden.
Ik heb ook een aantal keer mem test gedraaid en die vond geen fouten.

[ Voor 8% gewijzigd door feep op 02-03-2006 23:40 ]