Toon posts:

Windows 2000 naar Windows 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een nieuwe server liggen die een oude windows 2000 server moet vervangen.

Dus de AD zou overgezet moeten worden.

Op de MS site wordt er aangeraden da ADMTv2 te gebruiken. Maar daar moet je een bron en doel domein opgeven, en dit zou hetzelfde moeten blijven.

Graag had ik de windows2003 server niet in het oude domein hangen, maar in een testopstelling, dus geen rechtstreeks contact met de win2000 server.

Wat raden jullie mij aan ?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:57
Waarom doe je gewoon niet een upgrade van je AD? Gewoon de AD upgraden naar Windows 2003, Nieuwe server installeren. Domain controller van maken. Data overzetten. Oude server weg wegwerken.

Hierover is voldoende te vinden bij Microsoft.

[ Voor 48% gewijzigd door Rolfie op 02-03-2006 09:57 ]

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-04 13:48

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:55:
Dus de AD zou overgezet moeten worden.
.. en ..
Graag had ik de windows2003 server niet in het oude domein hangen, maar in een testopstelling, dus geen rechtstreeks contact met de win2000 server.
Je wilt wel dezelfde AD (inhoud) houden, maar je win2k3 server mag niet praten met je win2k server. Doh.
Wat raden jullie mij aan ?
Iemand in te schakelen die er wel verstand van heeft..

Verwijderd

Topicstarter
_Arthur schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:26:
[...]

.. en ..

[...]

Je wilt wel dezelfde AD (inhoud) houden, maar je win2k3 server mag niet praten met je win2k server. Doh.

[...]

Iemand in te schakelen die er wel verstand van heeft..
Wat is hier mis aan ?
De windows 2000 DC gaat eruit als de testopstelling slaagt.

Verwijderd

Mja, dat is natuurlijk geen zinvolle situatie. Je kan niet zomaar een kopietje trekken naar een testserver en, als je klaar bent met prutsen, die ineen keer in je live netwerk hangen. Als je wilt prutsen in een testopstelling doe je dat met een testserver die je vervolgens compleet opnieuw installeert wanneer je hem live gaat hangen; op dat moment doe je de upgrade.