Toon posts:

Planet verandert voorwaarden Music Stream

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heer BreinPijn,

Steeds meer mensen kiezen ervoor om legaal via internet muziek te beluisteren en te downloaden. De platenmaatschappijen stellen hiertoe steeds meer muziek beschikbaar. Hierdoor heeft u bij Music Stream inmiddels de keuze uit meer dan 1 miljoen nummers.

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, tracht Planet Internet de muziek in verschillende vormen aan te bieden. Helaas hebben de maatschappijen besloten om bepaalde vormen niet langer toe te staan.

Wat betekent dit precies?
maatschappijen ondersteunen uw licentie voor het gebruik van deze optie niet meer. Dit betekent dat u de muziek die u eerder via deze optie heeft gedownload mogelijk niet meer kunt afspelen. O Lekker is dat 280 euro aan die verk*kering gedownload!
Branden gaat geen eens meer! 280 euro door de WC!
Dus DC++ opgestart en aan het downloaden geslagen, voor straf download ik meteen ook ff die CD`s die ik dit weekeinde via planet wou kopen.

Het is ons wel gelukt om met de maatschappijen de afspraak te maken dat deze muziek in ieder geval nog tot 1 januari 2007 voor u beschikbaar blijft.

1000 credits extra muziektegoed
(Dat is dus exact 1 brak-CDtje)
Wij begrijpen dat het voor u erg vervelend is wanneer u in de toekomst mogelijk geen gebruik meer kunt maken van bepaalde gedownloade nummers. Daarom krijgt u van ons 1000 credits muziektegoed ter waarde van € 10,-. Deze credits worden per 3 april aan uw tegoed toegevoegd en zijn alleen in de maand april geldig.

Hebt u nog vragen? Op www.planet.nl/help kunt u 7 dagen per week, 24 minuten per dag vragen stellen aan onze Servicelijn.

Met vriendelijke groet,
Planet Internet
:(

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 03:35 . Reden: [Music Stream] zet dit ff er bij ]

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-12 12:36

Whuzz

Dodgeball!

Lang leve DRM! :(

[ Voor 6% gewijzigd door Whuzz op 02-03-2006 07:28 ]

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12 23:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Dowload dan voortaan ook legaal via DC++/Soulseek of andere clients waar je niet hoef te uploaden, dan zit je niet vast aan dit soort belachelijke DRM toestanden/WindowsMediaPlayer/Microsoft Windows.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Er zit een klote beveiliging op planet. Heb hem zelf ook. geen enkele mp3speler kan ermee omgaan. Het enige waar je het vanaf kan spelen is de pc zelf. Je moet eens kijken naar yahoo. Die wil geen drm beveiliging in zjn muziek. ZOdra zij die eruit hebben gesloopt gaat de rest ook mee

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Ik ga al lange tijd om met digitale piraten (2 maten van mij) en het bevalt me eerlik gezegt uitstekend. Het enigste wat ik legaal koop is mijn Windows versie, mijn officepakket en mijn games.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 07:36 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-12 20:19

Gerco

Professional Newbie

Kan dit zomaar? Je hebt toch gewoon betaald voor die muziek, dan kunnen ze die toch niet zomaar weer afnemen zonder dat je iets fout gedaan hebt.

Ze kunnen toch ook je CDs niet in beslag nemen als ze besluiten deze niet meer te ondersteunen? Ik vind dit gewoon diefstal. Als ze ook alle geld terugbetalen is het nog steeds een schoferige streek, maar gewoon je muziek disablen zonder geld terug te geven is stelen.

Het lijkt erop dat alle DRM nachtmerries toch waar worden, maar liever nu dan over 10 jaar, wanneer de consument alles met DRM heeft gekocht zonder na te denken. Koop DRM loze content of koop geen content.

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, spreek die dan eens aan. Misschien kunnen zij er nog wat mee. Die 280 euro terugvorderen bijvoorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Gerco op 02-03-2006 09:21 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• three2five
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-11 08:49
Wat ziek!!!

Ik weet vrijwel zeker dat dit gewoon niet mag, behalve wanneer er iets dergelijks in de overeenkomst staat over een tijdelijke gebruiksovereenkomst (gebruik voor onbepaalde tijd) Maar mocht de situatie zo zijn zoals jij het schetst moet hier zeker meer aandacht aan besteed worden dan alleen een simpel GoT topic. Dit kan echt niet.

[ Voor 3% gewijzigd door three2five op 02-03-2006 11:03 ]

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Ik zou even checken of planet iets in de 'overeenkomsten' heeft gezet over het niet meer laten werken van betaalde MP3's als de maatschappijen stoppen en anders een heel boze maar beschaafde brief sturen naar planet met een CC naar de consumentenbond.

Volgens mij mag het zoiezo niet gezien jij ervoor hebt betaald en nu dus legaal eigenaar van de MP3's bent...

(of waren het nou WMA bestanden :? :P )

[ Voor 5% gewijzigd door WoBaDijk op 02-03-2006 11:20 ]

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Meld iig even een nieuwsitem aan de frontpage. Brief bijvoegen en publiciteit is gegarandeerd.

Eigenaar word je niet van de muziek in je MP3 bestanden, net als je geen eigenaar bent van de muziek die je op cd koopt. De CD is echter wel van jou en die mogen ze niet zomaar afnemen. Misschien koop je alleen een gebruiksrecht wat op elk moment ingetrokken kan worden. In dat geval staan ze in hun recht, maar is het nog steeds een enorme naaistreek.

Ik vind dit een erg domme zet van de muziekindustrie. Als dit algemeen bekend word, koopt niemand meer muziek met DRM en zo hoort het!.

[ Voor 93% gewijzigd door Gerco op 02-03-2006 11:22 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:44

hilgo

Clear your mind of can't.

Ik heb die mail van planet ook gekregen, hieronder een overzicht van de mogelijkheden:

optiewat kunt u met de optiecredits per nummernuper 3 april
streamEenmalig beluisteren1jaja
downloadDownloaden voor gebruik op PC10janee
download-plusDownloaden voor gebruik op
PC, CD of digitale speler
100jaja
fragmentGratis 30 seconden beluisteren-jaja

Het enige wat dus veranderd is dat de optie 'downloaden voor gebruik op pc' wordt afgeschaft, de rest blijft bestaan.

Discogs

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Ik doe een voorzetje:

Geachte heer/mevrouw,

Op Donderdag 2 maart 2006 zag ik dat er op het downloaden van muziek beperkende voorwaarden toegepast gaan worden. Dit is van toepassing per April 2007.

De muziek die ik tot nu toe gedownload heb (en waar ik dus voor betaald heb), zal per april 2007 niet meer af te spelen zijn op mijn computer. Ik heb voor deze nummers betaald, zonder van deze 'clausule' op de hoogte gesteld te zijn.

Ik zie me door deze beperkende voorwaarden (die met terugwerkende kracht worden opgedrongen), genoodzaakt de koop ongedaan te maken.

Dat de licentie die is afgegeven op de huidige bestanden komt te vervallen (doordat UW leveranciers deze niet meer ondersteunen), is niet mijn probleem. Ik wil me hierbij beroepen op de garantie tussen koper en verkoper, welke stelt dat ik met Fabrikanten niets van doen heb.

Ik wil u dus verzoeken het bedrag van € X terug te storten op mijn rekening, indien dit het geval is, kunnen mijn licenties (XLS lijst bijvoegen) worden ingetrokken.

Met vriendelijke groet,

User

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Kan iemand die hele mail van Planet eens posten? Ik ben wel benieuwd naar het hele verhaal. Bovendien is het dan makkelijker om er een nieuws-submit van te maken.

[edit]
In de TS staat niet de hele mail volgens mij, er staat namelijk:
maatschappijen ondersteunen uw licentie voor het gebruik van deze optie niet meer.
Maar nergens staat over welke optie dat dan gaat.

Op webwereld staat het iets duidelijker. Je kan de muziek dus blijkbaar nog wel downloaden voor op je DRM MP3 speler, maar niet meer voor alleen de computer. Dat is iets minder erg, maar het blijft schandalig om een koopovereenkomst achteraf eenzijdig te wijzigen.

Hopelijk wordt dit groot nieuws (lees: Telegraaf, AD) en koopt niemand meer DRM rotzooi. De enige manier waarop de consument kan stemmen is met zijn voeten, laten we dat dan ook eens doen.

[ Voor 82% gewijzigd door Gerco op 02-03-2006 12:19 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Nette brief, ik zou alleen UW niet in hoofdletters zetten, maar onderstrepen. Dat maakt het wat duidelijker.

Stuur trouwens ook eens een mailtje naar een organisatie die tegen DRM is, of een muziekwinkel zonder DRM, die willen dit graag publiceren denk ik!

@gerco: De mail staat volgens mij in de TS

[ Voor 9% gewijzigd door marcieking op 02-03-2006 12:11 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

• Metalman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:40
Dit is echt een van de belachelijkste acties ooit van de muziekindustrie. Nou zijn er eindelijk mensen bereid om legale muziek downloads te verkiezen boven illegale, en dan is het weer niet goed. Doe toch niet zo achterlijk jongens, spring nou toch eens op die Internet trein. Het verkopen van muziek op CD's heeft zijn beste tijd gehad, iTunes en MusicStream achtige oplossingen zijn de toekomst. Dat wil zeggen, zolang de muziekindustrie niet verder gaat met deze sabbotage acties. Dan stapt iedereen straks weer lekker terug naar P2P of torrent downloads.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dan download je de muziek die je betaald hebt op een andere manier. En beschouw je die ook als betaald. :) Lijkt me niet meer dan eerlijk toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Satch op 02-03-2006 20:25 ]

Verwijderd

hilgo schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:52:
Ik heb die mail van planet ook gekregen, hieronder een overzicht van de mogelijkheden:

optiewat kunt u met de optiecredits per nummernuper 3 april
streamEenmalig beluisteren1jaja
downloadDownloaden voor gebruik op PC10janee
download-plusDownloaden voor gebruik op
PC, CD of digitale speler
100jaja
fragmentGratis 30 seconden beluisteren-jaja

Het enige wat dus veranderd is dat de optie 'downloaden voor gebruik op pc' wordt afgeschaft, de rest blijft bestaan.
Dit geeft even een andere kijk op het verhaaltje.

Het komt er dus gewoon op neer dat je meer kredits kwijt bent voor je zekerheid. Dit zullen dan wel non protected files zijn, denk ik.
Illegaal downloaden rechtvaart nimmer het eerder gekochte; niet geldige data na 3 april. Begrijpelijk en menselijk vind ik het echter wel. Je hebt immers gedownload zonder dat je dit zag aankomen. Derhalve vind ik dat ze met een veel betere schikking moeten komen dan die paar extra credits.
Planet wordt toegevoegd aan mijn zwarte lijst (althans deze dienst met dito waarschuwing).

Deze lijst is een Access database met diensten, hardware en software met negatieve ervaringen én negatieve publicatie.

Compatible music files bij planet? 10x zo duur :r

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:14:
[...]

Dit geeft even een andere kijk op het verhaaltje.

Het komt er dus gewoon op neer dat je meer kredits kwijt bent voor je zekerheid. Dit zullen dan wel non protected files zijn, denk ik.
Illegaal downloaden rechtvaart nimmer het eerder gekochte; niet geldige data na 3 april. Begrijpelijk en menselijk vind ik het echter wel. Je hebt immers gedownload zonder dat je dit zag aankomen. Derhalve vind ik dat ze met een veel betere schikking moeten komen dan die paar extra credits.
Planet wordt toegevoegd aan mijn zwarte lijst (althans deze dienst met dito waarschuwing).

Deze lijst is een Access database met diensten, hardware en software met negatieve ervaringen én negatieve publicatie.

Compatible music files bij planet? 10x zo duur :r
Antwoord op het lijsje:
Deze lijst met optie`s heeft niks te doen met deze topic eigelijk. Het gaat er om dat mijn gekochte muziek van het afgelopen jaar straks in 2007 niet meer te beluisteren is, en ik nog maar 3 CD`s gebrand heb. Na deze mail direct geprobeerd mijn overige gedownloade cd`s te branden maar dat MAG HELAAS NIET MEER!!
Ik heb deze CD`s gekocht, nu heb ik er eigelijk weinig aan aangezien ik cd`s eigelijk altijd in de auto luister.

Op verzoek hier de hele brief van planet:

Geachte heer downloader.

Steeds meer mensen kiezen ervoor om legaal via internet muziek te beluisteren en te downloaden. De platenmaatschappijen stellen hiertoe steeds meer muziek beschikbaar. Hierdoor heeft u bij Music Stream inmiddels de keuze uit meer dan 1 miljoen nummers.

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, tracht Planet Internet de muziek in verschillende vormen aan te bieden. Helaas hebben de maatschappijen besloten om bepaalde vormen niet langer toe te staan.

Wat betekent dit precies?
maatschappijen ondersteunen uw licentie voor het gebruik van deze optie niet meer. Dit betekent dat u de muziek die u eerder via deze optie heeft gedownload mogelijk niet meer kunt afspelen. Het is ons wel gelukt om met de maatschappijen de afspraak te maken dat deze muziek in ieder geval nog tot 1 januari 2007 voor u beschikbaar blijft.

Alles voor u op een rijtje:
optie wat kunt u met de optie credits per nummer beschikbaarheid
nu per 3 april
stream Eenmalig beluisteren 1 ja ja
download Downloaden voor gebruik op PC 10 ja nee
download-plus Downloaden voor gebruik op
PC, CD of digitale speler 99 ja ja
fragment Gratis 30 seconden beluisteren - ja ja

1000 credits extra muziektegoed
Wij begrijpen dat het voor u erg vervelend is wanneer u in de toekomst mogelijk geen gebruik meer kunt maken van bepaalde gedownloade nummers. Daarom krijgt u van ons 1000 credits muziektegoed ter waarde van € 10,-. Deze credits worden per 3 april aan uw tegoed toegevoegd en zijn alleen in de maand april geldig.

Hebt u nog vragen? Op www.planet.nl/help kunt u 7 dagen per week, 24 uur per dag vragen stellen aan onze Servicelijn.

Met vriendelijke groet,
Planet Internet
:(

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Eigenlijk, als je het even heel zwart wit bekijkt, moet planet je geld terug geven. Jij hebt iets bij hun gekocht, dit product gaat kapot (maw werkt niet meer). Dat is niet jou schuld.
Gezien je in nederland minimaal 2 jaar garantie moet krijgen, zou je bijna kunnen eisen dat ze het terug geven.

Op software moet in Nederland ook garantie worden gegeven en dit is in principe toch softare? O-)
(kan een andere regeling zijn dan bovenstaand)

Zelfde principe als bij een winkel, want dat zijn ze in principe. Nee ze hebben geen vestiging die je kan bezoeken, maar dat hebben heel veel internet winkels niet.

(ik weet niet of regels met garantie enzo anders zijn op internet :X )

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:44

hilgo

Clear your mind of can't.

Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 04:15:
[...]

Antwoord op het lijsje:
Deze lijst met optie`s heeft niks te doen met deze topic eigelijk. Het gaat er om dat mijn gekochte muziek van het afgelopen jaar straks in 2007 niet meer te beluisteren is, en ik nog maar 3 CD`s gebrand heb. Na deze mail direct geprobeerd mijn overige gedownloade cd`s te branden maar dat MAG HELAAS NIET MEER!!
Ik heb deze CD`s gekocht, nu heb ik er eigelijk weinig aan aangezien ik cd`s eigelijk altijd in de auto luister.
De onder download-plus aangeschafte nummers blijven, volgens het overzicht van planet, brandbaar. De nummers van 10 credits kon je zo wie zo al niet branden dus ik snap je opmerking over niet meer kunnen luisteren in de auto niet helemaal.

Daarnaast vind ik het een vreemde actie om zo maar de rechten te veranderen maar daar kan planet eigenlijk niets aan doen. Die zijn slechts re-seller van OD2, die ook maar weer afhankelijk zijn van wat de platen bazen willen. Jammer dat je als legale gebruiker (ik maak zelf ook gebruik van music stream (en i-tunes)) nu in feite wordt gestraft voor je goeie gedrag.

Discogs

Verwijderd

Topicstarter
Nee de nummers onder download-plus aangeschafte nummers kan je nu al niet meer branden.

Verwijderd

wie gaat er zowiezo betalen voor muziek?
dan gooi je zowiezo geld weg.
als je iets gratis kan krijgen waarom er dan voor betalen? B)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 03:43:
Omdat de maker dan centjes krijgt voor alle moeite die hij ervoor heeft gedaan en dus in de toekomst moeite blijft steken in het maken van meer muziek. :/

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

*topictitel aangepast*

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 03:43:
Dat is niet tactisch en je verraad jezelf als de grote klok :>

Ik ben een grijs iemand. Ik heb ongeveer 85% legaal (muziek, software) en 15% is stout. Als een titel echt goed is wil ik er gerust voor betalen. Natuurlijk vind ik het ook schreeuwend duur, maar als iedereen oeverloos gaat downloaden is de vizieuze cirkel rond.

Kijk naar een game als LOTR BFME II. Net uit, er is keihard aan gewerkt en ze vragen er 54,95 voor. Dat is ongeveer een halve dag werken voor vele uren spelplezier.

En nee, ik ben zeker geen heilig boontje, maar er zijn grenzen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

-NMe- schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 03:49:
[...]

Omdat de maker dan centjes krijgt voor alle moeite die hij ervoor heeft gedaan en dus in de toekomst moeite blijft steken in het maken van meer muziek. :/
Je kan je hopelijk voorstellen dat er mensen zijn die zich door dit soort acties geremd voelen in het legaal kopen van muziek en gezellig hun p2p, usenet en andere vormen van downloaden weer gaan gebruiken?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 19:15
hilgo schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:25:
[...]

De onder download-plus aangeschafte nummers blijven, volgens het overzicht van planet, brandbaar. De nummers van 10 credits kon je zo wie zo al niet branden dus ik snap je opmerking over niet meer kunnen luisteren in de auto niet helemaal.

Daarnaast vind ik het een vreemde actie om zo maar de rechten te veranderen maar daar kan planet eigenlijk niets aan doen. Die zijn slechts re-seller van OD2, die ook maar weer afhankelijk zijn van wat de platen bazen willen. Jammer dat je als legale gebruiker (ik maak zelf ook gebruik van music stream (en i-tunes)) nu in feite wordt gestraft voor je goeie gedrag.
Mee eens. Voor mensen (zoals ik bijv) die altijd de muziek hebben gedownload met de volledige licentie (dus download-plus met branden) is er niks aan de hand. Alleen de PC-optie komt te vervallen wat natuurlijk wel vervelend is als je alles download-only hebt gekocht en je muziek altijd alleen via de PC luistert..
Verwijderd schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 03:35:
Nee de nummers onder download-plus aangeschafte nummers kan je nu al niet meer branden.
Onzin dus. Download-plus blijft brandbaar. Download-only (10 credits) is nooit brandbaar geweest

[ Voor 19% gewijzigd door Floppie op 07-03-2006 12:44 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gunner schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 12:08:
Je kan je hopelijk voorstellen dat er mensen zijn die zich door dit soort acties geremd voelen in het legaal kopen van muziek en gezellig hun p2p, usenet en andere vormen van downloaden weer gaan gebruiken?
Zijn opmerking was in de algemene zin bedoeld, en mijn reactie daarop ook. Bovendien verkoopt men in de winkel ook nog gewoon ouderwetse CD's, waar MP3's IMO niet aan kunnen tippen. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

gewoon die mail door vewijzen naar de prullenbak en lekker een p2p tool zoeken die het veel beter kan.

just my 2 cents

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:38
.

[ Voor 142% gewijzigd door Albert020 op 27-01-2007 17:39 ]

Pagina: 1