Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen met Google

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Herkent iemand mijn problemen met Google? Ik vermoed iets van spyware maar geen van de bekende afvangprogramma's vindt iets.
Ik krijg zeer regelmatig het beroemde scherm met 'De pagina niet worden weergegeven' als ik naar Google wil. Dit gebeurt in eerste instantie als ik een zoekterm opgeef in de Google toolbar. Maar als ik daarna naar google.nl of google.com wil gaan, lukt dat ook niet. Voor de grap heb ik zelfs google.de geprobeerd en ook daar krijg ik dan het geen contact. Na stug volhouden met verversen van de pagina, lukt het na verloop van tijd wel weer, maar dit is natuurlijk niet in orde.
Het enige dat mij is opgevallen, is dat op het moment dat het probleem zich voordoet, een lange melding op de Windows-taakbalk verschijnt waar ik iets met auto.search.msn of iets dergelijks in kan lezen. (Ik gebruik MSN overigens niet op de betrokken PC).

Wie heeft tips?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 02:10:
Herkent iemand mijn problemen met Google? Ik vermoed iets van spyware maar geen van de bekende afvangprogramma's vindt iets.
Ik krijg zeer regelmatig het beroemde scherm met 'De pagina niet worden weergegeven' als ik naar Google wil. Dit gebeurt in eerste instantie als ik een zoekterm opgeef in de Google toolbar. Maar als ik daarna naar google.nl of google.com wil gaan, lukt dat ook niet. Voor de grap heb ik zelfs google.de geprobeerd en ook daar krijg ik dan het geen contact. Na stug volhouden met verversen van de pagina, lukt het na verloop van tijd wel weer, maar dit is natuurlijk niet in orde.
Het enige dat mij is opgevallen, is dat op het moment dat het probleem zich voordoet, een lange melding op de Windows-taakbalk verschijnt waar ik iets met auto.search.msn of iets dergelijks in kan lezen. (Ik gebruik MSN overigens niet op de betrokken PC).

Wie heeft tips?
Je vraag is in jouw geval je antwoord :9

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 02:44 . Reden: low battery ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Als je in de commandprompt op je PC probeert te pingen naar google, kan íe dan wel een IP-adres resolven?
Als het goed is krijg je steeds ook een ander IP-adres.

google.com geeft bij mij steeds een van de volgende IP-adressen:
64.233.167.99
64.233.187.99
72.14.207.99

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Wat staat er in je hosts file?
( C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts )

Alleen localhost en eventueel dingen die je zelf hebt toegevoegd, of ook gogle?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
TD-er schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 02:50:
Wat staat er in je hosts file?
( C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts )

Alleen localhost en eventueel dingen die je zelf hebt toegevoegd, of ook gogle?
hosts dir staat inderdaad alleen localhost en verder niets.

Pingen geeft altijd hetzelfde ip-adres:
66.249.87.104 voor Google.nl
216.239.59.104 voor Google.com

Verwijderd

ik heb op mijn site ook een google bar
Dit komt net wat te spammerig over ;)
kan je even tijdelijk als nood geval gebruiken als je echtt moet googlen.

[ Voor 21% gewijzigd door pasta op 03-03-2006 00:17 . Reden: spel fout ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En als je nou gewoon in IE of Firefox www.google.nl intypt, werkt het dan wel meteen?
Ik zit zelf te denken aan een DNS-probleem. Welke ISP heb je? En heb je een router? In het laatste geval wil een router-reset nog wel eens wonderen doen - mogelijk zit zijn routingtabel een beetje vol :)
Het is heel goed mogelijk dat je ISP van DNS is gewijzigd...dan staat de oude DNS entries ook nog in je router en dan gaat ie een beetje op hol.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:01:
ik heb op mijn site ook een google bar
*knip*
kan je even tijdelijk als nood geval gebruiken als je echtt moet googlen.
Als je de TS problemen heeft met een dns oid dan zal dat niet veel uithalen. Je verstuurt immers nog steeds data naar google en je wil daar ook weer data vandaan terug hebben. Dus dat haalt niets uit imho.

@ TS als je pingt naar google heb je dan ook nog last van packetloss of niet ?
Welke browser spreken we trouwens over ? Ik neem aan Internet Explorer.
Komt het probleem ook voor als je direct verbinding maakt met google met de geresolvde ip-adressen van jou of van TD'er ? Als je dan namelijk geen problemen ondervind of alleen met de ip-adressen die door jou pc geresolved worden heb je waarnschijnlijk iets van een dns probleem.

@Hierboven als de ts handig genoeg is kan die natuurlijk ook even de dnstable flushen in de router.
Ligt er aan wat voor router je hebt als je een Alcatel Speedtouch 510 hebt is het vrij eenvoudig dmv telnet.

[ Voor 14% gewijzigd door pasta op 04-03-2006 16:24 ]

No signature found

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing zit er nog niet tussen. Google blijft slecht bereikbaar. Ik zit overigens bij Planet. Opvallend is dat de pagina's op de site van Planet weliswaar bereikbaar zijn, maar dat ze extreem veel tijd vragen om te laden. (En ik heb ADSL-advanced!)

En de google toolbar, die iemand noemde heb ik ook. Het maakt niet uit of ik een zoekopdracht via die toolbar verstuur of gewoon via google.com of google.nl

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:48
Misschien heeft het te maken met dit : http://www.google.com/sup...id=68b906114ce729bd&hl=en

Ken ook iemand die er last van heeft. Ook bij alle domeinen.
Maar het gaat weer goed als je op ok drukt en op "back" drukt.

En komt door een script volgens mij van de advertentie.

[ Voor 3% gewijzigd door Calamor op 15-04-2009 10:32 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Na 2 jaar verwacht ik dat HenriB wel een oplossing gevonden heeft hoor. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.