Toon posts:

[XP Pro] dualboot maken met XP Home (zonder XP Home cd)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Momenteel heb ik een 20GB harde schijf (jaja, ik weet het ;) ) met een dualboot XP pro (Engels) voor mezelf en ME (NL) voor de vrouw. Schijf is daarvoor opgedeeld in 2 partities, C voor ME en D voor XP. Vanwege een steeds groter wordend ruimtegebrek aas ik al een tijd op een grotere harde schijf (een nieuwe is hoe raar het ook klinkt geen optie :'( ). Nu is me een 40 GB schijf aangeboden door een kennis, waar XP Home NL al op geinstalleerd is. Prachtig, want ME loopt iedere keer vast dus plan is om ME te vervangen door XP Home.

De bedoeling is nu om XP Pro op de 40 GB schijf te zetten en de 20 GB schijf te gebruiken voor XP Home. Maar ik zit met 2 problemen, ik wil vanwege de hoeveelheid software en instellingen absoluut NIET XP Pro opnieuw installeren maar een image maken (ik heb Partition Magic 8 en Drive Image 7), EN ik heb de cd van XP home niet...mijn kennis ook niet.

Dus dit zijn mijn vragen:

1. Klopt het inderdaad dat een dualboot van XP Pro en Home mogelijk is, ja toch?
2. Kan ik een image maken van de D partitie (XP Pro) en deze op de "nieuwe" schijf zetten zodat dat tenminste werkt?
3. Hoe krijg ik het voor elkaar om een image van XP Home (vanaf de nieuwe schijf) te maken, deze over te zetten op de C partitie en zonder installatie cd toch een goed werkend dualboot menu te houden? Kan dit eigenlijk wel?
4. Als het allemaal al mogelijk is, begin ik dan met Home op C te zetten en daarna Pro op D erbij? Ik heb begrepen dat als bijvoorbeeld zoals in mijn geval XP op station D staat dat ook zo moet blijven omdat alles naar D verwijst.

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest, mocht dat niet zo zijn vraag dan maar raak....

Bedankt alvast.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :?

Verwijderd

Waarom heb jij de cd van Windows XP home niet?
En je kennis ook niet?, je moet die wel van jezelf gebruiken, met je eigen licentiecode

Dit zijn wel erg beginners vragen, een beetje op google zoeken had je zo antwoord gevonden.
En waarom is opnieuw installeren zo'n big deal?
Je krijgt er wel een mooi schoon systeem voor terug.
En waarom geen grotere harde schijf, 40 is nog al aan de krappe kant

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 16:13 ]

Verwijderd

Waarom niet ff een kopie maken van alle data op je kleine schijf en die plakken op je nieuwe schijf.
Probleem opgelost :)

Des noods ff met ghost die kan je gewoon in dos booten dusz :)

• Icetree
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04-2022
Je kan acronis true image gebruiken, daarmee kan je complete hardeschijven clonen en volgens mij ook partities.

Verwijderd

dat gaat je denk ik nie lukken, want vaak moet de nieuwe hardeschijf eerst geformateerd worden (dus weg xp home ;))
en daarnaast, moet je ook maar net de goede dingen in boot.ini zetten.

Ik zou zeggen, informeer bij mensen of ze toevallig nog een xp home hebben liggen ;) (this niet legaal)

groeten
Pagina: 1