Internetverbinding werkt op LAN soms niet, op WLAN altijd

Pagina: 1
Acties:

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-04 23:04
Vreemde topictitel voor een vreemd probleem. De situatie is als volgt. Wij hebben thuis een Wanadoo Livebox met daaraan gekopped een Linksys BEFW11S4. Deze verzorgt het verdelen van Internet aan 1 PC draadloos, 1 Laptop draadloos en 1 PC bedraad. Die bedrade pc is het probleem.

De internetverbinding op mijn laptop (Intel 2200BG WLAN) en op de pc beneden (Conceptronixc 54Mbit WLAN) werkt perfect, niks mis mee> Ik haal goeie snelheden en de verbinding valt nooit weg. Mijn 2e pc boven is verbonden met een LAN kabel. Deze zit in de 4poort switch ahterop de Linksys Router. De Router is trouwens in Bridged mode gezet, dus is gewoon een AP.

Het probleem is dat internet op de raarste momenten wegvalt op die pc. Ik zit rustig met winamp muziek te streamen...BAM weg. stilte. Met geen manier is er weer verbinding te krijgen. Dit heb ik al geprobeerd:

IP refreshen -> geen effect
handmatig / DHCP gewisseld -> geen effect
andere netwerkkaart geprobeerd -> geen effect

Als ik echter op mijn laptop een netwerkbrug maak, en dan daarop de PC aansluit, kan ik wel weer internetten. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

De gebruikte hardware:
AMD Athlon XP 2200+ @ 2250Mhz fsb 133 -> 166 (ik draai nu weer stock, probleem blijft)
Abit NF7-s V2 nieuwste BIOS
Sweex 10/100 netwerkkaartje met VIA Rhine III ethernet controller
onboard nVidia 10/100 ethernet controller
Wanadoo Livebox -> nieuwste firmware
Linksys BEFW11S4 -> nieuwste firmware

De gebruikte software:
Windows XP pro (legaal -> studentenlicentie :*) )
Zonealarm Personal Firewall (aan / uit maakt geen verschil)
Antivir Antivirus

opsommend het probleem: Internet op de poorten van de switch van de linksys werkt soms wel, soms niet.

Verwijderd

Hallo,

je zou kunnen proberen (wellicht heb je dat al gedaan) om de bedraade PC op een andere switchport aan te sluiten. Hoe oud is de Linksys ?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-04 13:40

Barrycade

Through the...

Kabel en stekkers al een keer vervangen?

• -ErikE-
Ik heb de netwerkkabel, om die uit te sluiten, rechtstreeks op de livebox aangesloten. Nu kan ik gewoon uren achter elkaar downloaden, internetten en mail ophalen. Het lijkt me dat de kabel gewoon ok is. Hij is niet zelf in elkaar gezet. Ook is hij niet te lang -> 25meter

de Linksys router is laatst vervangen (RMA -> wel gewoon nieuw) en is nu denk ik een half jaartje oud.

[ Voor 17% gewijzigd door -ErikE- op 02-03-2006 08:47 ]

Verwijderd

Hallo,

je zou kunnen proberen om de netwerk kaart (de Sweex) op een vaste speed/duplex te zetten, bijv. 100/full duplex.

• -ErikE-
Bedankt voor de tip. Ik heb de kaart er nu op ingesteld.
Pagina: 1