Medion MD4364 DVDspeler blijft in DVDmode op 'waiting' staan

Pagina: 1
Acties:

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Het probleem
Als ik een dvdtje wil kijken, druk ik gewoonlijk op de dvd knop op mijn speler of afstandsbediening, dan hoort hij in dvdmodus te gaan en om een dvd te vragen. Het probleem is nu dat direct nadat ik op de dvd knop druk de speler op 'Waiting' gaat staan en daar niet meer vanaf komt. Vroeger (lees, jaar geleden) moest ik dan even wat geduld hebben en werkte het weer na een kwartiertje, heb hem laatst 2 dagen lang op 'Waiting' laten staan, geen resultaat.
Ik kan niks als de speler in die stand staat, geen dvd's uitwerpen, geen menu oproepen. Alleen naar de versterkermode, tunerfuntie, volumecontrole, sleepfunctie en muteknop werken.

Geprobeerd
  • De speler 2 dagen lang op 'Waiting' te laten staan, geen resultaat en anders zou ik niet zoveel geduld hebben denk ik als ik een dvd wil kijken.
  • Medion gemaild. Zeiden dat ik de stekker eruit moest halen en proberen aan te zetten. Zodat de condensatoren konden ontladen.
  • Speler open gemaakt, al het stof eruit geblazen en gekeken naar rare dingen zoals lekkende condensatoren of losse verbindingen.
  • De speler 20 dagen lang uit laten staan, stekker eruit. (tijdens vakantie)
  • Alle problemen in de manual doorgelopen en geprobeerd, zelfs als deze niks met het probleem te maken hadden.
  • Google en GoT kennen beide dit probleem niet. Wel 'reviews' over de speler dat het een Medion is en dus brakke Aldi kwaliteit, maar niemand met het 'waiting-probleem'.
Dit alles heeft geen enkel resultaat gehad. Heb Medion nog 2 mailtjes gestuurd, gewoon, nette brieven, maar geen antwoord.

Hij is dus al zo'n jaar kapot, en ik had verder nooit de garantie bekeken omdat ik ervan uit was gegaan dat er maar 1 jaar op zat. Totdat ik 4 dagen na de afloop van het 2e jaar de gebruiksaanwijzing er nog een bij pakteen zag dat ik 2 jaar had. |:(

Zijn er hier mensen, die óf dezelfde speler met het probleem hebben, óf een andere Medion speler met een soortgelijk probleem óf mensen die een manier weten om het probleem op te kunnen lossen?

Alvast bedankt. :)

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-02 20:51

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Zit er een DVD in de speler ? Zoja gewoon contact op de eject knop blijven tikken, dat waiting gedoe komt wel eens voor als je een DVD erin vrot die de speler niet kan lezen. Heb je er niks inzitten en blijft ie op waiting staan dan is het jammer maar helaas laserunit kapoet. De meeste Medion producten hebben 36 maanden garantie dus ik zou ze gewoon nog eens mailen met een kopie van de kassabon..

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon