A8N32 mobo pc wil niet booten

Pagina: 1
Acties:
  • 439 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05 01:10
Beste Tweakers,

Ik heb net het volgende systeem in elkaar gezet.

Mobo : a8n32
Proc : X2 4800
Mem : 2 gig Corsair 3500LL pro
PSU : Enermax Liberty 620W
Graphic card : EVGA 7800GT CO
Case : Thermaltake Armor
Cooling : Zalman 9500
Sound : Creative Audigy 2 Platium
HDD : 2x WD 2000JD total 400 gigs

Op zich een beeldig systeempie, en het ziet er allemaal netjes uit, dis al mijn zoveelste zelfgemaakte systeem, alleen nu dus mijn probleem. Het Systeem wil niet booten.

Ok even uitleggen wat hij dan exact wel doet. Als ik de powerknop indouw gaat alles netjes branden en ratelen en doen, ik zie dat mijn geheugen werkt, ik zie alle fans draaien, ik zie mijn vid kaart draaien, gewoon alles lijkt het te doen, maar de pc boot gewoon niet door. Ik krijg geen fout codes door van de speaker, ik heb de processor al een keer los gehaald weer vast gemaakt, cooler er weet netjes op, heb alle andere apparaten al los gehaald en ga zo maar door, maar er gebeurt niks. Ik heb ook een keer voor de test mijn geheugen er uit gehaald om te zien of de mobo een piep toon zou geven en dat deed hij netjes dus dat werkt ook allemaal.

Ik heb een Dell 1110 21 inch CRT monitor, die nog gewoon met de oude vga aansluitingen werkt, maar ik heb dus al lang zo'n verloopstukje, maar dat maakt dus niks uit, heb ook die gene die bij de evga kaart zat zelf geprobeerd maar dat maakt ook niks uit.

Het enigste wat ik op mijn scherm zie is dat het monitor lampje even groen oranje groen oranje knipperd, en dan is het gewoon oranje.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, wat ik hier aan kan doen??

Nou ik hoop snel hulp te krijgen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Deze kaart heeft 2 DVI connectoren als ik het goed heb? Ik kan mij iets herinneren dat ik ook eens met een systeempje bezig ben geweest die via DVI het boot process niet weergaf op het scherm. PAs op het moment dat Windows XP starte kreeg ik beeld.

Probeer een blind je BIOS in te komen, door gewoon op DEL (waarschijnlijk) te drukken.

Overigens je hebt toch wel alle voedings stekkers ingeplugd met name op het moederbord.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Heb je de extra 4-pins stroomstekker in het moederbord gestoken? :D

• DrDeathhand
Yup ik heb alle plugs netjes op het mobo ingeplugged, heb zelfs nog zitten wisselen en dingen los gehad om te kijken of het daar aan lag, hmmzz tsja ik kan kijken of ik blind het bios in kan komen, maar zo verkomt dat ding niet eens denk ik, ik ga ook effe een andere monitor hier neer zetten en die uitproberen.

En als ik het vanaaf niet voorelkaar krijg, met jullie tips , ga ik morgen effe langs bij iemand die nog een pci express kaartje heeft liggen , dan plug ik die er in gewoom om te kijken of dat het misschien is.

Maar laat de tips maar komen

• DrDeathhand
Umm nee ik heb niet de extra 4 pins stroomstekker op het mobo gestoken, je bedoeld toch niet de EZ plug toch?? die is toch alleen maar nodig als je 2 vidkaarten hebt? Ik heb de 12 volt stekker aangesloten, dan de big power plug, je weet wel 24 pins. Dat heb ik aangesloten.

Verwijderd

Weet je zeker dat er niet zo'n vierkant 4-pins stekkertje gebruikt moet worden om de processor van stroom te voorzien?

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/7819/1337paint9rd.png

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 01:02 ]

• DrDeathhand
Yup, die heb ik ingeplugged,

die krijgt dus netjes stroom, je hebt ook nog zone 4 pins stekker die op een power stekker aansluiting lijkt, net zoals op een hdd of zo, de EZplug, die heb ik niet aangesloten

Verwijderd

Bedoel je die molex midden op het bord? Sluit die eens aan dan? zal vast geen kwaad kunnen :p

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 01:08 ]

• DrDeathhand
nope die dus niet, ik heb het dus over de gene die bij de geheugen banken zit , das de EZ plug van de mobo en ik dacht dat die alleen nodig was voor extra stroom als er een 2e VID kaart in zit.

Verwijderd

Nee zal ook vast niet perse nodig zijn, maar je kunt altijd proberen toch?

• DrDeathhand
Tsja proberen kan altijd natuurlijk.... ik zal dat zo doen.... maar .... denk niet dat dat wat gaat doen

Verwijderd

Heb je ook de extra molex in je videokaart gestoken? Als ik jou was zou ik al het overbodige spul, hardeschijven, dvd's etc afkoppelen en dan alle onderdelen en stekkers nog eens bij langs lopen. Het lijkt me verder sterk dat het moederbord een doa is, omdat verder alles wel gewoon werkt. Of het moet de videokaart wel zijn zoals je zelf ook al dacht.

Zit de videokaart trouwens wel in het juiste slot? Een van de 2 is geloof ik alleen voor als je sli gebruikt

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 01:17 ]

• DrDeathhand
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 01:15:
Heb je ook de extra molex in je videokaart gestoken? Als ik jou was zou ik al het overbodige spul, hardeschijven, dvd's etc afkoppelen en dan alle onderdelen en stekkers nog eens bij langs lopen. Het lijkt me verder sterk dat het moederbord een doa is, omdat verder alles wel gewoon werkt. Of het moet de videokaart wel zijn zoals je zelf ook al dacht.

Zit de videokaart trouwens wel in het juiste slot? Een van de 2 is geloof ik alleen voor als je sli gebruikt
Yup ik heb de extra molex in mijn vid kaart zitten en netjes aangesloten enzo, ik heb zoals ik al zij alle onderdelen al los gehad en een voor een goed aangesloten, en een voor een aangesloten terwijl ik het systeem boote om te kijken of dat wat wilde doen, maar tsja niet dus.

• DrDeathhand
Ok net die extra 4 pins plug geprobeerd maar dat maakte geen enkele verschil uit, en op de andere monitor gebeurd ook niks

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Maybe is de BIOS die erop staat te oud en herkend de cpu niet? :?

• DrDeathhand
Tsja zou kunnen, maar denk het niet, kan toch niet zijn, een post moet er meestal toch wel komen, en hier niet eens

Verwijderd

Zonder (goed herkende) cpu geen post?

Lijkt me een sterk verhaal trouwens want dit is het nieuwste bord van asus, dus ik neem aan dat die wel gewoon de X2 cpu ondersteund...
Maar ik zou morgen inderdaad gewoon eens een andere videokaart proberen.

• DrDeathhand
pfff zou shit zijn als de vidkaart stuk zou zijn of zo, trouwens, pci E 2 slot he, kan je daar gewoon een vidkaart indouwen als je geen sli gebruikt? want dat heb ik nog niet geprobeerd, misschien krijg ik dan wel beeld.

Verwijderd

Ik heb dit ook soms met mijn a8n32-sli deluxe mobo.

Heb het volgende systeem:

x2 3800+
2x512MB corsair value
Asus 7800GT dual DVI
Asus A8n32-sli deluxe
250GB WD SATA-II schijfje
Artic freezer 64 pro + 2 papst 120MM fans (in- en outtake)
Dit alles zit in een antec sonata II kast.

Toen ik hem kreeg starte hij gewoon op, echter als ik in de bios iets verander, of zelfs helemaal niks verander en ik ga dan naar save & exit dan heb ik meestal hetzelfde probleem. Alles gaat draaien, power lampje brand, hdd brand maar er komt niks. Ik weet niet hoe dit komt maar ik los het dan altijd als volgend op:

De power-knop ingedrukt houden ( hij schakelt dan uit)
Achter op de kast de power-switch uitzetten en de voedingskabel uit de kast trekken, je hoort dan even een piepje en je ziet links onder op het mobo een ledje uitgaan.
Daarna de voedingskabel er weer in, schakelaar weer om en op de power-knop drukken en tada hij start weer perfect op met de net ingestelde waardes in de bios.

Soms voldoet ook gewoon de powerknop inhouden totdat hij uitschakelt en weer aanzetten.

Hoop dat je er wat aan hebt.

• DrDeathhand
Nope dit doet voor mij niks, ik heb dat allemaal al gedaan, maar het beeld blijft gewoon blank

• DrDeathhand
Ik begin bijna te denken dat mijn mobo of mijn vid kaart doa zijn of zo, ik ga over een uurtje bij iemand langs om een andere vidkaart uit te proberen, als dat zort dat ik wel ineens beeld krijg... dan weet ik gewoon zeker dat het mijn vid kaart is, krijg ik niks, dan zal het wel mijn mobo zijn. Dan word het snel contact opnemen met salland en zorgen dat ik een andere krijg want dit zuigt echt zeg.

• DrDeathhand
Okies,

andere vidkaart er in gehad, en hij deed nog steeds niks, mijn vidkaart in een andere pc gehad en die deed het netjes. Dus tis waarschijnlijk toch de mobo of de processor

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Ik ga voor het mobo. Gewoon een DOA. Verder is het verboden binnen 24 uur te kicken: gebruik de edit-functie!!!

Verwijderd

Dit is niet leuk idd.

Ik heb zelf bijna dezelfde config en eenmaal een vaag geval mee gehad.

Ik heb nl de NEC ND4550A welke firmware update nodig had van 1.06 naar 1.07.
Netjes alle instructies opgevolgd en reboot button aangeklikt op menu commando.

Hij rebootte, maar geen bios post. Fans, videokaart, HD, allen actief, maar geen bios
post. Ben van ellende maar gaan slapen, het was al 1:30 am. volgende dag bootte de
pc netjes en bios post ook. Cmos had blijkbaar ff tijd nodig gehad.

Verder zou ik het dus ook niet weten wbt Deathhand's pc... Ik hoop dat alles snel
voor je goed komt met de rma !

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-03 23:53
Mijn mobo van Asus, de a8n-sli deluxe vertoonde precies dezelfde problemen maar na 6 weken, eergisteren weggebracht naar de winkel, en ja hoor, mobo defect.

Als je wat googled en op het Asus forum leest zie je veel topics over hetzelfde probleem, al wel dan niet gepaard met een lange en twee korte piepjes.

Toch vreemd dat een mobo zomaar ineens stuk gaat, mijns inziens is het de chipset die te heet wordt.

Heel die A8N serie vertoont deze problemen, in jou geval een DOA :) Heb topics gelezen met ervaringen van mensen waarbij hele series van mobo's DOA waren, pas na 3 of 4 keer hadden ze een werkend exemplaar.

[ Voor 24% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 03-03-2006 11:51 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Zelfde probleem hier.
Kreeg heel even beeld met de tekst:
Bios checksum error.
Dat is ook het enigste beeld wat ik gezien heb.

Vrees dat mijn bordje dus gewoon DOA is.
Morgen maar in de auto 45 minuten rijden om hem te ruilen :(

computer voor alle werkzaamheden

• DrDeathhand
OK,

Nou ik ben eindelijk achter het probleem. En het probleem was, na heel veel testen toch mijn geheigen, en dan om nog noukeuriger te zijn, 1 van de 2 modules. Ik kwam hier achter toen ik het geheugen van een pc van een maat van mij omprikte, toen deed mijn pc het ineens, dus toen was ik van WTF!!, dus ik mijn geheugen er in, eerst 1 module, en FAK!!! hij deed het.. toen de andere in en.... hij was dood..... Toen heb ik mijn beide geheugen modules in de bak van die maat van mij gedaan en toen.... werkte alles gewoon en zag hij dat hij 2 gieg had.... :| . Dus het zal echt mijn geheugeh gewoon zijn.

Maar nou weet ik dus niet meer wat ik nog kan doen want tsja op mijn moederbord werkt hij gewoon niet en das klaar, heb de laatste bios er op staan en alles, maar op de pc van die maat van mij werkt het wel..... en dan zal het dus zijn als ik dat geheugen RMA doe dat zij hem gaan uit testen op een pc met een andere mobo en dan gaat hij het gewoon doen en dan sturen ze die shit gewoon terug van jah het werkt.

Ik zou graag advies willen horen van jullie hier over, wat ik het beste kan doen in dit geval.

Verwijderd

Nou ik heb dus exact hetzelfde en dezelfde hardware....

ik heb nog iets specifieker...

gaat aan op powerknop maar gaat er niet op uit als ik hem inhoud. Verder werkt de reset ook niet. Gedegen controle zegt mij dat ALLE stekkertjes gewoon goed zitten.

Snap er geen flap van.. heb de geheugen modules ook doorgewisseld en anderen geprobeerd zonder resultaat. Geen piepje niks, alleen de mobo led & de front led gaat aan plus dat alle fans (ook vid kaart) gaan draaien.

verder nada nakkes niks...

Verwijderd

Nou ik ben eruit...morgen ga ik terug naar de winkel met mijn mobo.

Ik heb de 2 mobo`s los naast elkaar gelegd en alleen ram, cpu en vidkaart aangesloten. Prik erop en wat blijkt? oude mobo werkt alles en met nieuwe dus alleen fans en ledjes.

Oftewel een ongenadige DOA. Hier heb ik zo`n enorme hekel aan! Ik ga naar de winkel morgen om 9:00 en ik ga niet weg voor ik een nieuwe heb. :(

• DrDeathhand
Nou,

Ik heb op de Lan party het geheugen van een mate van mij geprobeerd, en als een tiet werkte alles, dus ik denk toch dat het het geheugen is, en zo niet..... dan ga ik terug met mijn mobo naar de winkel, met heel mijn pc en dan mogen ze daar alles uitproberen, maar ze halen helemaal NIKS los, alleen geheugen mogen ze uit proberen want de rest is zo ver als ik het weet gewoon helemaal OK, en krijgen zeh em niet aan de praat dan is het nieuw geheugen en alle kosten die ik nu ondertussen gemaakt heb terug!

Ik laat jullie weten hoe alles verder is verlopen.
Pagina: 1