Probleem met snelheid HP Proliant Storage server.

Pagina: 1
Acties:

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Situatie:
2 windows 2003 terminal servers op basis van HP Proliant DL360 G4 + HP proliant DL100 Storage server met 1TB ruimte (RAID5, Windows 2003 storage edition)
Alles draait op 1Gbit full duplex)

Probleem:
Vaak is de toegang tot de storage zeer traag. Ik wil bv een map hernoemen op de storage server, op dat moment reageert bv de explorer niet, er verschijnt even een melding "toepassing reageert niet", maar dan opeens loopt het proces weer door.
Of ik verwijder een bestand, op het moment dat ik delete druk gebeurt er echter helemaal niets. pas 15 tot soms 25 seconden later verdwijnt het bestand pas :?

Dit is niet consequent helaas, dan was het nl wat makkelijker zoeken naar een oorzaak.
Ik ben al wezen spelen met duplex settings etc. Staat ook nergens een melding in event viewers of HP logs. RAID 5 draait optimaal + switch is dedicated voor data traffic.

Wie weet waar deze vertragingen door veroorzaakt kunnen worden?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

-Virusscanner
-SMB signing? Alléén op dc's volgens mij....
-Duplexsettings, half-duplex al geprobeerd?
-Goede kwaliteit kabel?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 23:28 ]

Verwijderd

Hallo,

welk merk/type switch gebruik je, en welk merk/type netwerk kaart zit er in de Proliants ?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:22:
Hallo,

welk merk/type switch gebruik je, en welk merk/type netwerk kaart zit er in de Proliants ?
Die kaarten zijn waarschijnlijk de onboard Broadcom's, waar we hier (DL380 + zéér grote organisatie) eigenlijk nooit last mee hebben.

Beetje meer achtergrond info van TS zou wel handig zijn denk ik overigens :)

-edit-

Hebbie al gegoogled btw?

[ Voor 5% gewijzigd door WhizzCat op 02-03-2006 08:32 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein