Toon posts:

ADSL via server met 2 NIC's delen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de hele dag al een deftige internet connectie te maken met mijn nieuw netwerk in xp pro.

Ik heb sinds kort twee netwerkkaarten in de server netwerkkaart1 loopt naar de modem
netwerkkaart 2 loopt naar de switch

Wat ik als volgt doe, pas nieuwe installatie xp
Ik maak een nieuwe verbinding via pppoE user en pass en dan heb ik internet.
Dan maak ik een bridge tussen de twee netwerkconnecties.
Daarna stel ik in de properties van de internetconnectie deel deze internetverbinding met andere gebruikers.

Het rare is in het begin heeft het een paar minuten gewerkt waarna opeens niet meer. Ook na herstarten pc werkt het niet meer....

De client computers zijn verbonden met een de switch.

Weet iemand raad?

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 09:44

gerhald

:P

waar om zou je een brige willen maken tussen deze verbindingen.

je kan gewoon ics op internet gedeelte aan zetten zodat hij dit gaat delen op het gewoone lan.

hierbij is het wel zo als je ics aan gaat zetten dan komt er op je lan kant een ip van 192.168.0.1 en daar in gaat hij ook zelf adressen in uitdelen.

Verwijderd

Topicstarter
dus gewoon de ics aanzetten in de internetverbinding en van de twee netwerkconnecties afblijven?
Hm ga ik eens proberen, ik dacht dit al gedaan te hebben en dan kreeg ik zo een ballon
deze connectie heeft beperkt verbindingsmogelijkheden... ofzo ik ga vlug nog eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt spijtig genoeg niet is er iemand die een link weet waar het goed uitgelegd staat in mijn geval. Het rare is het heeft gewerkt maar nu niet meer en ik weet niet wat er veranderd is.
Ik dacht dat ik een bridge nodig had, toen het werkte had ik dit toch gebruikt... 8)7

Ik werk met win xp pro

Ik vond dit op tweakers
FAQ - Network Troubleshooting

Ik moet toch internet delen aanzetten bij mijn internetconnectie en niet bij een van mijn 2 netwerkconnecties of heb ik het mis?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 00:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik volg exact deze stappen en toch lukt het niet??

Klik op je "My network Places" Icoon met de rechtermuisknop, en selecteer "properties". Nu krijg je een venster met een overzicht van al je Netwerk-interfaces die je in je PC hebt. (NIC's, en Dial-Up Accounts)
Rechterklik op de connectie die je wilt delen, (Dus je tweede outbound NIC, of je Dial-up Account) en klik op "properties".
Ga naar het tabblad "sharing" en vink "Enable Internet Connection Sharing for this connection" aan. (Bij Dial-up ook de onderste, "Enable On-Demand Dialing" anders gaat hij niet automatisch uitbellen, en da's niet zo handig.
Zorg ook hier ervoor dat je "File and Print Sharing for Microsoft Networks" uitvinkt, en de "Client for Microsoft Networks" ook.

Moet ik toch geen bridge gebruiken??
Hij zegt constant bij mijn lanverbinding tussen server en modem *beperkte verbindingsmogelijkheden*
en ik heb dus wel internet op de server maar niet op de clients

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 01:33 ]

Verwijderd

Ja dat komt doordat je een LAN verbinding hebt (de verbinding van de fysieke netwerkkaart) en een virtuele Dial-up account (de PPPoE-verbinding). Dat kun je dus gewoon negeren, het is de Dial-up verbinding die het IP-adres van je provider krijgt. Daarmee is dát dus ook de verbinding (zoals daar uitgelegd) die je moet delen. Niet je LAN verbinding, maar je PPPoE-verbinding.

Mocht je dat nou gedaan hebben en het werkt nog niet, dan moet je even een screenshot geven van de eigenschappen van je Dial-up connectie.

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt uiteindelijke met een bridge denk ik maar ik denk dat het inderdaad niet echt nodig is... ik zal het nu zo laten het werkt :p
Pagina: 1