[XP] Vastlopend systeem / Loop in de boot

Pagina: 1
Acties:

• Joey_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-03 09:04

Joey_k

Rammstein Rulez - Crx ook!

Topicstarter
Oké, het volgende:
Ik krijg een pc van de buurman. Hij had al een paar keer problemen dat de video instellingen ineens veranderden bij het wisselen van gebruikers. Wisselde je, dan had de andere gebruiker ineens een resolutie van 800x600 met 4(?) bit kleuren.
Op een gegeven moment kon Xp niet meer worden opgestart. Als de pc wordt aangezet krijg je het post scherm te zien en daarna het keuzemenu van windows (Normaal starten, Veilige modus etc.)
Welke willekeurige optie gekozen wordt, windows wordt gestart maar meteen na de (lopende)balk onder in beeld boot het systeem weer, gevolg: zelfde verhaal. (Loop).

Wat heb ik geprobeerd:
Geheugen vervangen/weggelaten =>zelfde probleem
Voeding gewisseld => zelfde probleem
Videokaart gewisseld => zelfde probleem B)

Toen maar een backup gemaakt van de primary harddisk (10 Gb seagate Barracuda, 2 partities 6,7 en 2,9 Gb) met Ghost in een werkende pc.
Harddisk geformatteerd en backup proberen terug te zetten. Na ± 25% gaf ghost de melding dat er een exeptional execution was. Ghost werd afgesloten.
De Ghost backup op een 12 Gb hardeschijf gekopieerd en die in de "defecte pc" gehangen. Zelfde probleem, constant rebooten van de pc (Loop)

10 Gb harddisk gepartitioneerd en geformatteerd. Op 2e partitie XP installatie bestanden gekopieerd.
Vervolgens de harddisk terug in de "defecte" pc en booten met een bootdisk.
Vanaf de D partitie de installatie gestart.
Nadat de files die benodigd zijn voor de installatie gekopieerd zijn naar de harddisk moet het systeem opnieuw worden opgestart.
Booten, en dan..... Niets behalve een knipperende cursor linksboven in het scherm.

Wat zie ik over het hoofd? Het ligt volgens mij niet aan de harddisk (want 2 verschillende geporbeerd met backup en schone installatie).
Ook niet aan de videokaart, netzomin als aan de voeding of het geheugen.

Ik wordt helemaal 8)7 van dat ding....

Nokia verzamelaar....