Ik probeer de Siemens Gigaset USB Adapter 108 uit de KPN Experia Box te installeren op mijn Windows 2000 SP4 PC (specs staan onderaan). De installatie verloopt probleemloos met de KPN CD, maar er wordt geen wireless netwerk gevonden. Dat geldt ook voor een nieuwe driver installatie na:
• verwijderen ZoneAlarm
• installeren VIA Hyperion Pro 4in1 v.504a
• loskoppelen van alle andere USB apparaten (Logitech muis uitgezonderd
)
• andere USB-poorten
• gebruik van Siemens installatie CD (bijgeleverd), drivers van kpn.com en siemens.nl
• contact met KPN 2e lijn (complimenten voor de kerels die ik daar gesproken heb!)
• uitschakelen van de Wireless Configuration service in Windows
• adapter instellen op mixed-mode, Super G, andere kanalen
Ik krijg netjes een icoontje van de Gigaset WLAN manager (grijs trappetje met rood kruis) en een nieuwe LAN verbinding (Network cable unplugged) na iedere installatie. Wat ik ook probeer, ik krijg geen netwerken te zien als ik 'm laat scannen. Ik weet dat er minimaal 3-6 netwerken gevonden zouden moeten worden, waaronder een onbeveiligde. De lampjes op de adapter branden goed (power aan, WLAN knippert langzaam).
Installeer ik - met de KPN CD - de USB adapter op de WinXP laptop van mijn vriendin, dan werkt alles zonder problemen... De adapter zou dus in orde moeten zijn.
Relevante specs:
• Windows 2000 SP4 (volledige compleet volgens Windows Update)
• AMD Thunderbird 1200 (niet OC'd)
• A7V133 mobo (Apollo KT133A chipset als ik me niet vergis)
• BIOS is zo up-to-date mogelijk (versie 1.09 ofzo)
• Zowel onboard USB als USB HUB met eigen power supply (via molex)
Ik ben een beetje door mijn ideeën heen... Iemand een goede suggestie om dit alsnog aan de praat te krijgen? Of wordt het een PCI WLan kaartje kopen als laatste redmiddel? De support van Siemens heb ik gisteren gemaild, maar nog geen antwoord.
• verwijderen ZoneAlarm
• installeren VIA Hyperion Pro 4in1 v.504a
• loskoppelen van alle andere USB apparaten (Logitech muis uitgezonderd
• andere USB-poorten
• gebruik van Siemens installatie CD (bijgeleverd), drivers van kpn.com en siemens.nl
• contact met KPN 2e lijn (complimenten voor de kerels die ik daar gesproken heb!)
• uitschakelen van de Wireless Configuration service in Windows
• adapter instellen op mixed-mode, Super G, andere kanalen
Ik krijg netjes een icoontje van de Gigaset WLAN manager (grijs trappetje met rood kruis) en een nieuwe LAN verbinding (Network cable unplugged) na iedere installatie. Wat ik ook probeer, ik krijg geen netwerken te zien als ik 'm laat scannen. Ik weet dat er minimaal 3-6 netwerken gevonden zouden moeten worden, waaronder een onbeveiligde. De lampjes op de adapter branden goed (power aan, WLAN knippert langzaam).
Installeer ik - met de KPN CD - de USB adapter op de WinXP laptop van mijn vriendin, dan werkt alles zonder problemen... De adapter zou dus in orde moeten zijn.
Relevante specs:
• Windows 2000 SP4 (volledige compleet volgens Windows Update)
• AMD Thunderbird 1200 (niet OC'd)
• A7V133 mobo (Apollo KT133A chipset als ik me niet vergis)
• BIOS is zo up-to-date mogelijk (versie 1.09 ofzo)
• Zowel onboard USB als USB HUB met eigen power supply (via molex)
Ik ben een beetje door mijn ideeën heen... Iemand een goede suggestie om dit alsnog aan de praat te krijgen? Of wordt het een PCI WLan kaartje kopen als laatste redmiddel? De support van Siemens heb ik gisteren gemaild, maar nog geen antwoord.
Zo scherp als een voetbal!