[showcase] Kim in de studio

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:05
Het aantal portret-showcase-topics is redelijk groot de laatste paar dagen. Laat ik er nog eentje toevoegen :)

Sinds een paar dagen heb ik een studiosetje in huis, en m'n woonkamer is inmiddels omgebouwd tot studio. Ik wacht nog op m'n achtergrondrollen en m'n extra flitskop, maar tot die tijd heb ik het prima naar m'n zin met m'n twee flitskopjes en accesoires.

Kim was de eerste met wie ik in de studio een shoot heb gedaan, en ik ben d'r dankbaar dat ze zoveel geduld had terwijl ik aan het k*tten was met de belichting.

Hieronder dus een paar foto's van die shoot (verschillende bewerkingen en verschillende opstellingen m.b.t. de flitsers).

#1 (Dit vind ik persoonlijk te beste foto uit deze serie)
Afbeeldingslocatie: http://forum.gerardhenninger.com/GoT/kimvanh_20062502_107.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forum.gerardhenninger.com/GoT/kimvanh_20062502_020.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forum.gerardhenninger.com/GoT/kimvanh_20062502_044.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forum.gerardhenninger.com/GoT/kimvanh_20062502_089.jpg

Afbeeldingslocatie: http://forum.gerardhenninger.com/GoT/kimvanh_20062502_091.jpg

#6 (En heel wat anders)
Afbeeldingslocatie: http://forum.gerardhenninger.com/GoT/kimvanh_20062502_158.jpg

Geschoten met een 20D en een Bowens flitsetje + accesoires voor het licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:46

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Fraai, goed bezig Gerard. Stuk voor stuk superplaten, al vind ik #5 een tikkeltje te flets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Gerard: Mijn ongezoute mening heb je al over je heen gekregen en daarom zal ik je sparen :P
Serie is echt perfect, vooral voor de eerste keer, dat geklungel en gedoe met lampen, ik ken dat verhaal.
5 is iets te bleek, ik mis de warmte daarin, 6 is om te smullen.
1 is gaaf! (beetje glans in gezicht) 2 is gewoon geil :D

Goed bezig :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:11
Ik vind 6 gewoon super. :)

Bij 2 vind ik de houding van het model niet zo goed.
* whoami houdt van low-key portretten.

[ Voor 18% gewijzigd door whoami op 01-03-2006 21:46 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:49
1 en 6 zijn erg mooi, misschien dat bij 6 nog iets gedaan mag worden met de kleurtjes,
persoonlijk vind ik 6 net een beetje te grauw/blauwig.

de anderen uitgezonderd 4 die kan ook nog wel, hebben iets waardoor ze het niet hebben, houding model lijkt daar wat te vreemd om mooie foto's op te leveren.

hoe heb je de eerste gedaan? opstelling van welke flitsers waar rond je model, welke bewerkingen?

* nachtnet gaat volgende week een dagje studio in en is daardoor erg nieuwschierig naar gebruikte instellingen en ideeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

whoami schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:46:
Ik vind 6 gewoon super. :)

Bij 2 vind ik de houding van het model niet zo goed.
* whoami houdt van low-key portretten.
ik sluit me aan...
6 is een heerlijke plaat !

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Zijn heel mooie foto's :) Is dit 1 van die dame's van K3 ? Vindt het er erg op lijken in iedergeval :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
#6 vind ik heel mooi. Alleen misschien iets te 'grauw'. Super foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
dubbel...

[ Voor 95% gewijzigd door Silent Thunder op 01-03-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Geen suffe portretten, maar ze heeft een goede interactie met de camera. Heel levendig; prima resultaat :)

Alleen vind ik 5 wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
nachtnet schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:53:
hoe heb je de eerste gedaan? opstelling van welke flitsers waar rond je model, welke bewerkingen?

* nachtnet gaat volgende week een dagje studio in en is daardoor erg nieuwschierig naar gebruikte instellingen en ideeen.
Een 90x60cm softbox rechts (van 2 meter hoog) op 45 graden. Reflectiescherm links van de camera en een doe-het-zelf-Gamma-piepschuim-reflectiescherm onder Kim.
Instellingen 1/125 @ f8 - ISO 100. Maar dat weet ik niet helemaal zeker en ik kan nu niet kijken voor je want ik zit niet thuis.

@All
Bedankt voor de positieve reacties, dit geeft me weer voldoende motivatie om een volgende shoot te doen en dan hopelijk nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
Veelzijdig model, maar bij 1 en 6 komt ze er het beste uit :) .

6 vind ik de belichting goed super, maar het kan beter. Schaduw van de neus is minder (ze lijkt nu enigzins misvormd boven haar lip vanwege het feit dat de schaduw van haar neus valt op de plek waar de holte boven haar lip ophoudt (beetje moeilijk uit te leggen) + zoiezo zo'n schaduw niet echt geweldig natuurlijk), en haar rechteroog (dus links) valt ook net iets te snel weg voor mijn gevoel (maar dat is miniem)

Ik kan nog wel gaan mierenn*ken over de overige foto's (zoals dat bij foto 2 de manier waarop haar haar valt totaal ongelukkig is), maar dat is nergens voor nodig, mooie serie :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Lekkere set! FF wat kort commentaar op #4 & #5; heb het idee dat de verlichting iets te hoog en te dichtbij is waardoor er een ietswat te (harde) onnatuurlijke schaduw in het gezicht valt. Wellicht een kwestie van smaak, want bij #6 is die volgens mij op dezelfde hoogte, maar pas het weer wel...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Mooie serie portretten (en mooi model!). Tis niet orgineel maar ook ik vind #1 en vooral #6 erg fijn.
#1 Mooie blik, mooie pose, mooie uitsnede.
#2 Achtergrond vind ik eigenlijk beter dan dat gele. De blik v/h model vind ik hier wat minder.
#3 Ook weer een mooie.
#4 Zie vorige foto. Wel opvallend hoe de kleding, haar en blik een heel ander meisje van je model maken.
#5 Vind ik iets te grauw en het lijkt erop of er teveel noise reduction (NeatImage / Healing Brush?) over de huid is gegaan.
#6 Wow. Mijn favoriet. Toch nog één klein puntje: misschien de schaduw bij haar rechteroog wat hoger zodat je iets meer oog ziet?

Je maakt wel meteen goed gebruik van je studioset! Mag je vaker doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door djengizz op 02-03-2006 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:11
Apen-nootjes schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:32:
Zijn heel mooie foto's :) Is dit 1 van die dame's van K3 ? Vindt het er erg op lijken in iedergeval :)
Nee, dat is ze niet, maar bij foto 4 dacht ik er ook wel aan. :P

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Even wat extra info zodat jullie weten wat ik heb gedaan :

#1 : 90x60cm softbox rechts met een gold reflector links
#2 : Dezelfde softbox links met een grid en blauwe gel op de achtergrond
#3 : Softbox links en witte paraplu rechts voor de achtergrond (en beetje rug van het model)
#4 : Softbox rechts, witte reflector links
#5 : Zelfde als #4 maar met een andere bewerking. Geen blur of plastic fantastic bewerking, het lijkt er wel op. Het is een combinatie van adjustmentlayers en blending-modes.
#6 : 1 lamp zonder accesoires rechts van het model. (Oh, en een zwart reflectiescherm voor de achtergrond).

@julius :
Het klopt niet helemaal wat je zegt, want wat gebeurd er als je licht dichterbij je onderwerp brengt? Juist, het lichtoppervlak is groter, dus minder shaduwen :) De shaduwen worden veroorzaakt door het haar en een extreme curve in Photoshop van mij.

En Kim is niet van K3 nee, zo oud ziet ze er toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35

zomertje

Barisax knorretje

Lekkere foto's
Het meeste commentaar is al geleverd denk ik. #6 vind ik erg mooi.

Ik zou alleen die tekst uit je foto's halen, ik vind dat gewoon teveel afleiden.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
zomertje schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:19:
Lekkere foto's
Het meeste commentaar is al geleverd denk ik. #6 vind ik erg mooi.

Ik zou alleen die tekst uit je foto's halen, ik vind dat gewoon teveel afleiden.
Doe ik meteen, als jij kan regelen dat mensen m'n foto's niet meer jatten :)
Daarnaast worden veel foto's gebruikt voor diverse communities en dan is het wel leuk dat mensen kunnen zien wie die foto heeft genomen. Ik zal het watermerk de volgende keer kleiner maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:35

zomertje

Barisax knorretje

GerardHenninger schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:26:
[...]

Doe ik meteen, als jij kan regelen dat mensen m'n foto's niet meer jatten :)
Daarnaast worden veel foto's gebruikt voor diverse communities en dan is het wel leuk dat mensen kunnen zien wie die foto heeft genomen. Ik zal het watermerk de volgende keer kleiner maken.
Dan croppen ze het er toch gewoon af ofzo? Als ze echt willen jatten :o
Maar iets kleiner en subtieler gaat vast beter werkern :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Pagina: 1