Toon posts:

Geheugen Vraag omtrent CPU Gebruik!

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Ik heb gehoord dat als ik 4 x 512 MB 400 Mhz PC 3200 in mijn pc heb, veel meer CPU gebruik zal hebben als bij 2 x 1024 MB 400 Mhz PC 3200.

Ik begrijp dat hier een kern van waarheid in zit, maar is dit verschil groot?

Zou het niet sneller zijn om 4 x 512 MB te hebben als je toch Dual Channel hebt?

Met hele vriendelijke groet,

Een geheugen nab.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Is onzin afaik.
Wat je wel hebt, is dat je met 4 repen minder lage latencies kan halen, waardoor je wat minder bandbreedte uit je geheugen kan halen.
Daarnaast is dualchannel met 4 repen niet altijd even stabiel.

edit: met hier onder jah... das ook nog wel eens zo... lagere maximale snelheid bij gebruik van 4 repen.

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 01-03-2006 21:28 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:15

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ligt eraan watvoor Processor of moederbord je hebt... met AMD64 zal wanneer je 4 dimm gebruiken de snelheid worden teruggeschroefd naar 333Mhz.. dus das niet sneller.. het slimst is met zo weinig modules, dus 2...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Dat meen je niet! Ik heb nl. een AMD 3500 met 2x 512 en ik wil uitbreiden

Ik zou dus die 2x 512 moeten verkopen en dan 2x 1024 moeten aanschaffen?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

BiG-GuY schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:27:
Ligt eraan watvoor Processor of moederbord je hebt... met AMD64 zal wanneer je 4 dimm gebruiken de snelheid worden teruggeschroefd naar 333Mhz.. dus das niet sneller.. het slimst is met zo weinig modules, dus 2...
dat is niet waar bij nieuwe cores (als de Venice, san diego, toledo en manchester) is dit niet meer het geval dus TS welke core heb je :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 939 Venice 3500 +

Ik heb trouwens een Asrock Dual Sata 939 met Uli. Ik heb veel goeie dingen en slechte dingen gelezen over dit mobo. Het zou me niet verbazen als dit mobo alsnog hem op 333 zou laten draaien als ik naar 2 GB upgrade...

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 21:39 ]

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
dus met 4 x 512 kan je nog steeds dual channel draaien.

Verwijderd

Topicstarter
@ 400 mhz?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ja alleen wel op T2 timings maar erg veel verschil tussen T1 en T2 zit er bij doorgaans gebruik niet :) de AMD 64 heeft niet zo een bandbreette honger :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat nu al op T2 timings geloof ik, ik ben echt een leek op dit gebied, vooral met de nieuwe generatie modules, het is vaak ook vaag met zoveel eindeloze combinaties cpu, geheugen en mobo dat er altijd wel iets is waardoor het toch niet opleeft aan de verwachtingen.

Dus als ik het geheugen morgen haal, wat ik zonder zorgen kan doen, plaats ik ze erbij, zet ik de timings in bios op T2? Wat is het verschil tussen T1 en T2? Het is Corsair Value Select ik heb en bij ga kopen.

Wat zijn de correct settings hiervan denken jullie? Cl 2.5 geheugen is het wel. Merk je echt veel verschil met die nano seconde afstellingen cq. overklokken van geheugen?

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
met de nieuwere amd core's wel ja

[ Voor 3% gewijzigd door __xeno__ op 01-03-2006 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:47:
Hij staat nu al op T2 timings geloof ik, ik ben echt een leek op dit gebied, vooral met de nieuwe generatie modules, het is vaak ook vaag met zoveel eindeloze combinaties cpu, geheugen en mobo dat er altijd wel iets is waardoor het toch niet opleeft aan de verwachtingen.

Dus als ik het geheugen morgen haal, wat ik zonder zorgen kan doen, plaats ik ze erbij, zet ik de timings in bios op T2? Wat is het verschil tussen T1 en T2? Het is Corsair Value Select ik heb en bij ga kopen.

Wat zijn de correct settings hiervan denken jullie? Cl 2.5 geheugen is het wel. Merk je echt veel verschil met die nano seconde afstellingen cq. overklokken van geheugen?
Weet iemand hier nog antwoord op te geven?

M.v.g.

Jonny

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:51

DropjesLover

Dit dus ->

value geheugen is nooit echt geod geschikt om over te klokken...

wil je dat er mee gaan doen? dat staan namelijk niet in je TS. ook staat er niet wat je er mee doet, veel gamen of gewoon internet ed? en zoals gezegd, veel bandbreedte honger heeft een AMD 64 niet, dus op die halve nano-seconde zal het ook niet merkbaar aankomen lijkt me... eerder je videokaart ofzo.

en voortaan niet gaan kicken na 2 uur aub, dat mag pas na 1 dag (dacht ik)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe veel games, BF2 het meest. Ik hik echt met het laden op textures, de symptomen zijn gebrek aan geheugen.

Ik heb een 3500 Venice, Asrock Dual 939 met 8x AGP 6800 ultra.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PMG FAQ
Geheugen
Hoe zit het met de geheugen compatibiliteit?
RAM FAQ » Hoe haal ik zoveel mogelijk performance uit mijn geheugen?
• etc..

Sja.

"noob" of niet, hier op GoT wordt nog altijd van je verwacht dat je over aantoonbare inzet beschikt en in de topicstart kan aangeven wát je allemaal wel niet met behulp van de op het Internet beschikbare naslagwerken hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem, zoals de FAQ van het probleem-gerelateerde GoT-subforum. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) ;)

[ Voor 40% gewijzigd door BalusC op 02-03-2006 06:28 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.