[Basissyteem]

Pagina: 1
Acties:

• souderkeamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een basissysteempje voor mijn zus. Ze wilt er vooral mee text verwerken, veel muziek luisteren, muziek en films downloaden, natuurlijk internetten (msn):P en spellen zoals FlyFF, en Sims 2 spelen. Met een budget van E 500,-

Ik heb dit systeem voor haar samengesteld:

Kast: A-Open QF50A Black
Dvd-brader: NEC ND-4550 16x (Dual-layer.Bulk. Black)
HD: Maxtor 200GB SATA II 8MB Diamond Max 10 (6V200E
Processor: AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939. 2.0GHz. 512KB. Boxed)
MB: ASUS A8N-VM CSM m-ATX S939
RAM: Kingston 512MB DDR PC3200 CL2.5 (KVR400X64C25/512)
2.1 speakers: SpeakerLogitech X-210

het is samengestelt uit de Best buy Guide van januari. Ik wil dit alles zoiezo kopen bij Coolprices omdat ik daar goeie ervaringen mee heb. Dus daardoor zijn sommige dingen iets gewijzigt omdat ze niet alles hebben, maar wel bijna. Ik twijfel wel heel erg over de speakers of die ook goed geluid hebben. Mijn zus houd namelijk veel van muziek.

Als jullie nog overige aan- of opmerkingen hebben; brand los. :)

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
masterofoboe schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:23:
Ik ben op zoek naar een basissysteempje voor mijn zus. Ze wilt er vooral mee text verwerken, veel muziek luisteren, muziek en films downloaden, natuurlijk internetten (msn):P en spellen zoals FlyFF, en Sims 2 spelen. Met een budget van E 500,-

Ik heb dit systeem voor haar samengesteld:

Kast: A-Open QF50A Black
Dvd-brader: NEC ND-4550 16x (Dual-layer.Bulk. Black)
HD: Maxtor 200GB SATA II 8MB Diamond Max 10 (6V200E
Processor: AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939. 2.0GHz. 512KB. Boxed)
MB: ASUS A8N-VM CSM m-ATX S939
RAM: Kingston 512MB DDR PC3200 CL2.5 (KVR400X64C25/512)
2.1 speakers: SpeakerLogitech X-210

het is samengestelt uit de Best buy Guide van januari. Ik wil dit alles zoiezo kopen bij Coolprices omdat ik daar goeie ervaringen mee heb. Dus daardoor zijn sommige dingen iets gewijzigt omdat ze niet alles hebben, maar wel bijna. Ik twijfel wel heel erg over de speakers of die ook goed geluid hebben. Mijn zus houd namelijk veel van muziek.

Als jullie nog overige aan- of opmerkingen hebben; brand los. :)
Speakers zijn prima.

Enkele opmerkingen:
Waarom een 200 gig schijf? is 120 niet voldoende?
3200+ zou ook niet echt nodig zijn, misschien een sempron? presteert ook prima maar wel 60 euro goedkoper, kan je nog een keer 512 mb ram voor bijkopen

En denk je om de videokaart? of zit deze onboard? beter koop je een simpele X300 of X700, presteert een stuk beter :)

Heeft ook een computer!

Verwijderd

en dan kan je dat bespaarde geld beter in een aparte geluidskaart steken, als ze toch zo een audiofiel is :)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02 19:02
hoewel ik dit soort posts meestal negeer, zou ik je wel een paar dingetjes aan willen raden.

je geheugen is 1x512mb. Een Athlon64 kan heel goed Dual Channel geheugen gebruiken. 2x256mb DDR400 is dus beter.

Een los soundblaster live kaartje is altijd beter dan die Onboad geluid. Bespaar hier dus niet op.

Verder is inderdaad een X300se aan te raden, zeker als je zusje nog SIMS wil gaan spelen.

Die 200GB zou ik niet nemen, eerder 120GB. Ook zou ik oppassen met Maxtor icm de laatste nForce chipsets. Het was dan wel de nF4 waar problemen mee waren, maar om aan de 'safe side' te blijven kan je beter uitkijken naar wat anders.

Verder een net systeem. De 3200+ zou ik er wel in laten. Zusjes zijn er verrekte goed in allemaal systeemvertragend spul te vinden en dan is die extra power wel fijn!

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:59
Voor die eisen is een 3000+ of sempronnetje64 ook wel voldoende. Kan je het geld steken in 1GB aan ram. Erg handig als je zoveel tegelijkertijd draai. Vooral downloadprocs zijn goed in RAM trekken.
En vergeet geen GPU ;) Zoon passieve 6600 lijkt me wel goed passen bij de eis. Vergeet echter niet fatsoenlijke airflow in je kast. Je wilt tenslotte niet dat je PC boven je muziek uit komt :P

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:37
Ik zou dat RAM zo laten, maar dei 200 gigabyte verminderen tot 120 ofzo en die cpu tot een sempron 2600+ ofzo(Sims minimum is 600 mhz, dus daar zul je geen bottleneck aan hebben). Kun je met het geld dat je vrijmaakt een 6600 kopen(wat snel genoeg is voor flyff en sims2).

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1