FTP werkt half?!

Pagina: 1
Acties:

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 20:30

waztone

de enige echte

Topicstarter
Hi guys,

vaag probje hier. Ik wil totalcommander gebruiken om te ftp'en. Nou heb ik nog een klein beetje ruimte van m'n provider wat ik wil gebruiken om wat test materiaal op te zetten ( van HetNet).
Nou is mijn configuratie als volgt.
SpeedTouch 510 modem, Asus WL-530G Router, pc.
op mijn pc heb ik mcafee firewall geinstalleerd.
In mijn modem heb ik poort 21 en 20 opengezet naar ip: 10.0.0.1 (het ipadres dat mijn router krijgt van mijn modem). In mijn router heb ik de standaart ftp poorten, 20 en 21 opengezet naar 192.x.x.x, het ip adres van mijn pc. Firewall zet ik zelfs even uit.
Als ik inlog met totalcommanderkrijg ik netjes mijn lijst met mapjes e.d. te zien, maar als ik een mapje probeer te openen, blijft hij hangen? Ik heb het ook al geprobeerd met AceFTP, en deze doet hetzelfde. Ook met IE, die geeft helemaal niks weer. Bij total commander krijg ik wel een lijstje dus, maar met AceFTP niet. Die geeft dit weer: 500 'FEAT': command not understood
bij totalcommanderkrijg ik:
----------
Connect to:
hostname=home.hetnet.nl
username=xxxxx
startdir=
home.hetnet.nl=xxx.xxx.xxx.xxx //het ip adres
220 hpftp-pwp01 Microsoft FTP Service (Version 5.0).
USER xxxx
331 Password required for xxxxxx.
PASS xxxxxxxx
230-Welkom op de FTP-server van Hetnet.
230 User xxxxxlogged in.
SYST
215 Windows_NT version 5.0
FEAT
500 'FEAT': command not understood
Connect ok!
PWD
257 "/" is current directory.
Haal directory op
TYPE A
200 Type set to A.
PORT (locale ip),8,133
200 PORT command successful.
LIST
150 Opening ASCII mode data connection for /bin/ls.
Download
Wacht op de server...
226 Transfer complete.

In total commander ook geprobeerd met passive e.d., maar geen resultaat. Iemand een idee waarom dit niet werkt?

All is fair in God of War

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik volg em niet... Wil je nou iets plaatsen op de server van het net of op een eigen server?
Als ik het goed lees verwijs je nu naar je eigen computers [10.10.10 etc...], terwijl ik lees
Nou heb ik nog een klein beetje ruimte van m'n provider wat ik wil gebruiken om wat test materiaal op te zetten ( van HetNet).

Mooooooeeeee......

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:02
Je wilt geen server draaien, maar iets uploaden naar een server ... toch? Wat bedoel je dan met poorten open zetten? Als jij wilt connecten naar een FTP server van het NET heb je toch niks te maken met lokale ip's uit de ranges 10.x.x.x en 192.x.x.x ?

Stay safe

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:46

DataGhost

iPL dev

TS, je haalt met je xxxjes (op plekken waar jij denkt dat we je ermee kunnen hacken, eigenlijk zijn alleen je username + password overbodige informatie (voor ons) en het ip van home.hetnet.nl is niet echt top-secret informatie 8)7) net zoveel informatie weg dat we nog maar weinig kunnen met je log. Misschien kan je wat opheldering brengen hier en daar?

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 01-03-2006 21:33 ]