[ISDN] Vragen om verbinding maken

Pagina: 1
Acties:

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-02 16:43
Met het verbinding maken heb ik een keer in dat venster de optie aangevinkt "niet meer vragen om verbinding maken" (oid) maar dat wil ik nu weer terug hebben, ik kan alleen nergens de optie meer vinden om het terug te zetten zoals het was.

Dat wil zeggen: Ik heb nooit standaard verbinding, als ik FF of IE of een ander programma opstart en die vind het nodig met internet te verbinden wil ik automatisch een venster krijgen waarin mij gevraagd wordt verbinding te maken,maar alle gegevens (gebruikersnaam, wachtwoord, nummer) wel ingevuld zijn, zodat ik alleen kiezen hoef te klikken. Dus zoiets maar dan voor ISDN:

Afbeeldingslocatie: http://www.kpnadsl.nl/support/gaw_html/eth/images/NL-XP-16.gif

nu is het zo dat ie dan meteen begint in te bellen zonder mij iets te vragen wat soms nogal eritant is.

Nu heb ik de volgende instellingen:

--Eigenschappen voor planet internet/-opties/kiesopties: voortgang weergeven,vragen om naam,wachtwoord,aanmeldingsdomein,telefoonnummer allemaal aangevinkt
--Eigenschappen voor planet internet/geavanceerd/internet-verbinding delen: Alles aangevinkt (ik gebruik mijn laptop wel eens via netwerkverbinding voor internet)

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:48
Open je Netwerkverbindingen

Kies bovenin Geavanceerd en dan Voorkeursinstellingen voor inbellen.

Daar is het onderste vinkje bij jou aangevinkt dan? Zo ja zet dat uit en probeer het nog eens.

Zo niet, probeer dit register tweakje:
Windows has the option to automatically dial your Internet Service Provider (ISP) to establish an Internet connection. This option can be controlled using this tweak.

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]
Value Name: EnableAutodial
Data Type: REG_BINARY (Binary Value)
Value Data: (00 00 00 00 = disabled, 01 00 00 00 = enabled)

Create a new binary value named "EnableAutodial", and set the new value to equal "01 00 00 00" to enable autodial or "00 00 00 00" to disable it.

Note: This restriction can be used either on a user by user basis by adding it to HKEY_CURRENT_USER or on a computer wide basis by adding it to HKEY_LOCAL_MACHINE.
Bron

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• 2_05
Bij voorkeursinstellingen voor inbellen heb ik nu "Vragen om bevestiging bij automatich kiezen" aangevinkt, hier kan ik al beter mee leven en komt ver in de richting van hoe ik het hebben wilde, ook al is het niet precies zoals het ooit was. "Automatisch kiezen uitschakelen wanneer ik ben aangemeld" was trouwens niet aangevinkt.

Hij vraagt nu keurig in om verbinding te maken wanneer die dat wil, maar in een venstertje "Netwerkverbindingen", klik ik hier op verbinding maken verschijnt nog een scherm van planet internet met aanmeldingsnaam, wachtwoord, nummer enz. waarin ik op "verbinden" moet klikken. Dit laatste venster is weg te halen door alles uit te vinken in: Eigenschappen voor planet internet/-opties/kiesopties. Maar voorheen was het dus zo dat meteen dit 2e venster verscheen als vraagvenster.

Stom dat je ´t zo simpel automatich kiezen aan kan vinken maar dat de optie om het ongedaan te maken onvindbaar is...

• 2_05
Ik geloof dat ik het nu eindelijk heb zoals ik het wilde: het schermpje wat ik zocht blijkt een typisch IE schermpje te zijn, ik heb nu in Netwerkverbindingen-Geavanceerd-Voorkeursinstellingen voor inbellen Automatisch kiezen uitschakelen gekozen, de rest zoals voorheen. Maar in IE heb ik veranderd Internet-opties->verbindingen: Altijd mijn standaardverbinding kiezen aangevinkt en nu doet ie het zoals ik wil. In FF vraagt ie nu ook keurig om verbinding maken, welliswaar met een ander schermpje maar dat boeit niet. Opgelost dus.