The "real" Champ will always be The Champ
want ik zie een ATI Radeon X1600 Pro 512 Mb DDR2 voor maar 150 euro bij Mycom
There is no place like ::1
X1600Pro is nu de nieuwe middeklasse zeg maar..
de x1300, is een instapkaart en de x1600 is iets beter
is je tv-out stuk? of geeft je 9700 geen beeld meer
Tweak!
toch wel moeilijk met die nummers van die videokaarten.... ipv hoe hoger het getal hoe sneller, moet je nog opletten dus ook
Het kan wel zo zijn dat tv-out op je kaart kapot is gegaan door x
(offtopic) Als je niks meer met die 9700 gaat doen , ofwel je gooit hem weg of legt em in de schuur dan wil ik em wel graag overnemen.
Die kaart zou precies goed zijn voor mij (of topic/)
Tweak!
ah ok, my bad...moooo schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:56:
Kijk eens in de pricewatch, ze staan er allemaal bij als agp variant. De meeste zijn voor beide bussen uitgevoerd.
Verwijderd
Heel veel andere opties voor AGP zijn er eigenlijk niet meer.
Om de nvidia-fanboys op GoT niet tegen het hoofd te stoten: een 6800GS zal je ook zeker niet teleur stellen en biedt een goede prijs-kwaliteit verhouding.
Hoeveel wil je er overigens aan uit geven? (is toch ook wel aardig om te weten
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 22:00 ]
Met een 2200+ heb je niks aan de hogere fillrate van de x800 series.
De x1600 daarintegen heeft beter shaderperformance én shader model 3.
De keuze lijkt me dus duidelijk.
De 512MB versie moet je niet nemen, dit is totaal nutteloos tenzij je wilt gaan spelen met texturecompressie uit en bijgevolg een lage framerate (bandbreedte vereisten stijgen).
Rechtsonder staan de VGA charts voor prestaties in verschillende games etc. Moet je alleen de prijsjes er nog langs leggen.
“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery
Ik heb hier een 6800LE in mijn PC zitten, lekker geunlocked en overgeklokt en dat is echt in balans met mijn Athlon XP 2400+. TS kan als je het mij vraagt het beste zoeken naar een (gebruikte) 6800LE kaart, voor ongeveer 100 euro heb je er volgens mij al een en ze zijn toch nog behoorlijk snel.corpseflayer schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:46:
Die x1600 pro 256MB is de beste kaart voor hem.
Met een 2200+ heb je niks aan de hogere fillrate van de x800 series.
De x1600 daarintegen heeft beter shaderperformance én shader model 3.
De keuze lijkt me dus duidelijk.
De 512MB versie moet je niet nemen, dit is totaal nutteloos tenzij je wilt gaan spelen met texturecompressie uit en bijgevolg een lage framerate (bandbreedte vereisten stijgen).
Je zult het dan wel moeten doen met 128 MB geheugen, maar dat is meestal niet zo'n probleem. Als ik game dan draai ik op 1280x1024 of 1600x1200 en ik kom niet in de knoop met geheugen. Wil je echter anti-aliasing en dergelijke gaan gebruiken dan heb je echt minimaal 256 MB nodig om fatsonelijk te kunnen draaien.
Verwijderd
Verwijderd
Met ander woorden: het is zeker niet de moeite om er iets beters dan een 6600LE in te zetten puur omdat je weinig geheugen hebt en een relatief zwakke processor. Bij iets duurders zul je waarschijnlijk ook wel een andere voeding nodig hebben. Ik weet echter niet of de 9700 al een aansluiting voor extra voeding had (9600pro ieder geval niet, 9800pro wel) maar de 6600LE heeft er wel een dus zorg er in ieder geval voor dat je een vrije 4-pins stroom connector hebt.
512 mb geheugen weet dat het niet veel is.... mischien dat ik er wel 512 naast plug.
Voor de rest bedankt voor alle info..... ik wil max 200 euro uitgeven aan een kaart, maar ik ga nog even alles naast elkaar leggen , voor ik een beslissing maak.
Misschien dat ik toch wel voor een X800XT ga, want dan kan ik die nog gebruiken mocht in me hele pc gaan upgraden.
Een 9600pro en een 6600LE zijn beiden trager dan een 9800 pro dus ik vind je vergelijking een beetje vreemd.Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:07:
Een vriend van mij had een 2200+ en 768MB RAM (na een 512 upgrade) en hij begon eerst met een GF4 MX waar ik al bij aankoop voor gewaarschuwd had. Later hebben we d'r een radeon 9600pro ingezet en hoewel het de prestaties flink toenamen viel het me gewoon tegen. Later toen deze kaart (binnen een jaar) kapot ging hebben we d'r een 6600LE ingezet. Hij werd weer een stukje sneller, maar 't viel me weer erg tegen. Ik heb zelf een P4 3.0GHz, 1GB en een radeon9800pro en deze trek 'm d'r met gemak uit (vb, doom3 draait bij mij prima op redelijk hoge settings en bij hem gaat dat echt effe niet)
Met ander woorden: het is zeker niet de moeite om er iets beters dan een 6600LE in te zetten puur omdat je weinig geheugen hebt en een relatief zwakke processor. Bij iets duurders zul je waarschijnlijk ook wel een andere voeding nodig hebben. Ik weet echter niet of de 9700 al een aansluiting voor extra voeding had (9600pro ieder geval niet, 9800pro wel) maar de 6600LE heeft er wel een dus zorg er in ieder geval voor dat je een vrije 4-pins stroom connector hebt.
Verder is mijn Athlon XP 2400+ net snel genoeg om mijn flink opgefokte 6800LE bij te kunnen houden in games. Zeker als je hogere resoluties gebruikt is de invloed van de grafische kaart groot. Als je op lage resolutie ook niet goed kunt gamen dan is je processor te traag.
Edit:
Voor mijn systeemspecificaties kun je mijn signature bekijken, processor heb ik af en toe overgeklokt voor te benchmarken, grafische kaart draait altijd zo.
En 512 MB is meestal ook nog wel genoeg voor een dergelijk systeem, in ieder geval voor te gamen. Ik gebruik zelf vaak een berg Vmware machines en dan is de 1,5 GB aan geheugen wel welkom
[ Voor 12% gewijzigd door GH45T op 03-03-2006 20:28 ]