Toon posts:

Audigy 2 platinum Ex via optische digitale EAX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag bovenstaande kaart kopen. Ik heb hier zelf thuis een Samsung home-cinema set(5.1) met een optische digitale uitgang. Nu wil ik mijn Audigy 2 aansluiten via die optische digitale uitgang op mijn home cinema, zodat ik AC3 heb.

Heb ik dan ook EAX enz via mijn home cinema?

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-07 19:42
Als je deze kaart optisch aansluit op een home cinema set krijg je alleen 5.1 geluid als je naar dvd's kijkt omdat die in dolby digital of dts gecodeerd zijn. Voor de rest zul je alleen stereo krijgen vanuit je computer. Dus ook spellen zul je gewoon in stereo over je boxen krijgen. De EAX effecten zul je wel gewoon te horen krijgen.

Als je ook spellen in 5.1 wilt horen zul je moeten kijken of je home cinema set een analoge 5.1 ingang heeft en zo ja dit verbinden met de analoge aansluitingen op je Audigy. Je zal dan wel drie cinch naar tulp kabels moeten zoeken.

En welkom op GOT trouwens! :)

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 21:36
Voor zover ik weet zijn bij de audigy de AEX effecten alleen te horen over de analoge uitgangen en dus niet over de digitale uitgangen.

Als je een audigy digitaal op je samsung set wilt aansluiten om daarop het geluid te horen, dan moet je samsung wel een digitale ingang hebben (i.p.v. uitgang zoals vermeld in je startpost).