[SBS2003] SQL Monitoring en Sharepoint kaduuk door MSDE

Pagina: 1
Acties:

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:53

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Ik heb weer eens ruzie met de SBS Monitoring en SBS Sharepoint services/database.

Het gaat over SBS2003 en hoe ik het probleem veroorzaak is me bekend (thuis ook al een paar keer gehad namelijk) de oplossing die ik steeds gekozen heb (reinstall van server) moet beter kunnen :+ . Vooral omdat ik nu niet voor mezelf aan het knutselen ben maar klein netwerkje voor een klant in elkaar aan het meppen ben wil ik even duidelijkheid :P ...

Hoe het komt is redelijk eenvoudig, de Active Virus Defense software van McAfee kan niet overweg met de standaard SQL service in SBS2003. De oplossing die daarvoor 'bekend' is houdt in dat MSDE wordt geinstalleerd op de server. Zo gezegd zo gedaan, die AntiVirus reut draait inmiddels echter de rest wat op een SQL databeest draaide niet meer.

Hoe krijg ik mijn monitoring en sharepoint SQL gebeuren weer lekker werkend? Hoop dat er iemand het al een keer gefixed heeft want zoveel info kan ik er niet over vinden.

Speed kills, but beauty lives forever...

Verwijderd

Verwijder SharePoint en (Health) Monitoring inclusief de bijbehorende MSDE instanties via Add/Remove Programs.
Eventueel handmatig achtergebleven bestanden/registry entries verwijderen.
Wees er zeker van dat de MSDE instanties volledig verwijderd zijn!

ePolicy Orchestrator (dat onderdeel bedoel je waarschijnlijk met McAfee Active Virus Defence), kan je laten staan staan als deze goed draait.
Na de-installatie ff de server rebooten.

Start daarna de SBS setup om SharePoint en Monitoring opnieuw te installeren.

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:53

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Ok bedankt! Ik heb zoiets bij mij zelf thuis ook weleens 'werkend' gekregen dus die manier ga ik zeker (weer) even uitproberen.

En het is niet de eOrchestra maar de Pilot Console software die tegenspurteld, dit zijn wel de 2 enigste progs van McAfee die dergelijk probleem op kunnen leveren heb ik begrepen uit support docs.

Begrijp ik het goed dat bij een reinstall van de monitoring functie en sharepoint deze automatisch via MSDE komen met hun database? Verder registrykeys die ik moet verwijderen, gewoon alles waar monitoring cq. sharepoint in voorkomt of moet ik bij regkeys van de SQL service/server kijken?

Speed kills, but beauty lives forever...

Verwijderd

Heeft de McAfee ProtectionPilot trouwens een eigen MSDE instantie of maakt hij gebruik van een bestaande op jouw server?

Tijdens de (her)installatie van Monitoring en SharePoint worden idd 2 nieuwe MSDE instanties aangemaakt, MSSQL$SHAREPOINT en MSSQL$MONITORING.
Je kan overal de registrykeys verwijderen waarin SharePoint en (Health) Monitoring in voorkomen.
Gewoon zoeken op SHAREPOINT en MONITORING keys/values, dan kom je ongetwijfelt ook langs de desbetreffende MSSQL registry entries.

Ik heb dit een tijdje geleden ook gedaan, heb toen zelf een tijdje zitten te klooien met key die niet verwijderd wilde worden. Geen enkel proces had deze key in gebruik, uiteindelijk bleek het een rechtenkwestie (alleen leesrechten) te zijn. :X 8)7

Er zweeft nog ergens een artikel rond op de MSKB, waarin staat beschreven hoe je SharePoint/Monitoring handmatig kan verwijderen.