Toon posts:

[XP] Bij inactiviteit valt internetverbinding uit*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb overal gezocht maar nog geen oplossing kunnen vinden voor dit probleem:

Iemand (Packerd HellPackard Bell, computer :S > had het hem al sterk afgeraden maar oke) die ik ken heeft problemen met zijn internetverbinding. Zodra hij zijn computer opstart werkt alles, internet ook. Gebruikt hij geen internet dan valt internet weg, surft hij dan blijft zijn internet gewoon werken. Nadat hij msn afsluit verliest hij weer internet en moet hij zijn pc weer opnieuw opstarten om te kunnen surfen.

Zijn virusscanner, firewall en driver zijn allemaal goed geïnstalleerd, tenminste ik heb geen fouten gevonden.
Eerst viel de internetverbinding regelmatig weg en na het formateren heel erg vaak. Ik kom er echt niet meer uit.

Waar kan het aan liggen? Wat heb ik misschien over het hoofd gezien?

[ Voor 2% gewijzigd door sanfranjake op 01-03-2006 21:35 . Reden: laten we dat bedrijf maar gewoon bij de eigen naam noemen ;) ]

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Heb je de optie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" al geprobeerd uit te zetten ? Beetje simpel idee maar je weet maar nooit.

Edit:
Misschien is het handig om een 2de netwerkkaart erin te hangen en kijken of die wel "online" blijft.

[ Voor 29% gewijzigd door sajoku op 01-03-2006 20:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment de pc niet hier, jullie kunnen allemaal posten dan zal ik morgen over overmogen eens kijken.

Maar dat zou het best eens kunnen zijn:-)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat zou goed een optie kunnen zijn. http://support.microsoft.com/kb/837058/en-us

Wat heb je verder al geprobeerd? En welke provider hebben we het over? Neem aan dat dat niet de provider is waar je nu mee post. Gebruik je ook een router?
Het is erg belangrijk om zoveel mogelijk info te geven, omdat het "wegvallen van internet" op talloze manieren kan ontstaan, en er ook veel oplossingen voor zijn. Krijg je bijvoorbeeld meldingen in de logboeken? Zie je ergens een foutmelding verschijnen?

Ik pas de topictitel nog even iets aan, zodat je vraag er wat duidelijker in staat.
[XP home SP2] Internetverbinding. > [XP] Bij inactiviteit valt internetverbinding uit*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ben inderdaad wat informatie vergeten:

Het gaat om een @home verbinding,( het is een redelijk snelle) Er wordt geen gebruik gemaakt van een router en er is maar 1 computer aangesloten. Er worden nergens fouten weergegeven, daarom vind ik het nogal raar. Ik zal zsm nog eens zeer aandachtig kijken en dan ga ik wat gedetailleerdere informatie posten.

samenvatting:
*internet werkt bij opstarten en regelmatig gebruik.
*valt uit bij afsluiten van msn of bij geen gebruik bij opstarten.