Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik vroeg mij ineens af; is het mogelijk met een mobiele telefoon te internetten via de adsl aansluiting van thuis door de internetverbinding te delen via bluetooth? Ik weet dat het met PDA's kan maar is er ook de een of andere manier om dat te doen met een mobieltje? Het zou met een proxy moeten kunnen lukken denk ik maar hoe ik dat voor elkaar krijg... :S

Is er hier iemand die er ervaring mee heeft??

youtube.com/@hisrep

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:31

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ligt aan je type telefoon...
Andersom kan het met bijna elke telefoon...

Watvoor telefoon heb je? :)
met Sony Ericsson heb je het handige FMA (Float's Mobile Agent) daar kan je erg veel mee...

Gallery V&A

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Een Samsung X700 (is qua hardware een D500).

Nu heb ik al gemerkt dat Samsung heel erg veel met DRM (Digital Rights Management) doet om zoveel mogelijk illegaal kopiëren tegen te gaan en de synchronisatie is dan ook niet al te best...

Ik ben vrij benieuwd hoe je dat dan op een SonyEriccson voor elkaar krijgt, misschien kan ik dan zelf ook iets knutselen in de telefooninstellingen.

[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 01-03-2006 21:07 ]

youtube.com/@hisrep

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hm er is niet echt veel respons hier...

ik kan dus concluderen dat het gewoon niet mogelijk is??

youtube.com/@hisrep

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ja, dat kan. Onder andere met een K750/W800!

http://home.versatel.nl/s...rnetten_met_je_mobiel.htm

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Als je een MS smartphone hebt kun je het via ActiveSync doen (met mijn SDA2 lukt dat trouwens niet, maar theoretisch zou het wel mogelijk moeten zijn)

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Sja ik heb dus geen smartphone.

Ik kan op mijn samsung alleen proxy instellen. Zou het niet mogelijk moeten zijn dat ik op mijn mobiel dat proxy IP verander naar het IP van de pc waar ik internetverbinding mee heb en dat ik de internetverbinding op die PC vervolgens deel?

youtube.com/@hisrep

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:22

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat kan je proberen, bij de SE oplossing maak je de verbinding vanaf de pc en niet vanaf de gsm ;)
Je moet dan wel alles goed instellen, zoals gateway, dns enz.
Internet delen met bluetooth is in principe geen probleem.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Probleem is een beetje dat ik dus geen DNS en gateway kan instellen op de telefoon maar volgens mij moet het met dit programma'tje wel lukken. Ik ga er in ieder geval even mee experimenteren.

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 05-03-2006 21:06 ]

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

wat zou het voordeel zijn om dit te kunnen boven de pc te pakken die in de buurt thuis staat (ten minste "thuis" stond in de opening)?
(afgezien om eens te kijken of het werkt..)

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Mogelijkheid om zonder hoge GPRS kosten bestanden op je mobiel te zetten die niet via een data kabel overgestuurd kunnen worden. Ik heb een vrij grote (zelfgemaakte) java applicatie hier liggen van bijna 500kb en dat betekent dus +/- €1,50 gprs kosten om hem te downloaden via grps van mijn eigen server. Op samsung telefoons is het namelijk niet mogelijk via de datakabel java erop te installeren. Nu is dat voor één keer niet zo erg maar ik weet niet of het programma 100% correct werkt of dat ik er nog eens een uitbreiding voor schrijf en dan is 1,50 per poging wat zonde... :)

Maar inderdaad als je geen Samsung gebruiker bent heb je er weinig aan ;)

[ Voor 16% gewijzigd door DeNachtwacht op 05-03-2006 22:05 ]

youtube.com/@hisrep

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Wie o wie heeft ervaring met dit programma? Het ziet er veel te goed uit namelijk: gratis connecten met je computer op je mobiele telefoon :S via gprs. Het lijkt me toch dat als je gprs't dat je dat data kost bij de provider maar zoals het op deze website staat is het helemaal gratis. Is hier iemand die er meer ervaring mee heeft? Dit ziet er veel te goed uit namelijk ;)

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1