Goeden dag, ik heb een WDC-IDE 160GB (7200-RPM) hardschijf waar ik winddows op het geinstaleerd , maar tot mijn verbazing kan ik er niet mee opstarten. Ik heb al het een en ander geprobeerd en dit zijn mijn bevindingen, mijn oude schijf was een Seagate 40GB.
Ik dus dus booten met enkel de WDC zodat de Seagate eruit kan , en ik mijn DVD-speler weer kan aansluiten
mijn moederbord is een :ASUS, verder weet ik het niet, hij zat in de eerste "ALDI computer" (1 Ghz,intel)
Bedankt voor jullie aandacht, ik hoop op een sluitende oplossing.
- Als ik beide schijver aansluit en ik stel ook in de BIOS is dat ik via de Seagate 40GB(oude) wil booten dan geeft hij een scherm, waarin ik kan kiezen uit twee maal Windows XP, waarvan eentje van de Seagate af komt, en de andere van mijn nieuwe WDC-schijf, ik kan hier gewoon beide Windowzen (meervouw van windows?) kiezen en goed booten.
- Als ik beide schijven eraanhang en ik stel in de BIOS is dat hij moet booten via mijn nieuwe WDC dan start hij niet op, dan zeegt hij na beide schrijven wel gevonden te hebben, en als de bios geladen is (en eigenlijk het Windows XP logo moet komen) dan zegt hij "Press an key to reboot" en bebegint het weer opnieuw
- Als ik alleen mijn WDC aan sluit, dan krijg ik ook het schermpje met "Press an ket to reboot"
Ik dus dus booten met enkel de WDC zodat de Seagate eruit kan , en ik mijn DVD-speler weer kan aansluiten
mijn moederbord is een :ASUS, verder weet ik het niet, hij zat in de eerste "ALDI computer" (1 Ghz,intel)
Bedankt voor jullie aandacht, ik hoop op een sluitende oplossing.