Toon posts:

Kan niet booten met harde nieuwe schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeden dag, ik heb een WDC-IDE 160GB (7200-RPM) hardschijf waar ik winddows op het geinstaleerd , maar tot mijn verbazing kan ik er niet mee opstarten. Ik heb al het een en ander geprobeerd en dit zijn mijn bevindingen, mijn oude schijf was een Seagate 40GB.
  • Als ik beide schijver aansluit en ik stel ook in de BIOS is dat ik via de Seagate 40GB(oude) wil booten dan geeft hij een scherm, waarin ik kan kiezen uit twee maal Windows XP, waarvan eentje van de Seagate af komt, en de andere van mijn nieuwe WDC-schijf, ik kan hier gewoon beide Windowzen (meervouw van windows?) kiezen en goed booten.
  • Als ik beide schijven eraanhang en ik stel in de BIOS is dat hij moet booten via mijn nieuwe WDC dan start hij niet op, dan zeegt hij na beide schrijven wel gevonden te hebben, en als de bios geladen is (en eigenlijk het Windows XP logo moet komen) dan zegt hij "Press an key to reboot" en bebegint het weer opnieuw
  • Als ik alleen mijn WDC aan sluit, dan krijg ik ook het schermpje met "Press an ket to reboot"
Deze testen zijn gedaan met de schijven verwisseld te hebben tussen Primary-master/slave en secondary maser/slave, daar lijkt geen verschil in te zijn.

Ik dus dus booten met enkel de WDC zodat de Seagate eruit kan , en ik mijn DVD-speler weer kan aansluiten
mijn moederbord is een :ASUS, verder weet ik het niet, hij zat in de eerste "ALDI computer" (1 Ghz,intel)

Bedankt voor jullie aandacht, ik hoop op een sluitende oplossing.

• Visionist
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09-2025
Ik heb hetzelfde probleem, zelf een WD 300gb aangeschaft en krijg altijd een "disk boot failure" bij een reboot. Ik was windows aan het installeren, moest rebooten op een gegeven moment en kreeg toen de melding. De harde schrijf is gewoon te zien in BIOS en heb ook al gewisseld tussen master/slave, maar niks wil baten. Het meest vervelende is dat m'n oude schrijf vol met fouten zit en ik geregeld fouten krijg in windows. Dan is dus nog eens extra frusterend dat dit probleem blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Het van mij is opgelost , gewoon windows nog een keer instaleren bleek voldoende

Als het probleem niet op te lossen is zou ik hem terug brengen, zelf moet ik soms wel een hardeschijven testen, laats had ik een lading WDC, gewoon terugbrengen. daar schijnen ze niet zo lastig over te doen.

• Visionist
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09-2025
Ik kan geen windows opnieuw installeren, aangezien ik daar de kans niet voor heb. Ik heb de FAQ doorgelezen, maar 't meeste is gebarentaal. Bootvolgorde heb ik nog niet gechecked, ik hoop te weten hoe ik dat moet aanpassen in de bios.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:28
Visionist schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:44:
Ik kan geen windows opnieuw installeren, aangezien ik daar de kans niet voor heb. Ik heb de FAQ doorgelezen, maar 't meeste is gebarentaal. Bootvolgorde heb ik nog niet gechecked, ik hoop te weten hoe ik dat moet aanpassen in de bios.
probeer windows eens te installeren met die schijf alleen erin (300gb)

Verwijderd

Ik had dat ook met mijn compaq deskpro wat bij mij hielp is de IDE Translation aanzetten. Ik weet niet of een aldi pc dat ondersteund.
Pagina: 1