Toon posts:

Disk Boot Failure na draaien 3DMark

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zal het eens vertellen he: dus vandaag uurtje geleden probeerde ik nog eens 3dmark te runnen en mijn scherm was zwart, maar de pc werkte wel. dan probeerde ik eens de hertz naar 70 te zetten en dan ging mijn scherm gewoon op stand by staan en kon ik dus niets meer zien, maar de windows draaide wel nog op de achtergrond.

dus ik restarten ik krijg scherm van asus te zijn en press del to enter....

en dan disk boot failure, insert the CD ROM...

ik cd rom insteken, maar niets, ik probeerde altijd maar opnieuw maar niets. dan was ik gaan eten voor een kwartiertje, maar liet cd rom erin. toen ik terug kwam zag ik dat windows scherm met installeren en repareren.

ik duw op repareren en dan zegt hij dat hij geen vaste schijfstations kan vinden:sad:

is mijn HD er nu aan of wat? HD= WD sata 2, 200 gigabyte

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik durf het haast niet te zeggen maar heb je al de search gebruikt?

http://gathering.tweakers...SK+BOOT+FAILURE&where=GoT

ARME AOW’er

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als XP geen sata HDD kan vinden tijdens setup, betekent dit 9 van de 10 keer dat er geen SATA drivers zijn geladen tijdens de setup (press F6 tijdens het begin van de setup).
Dat is dus niet zo vreemd. Ga je BIOS eens in, en controleer eens of de HDD wel wordt herkend.
Dan ben je al een hele stap verder.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

BredeP schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:32:
Als XP geen sata HDD kan vinden tijdens setup, betekent dit 9 van de 10 keer dat er geen SATA drivers zijn geladen tijdens de setup (press F6 tijdens het begin van de setup).
Dat is dus niet zo vreemd. Ga je BIOS eens in, en controleer eens of de HDD wel wordt herkend.
Dan ben je al een hele stap verder.
Lezen alsjeblieft, hij probeert niet om windows te installen maar om weer in z'n install te komen.

Welk moederbord heb je?
Staan de boot devices goed ingesteld in de BIOS?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
mobo zie specs :) asus a8n-e, heb first boot devices al geprobeerd en heb deze pc al zo'n 3-4 weken. en werkte perfect...

het is ook raar, maar in de bios geeft hij hem nochtans aan. maar als hij dan opstart zie ik mijn harde schijf staat, maar er staat maar 137 gig bij ipv 200

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 19:40 ]

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
fsfikke schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:36:
[...]

Lezen alsjeblieft, hij probeert niet om windows te installen maar om weer in z'n install te komen.

Welk moederbord heb je?
Staan de boot devices goed ingesteld in de BIOS?
Ik lees, maar als de TS vanaf de CD af de repair opstart, zal dat deel van de setup toch moeten weten dat er een SATA controller wordt gebruikt.
Die repair doet niets met geinstalleerde drivers in de bestaande installatie hoor...

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:23
ik had dit in het begin ook... zit je hardeschijf toevallig verbonden met SATA port 4? Dit kan je verhelpen door de sata kabel 1 slotje lager te zetten, namelijk in slotje 1. Dit was mijn oplossing (al een paar maanden terug met hetzelfde mobo + hdd). Je verliest hiermee GEEN data. suc6 ermee

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Topicstarter
ok, raar maar waar, maar de pc werkt weer. mijn pa heeft een beetje van die commands ingegeven en dan werkte het weer. WEIRD.

bedankt voor de hulp!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Waar staan dan die specificaties? In je signature (die je als gebruiker uit kunt zetten in je preferenties waardoor niet iedereen ze ziet) ?

Kortom, specificaties graag even in een topicstart vermelden. Ook erg handig bij een search. :)
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:47:
ok, raar maar waar, maar de pc werkt weer. mijn pa heeft een beetje van die commands ingegeven en dan werkte het weer. WEIRD.

bedankt voor de hulp!
Welke commando's? Stel een ander met hetzelfde probleem zoekt en ziet dat jij het hebt opgelost. Hoe dan?

[ Voor 34% gewijzigd door Guardian Angel op 01-03-2006 19:54 ]

ARME AOW’er

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt dus niks van je vader geleerd? Jammer.

Verwijderd

Topicstarter
die commands werkten niet echt hoor, maar ton hij de pc restarte ging hij weer.

zal vnvnd mss eens zoeken of ik die commands weer vind.

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-02 15:06
heb zelf een asus a8n-sli mobo. Had toen een keer een blue screen. Ik reseeten en toen had tie de hdd priorty anders gezet.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het dus komt door mijn scherm grotendeels, hij wou 3dmark niet runnen en vandaag wou hij zelfs niet opstarten, maar ik het hoorde het windows geluidje wel. heb dan ander beter scherm van pc beneden geprobeerd en werkte perfect. mss lag het omdat dat oude scherm maar aan 60hz liep.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nou, dat een HD niet gevonden wordt omdat een beeldscherm op een lage frequentie draait is helemaal nieuw voor me. Waarschijnlijk ook voor de overige >130.000 forumleden. :)

ARME AOW’er

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Haha inderdaad the same here :+

Verwijderd

Topicstarter
mss even slecht contact ofzo:)

ik ben nu ook uniek he
Pagina: 1