Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

voor zorgen dat telefoon niet belt, wel gebeld kan worden

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat met met een telefoon niet meer gebeld kan worden maar dat je wel evengoed opgebeld kunt worden. Door bijvoorbeeld 1 van de 4 draadjes door te knippen in het stekkertje misschien?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:32
of je haalt het contactje van de cijfers los :P

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

ehrm, veel telefoons zijn intern te blokeren op uitgaande gesprekken. Dit is dan te beveiligen met een wachtwoord.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Inderdaad, je kan bij bijna alle telefoons een whitelist maken van nummers die wél gebeld mogen worden. Gooi hier alleen 112 in en klaar.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 13:56

chromeeh

the Gnome

razorhead schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:22:
of je haalt het contactje van de cijfers los :P
+1 effectief :)
Aan de andere niet handig als je 112 moet bellen :/

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

chromeeh schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:39:
[...]

Hij moest toch niet meer kunnen bellen })

No signature required.

• dreamscape
  • Laatst online: 22-11 17:20
sdomburg schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:35:
Inderdaad, je kan bij bijna alle telefoons een whitelist maken van nummers die wél gebeld mogen worden. Gooi hier alleen 112 in en klaar.
Wellicht kan dat bij GSM's, maar volgens mij gaat het hier om een ouderwetsche normaele telefoon. Die dingen bestaan ook nog, remember?

Het idee van toetsenblok slopen kan natuurlijk prima met behoud van 112 mogelijkheden. Gewoon de rest van het toetsenblok saboteren. Meestal zit er onder de kunststof folie waar toetsen tegenaan drukken een soort metalen dopjes die verbinding kunnen maken met de printplaat. Deze dopjes kun je er natuurlijk wel uitslopen.

Het topic staat in EL, dus ik neem aan dat je wel zin hebt om metalen dopjes van een printplaat te gaan slopen... :)

Punctuality is the politeness of kings

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Volgens mij moet dit op diverse manieren kunnen
A: neem een telefoon centrale (met de mogelijkheid om bel groepen te maken, hier mee kun je nl nummer blokeren/door laten.
B: schakeling die in de electuur heeft gestaan. Deze had tot doel het voor komen van bellen naar durenummer. dit apperaat werd dan aan de pc gehangen (telefoonlijn) en voor komt dat zgn. dailers stiekum gaan bellen. afhankelijk hoe verder in gesteld kan alles gebloceerd worden

Grutte Pier fansels

• sdomburg
Dat is de fout van de TS, dat hij niet specifieert welke telefoon het überhaupt om gaat.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Errm, ik snap dat jullie allemaal de GSM gewend zijn, maar zo'n oude bakelieten lijntelefoon heeft geen whitelist of menu ofzo :) en ik denk dat de TS dat bedoeld.

TS: Ik denk dat het onklaar maken van de cijfertjes je wel zal kunnen helpen, hoewel echt goede mensen ook door de telefoonhaak ritmisch in te drukken een nummer kunnen bellen (je simuleert dan een ouderwetse draaischijf.) Je kan ook de KPN vragen om uitgaande gesprekken te blokkeren, maar dat werkt natuurlijk niet als je alleen een enkel toestel probeert te disablen.

Edit: Grmbl, ik kom er veel te laat achter dat ik alt-s vergeten was in te drukken :/

[ Voor 8% gewijzigd door Sprite_tm op 01-03-2006 20:13 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Niet bellen? Zorgen dat er geen beltegoed meer op staat? :?

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

chromeeh schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:39:
[...]

Hoezo? hoe veel nummers ken jij met alleen maar enen en tweeen?
De draadjes van alle cijfers losknippen/snijden/solderen, behalve die van de 1 en de 2.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11 13:20
Sprite_tm schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:12:
hoewel echt goede mensen ook door de telefoonhaak ritmisch in te drukken een nummer kunnen bellen (je simuleert dan een ouderwetse draaischijf.)
Kan nog veel makkelijker, pak gewoon een andere (mobiele) telefoon die die DTMF toontjes laat horen en houd die bij de speaker ;)

EDIT:
en als je ECHT stoer bent kun je die DTMF toontjes met je stem maken :P
Hoewel ik betwijfel of iemand precies twee frequenties kan maken met zn stem ;)

[ Voor 18% gewijzigd door TheBlasphemer op 01-03-2006 20:47 ]

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

maak een leuk systeempje dat d.m.v. relais de microfoon e.d. uitschakelt, en dat die pas aangeschakelt kan worden als de telefoon rinkelt :) (zo'n soort van flipflop er op) (microfoon terug uitschakelen bij ophangen)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 21:13 ]

Verwijderd

Er zijn toestels ja die icm een centrale beveiligd zijn.

Zoiets hangt hier nu, iedere bewoner van het huis heeft z'n eigen vaste telefoon waarop uitgaande gesprekken gemaakt kunnen worden.

Op de telefoon beneden is het alleen mogelijk het alarmnummer te bellen, maar ook de boventoestels staan doorgeschakeld op geen gehoor naar beneden.

Zeer effectief systeem, alleen lastig als je wilt bellen en weer naar boven moet :+

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Moet toch makkelijk kunnen.
In het studentenhuis van mijn vriendin kunnen ze niet bellen, maar wel gebeld worden.
of 112 mogelijk is weet ik niet eens.
Hoe dit gerealiseerd is... ik denk via de kpn. Dus ik zou zeggen bel je provider eens.

Verwijderd

TheBlasphemer schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:46:
[...]

Kan nog veel makkelijker, pak gewoon een andere (mobiele) telefoon die die DTMF toontjes laat horen en houd die bij de speaker ;)

EDIT:
en als je ECHT stoer bent kun je die DTMF toontjes met je stem maken :P
Hoewel ik betwijfel of iemand precies twee frequenties kan maken met zn stem ;)
Als je dat kunt ben je een ueber mens, DTMF is zo gekozen dat die frequenties niet in de menselijke stem voor komen (tzou wat moois zijn ben je aan het praten wordt je ineens door verbonden :X )

• sdomburg
TheBlasphemer schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:46:
[...]

Net geprobeerd, werkt niet. :?

• TheBlasphemer
sdomburg schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:00:
[...]

Heb het bij mij wel eens vanaf de PC gedaan. Gewoon DTMF toontjes over speakers, en dan telefoon erbij, werkte hier prima :S

Verwijderd

Met UPC digitale telefonie is het iig mogelijk om bellen te blokkeren. Er zijn dacht ik 5 of 6 niveau's, van alleen 0900 tot alles behalve alarmnummer.

• Gnuitenjong
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

sdomburg schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:00:
[...]

Ik ook meteen geprobeerd, werkte ook nog :D

@boven @home heeft dat ook

[ Voor 8% gewijzigd door Gnuitenjong op 02-03-2006 00:13 ]

[CM] Flightcase Mod

Verwijderd

Topicstarter
sdomburg schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:08:
Dat is de fout van de TS, dat hij niet specifieert welke telefoon het überhaupt om gaat.
Sorry ik dacht dat die zin over het stekkertje wel duidelijk maakte dat het niet om een GSM gaat.

Het gaat in ieder geval om een normale vaste telefoon zonder display ofzo.
sdomburg schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 20:08:
Sorry ik dacht dat die zin over het stekkertje wel duidelijk maakte dat het niet om een GSM gaat.

Het gaat in ieder geval om een normale vaste telefoon zonder display ofzo.
Zou wel vet zijn, moet ik wel eesrt even met voltmeter uitzoeken wanneer er stroom op welke lijn komt tijdens het bellen.
job schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:14:
Moet toch makkelijk kunnen.
In het studentenhuis van mijn vriendin kunnen ze niet bellen, maar wel gebeld worden.
of 112 mogelijk is weet ik niet eens.
Hoe dit gerealiseerd is... ik denk via de kpn. Dus ik zou zeggen bel je provider eens.
Via KPN is geen optie, want beneden moet nog wel gewoon gebeld kunnen worden.

Het zit nu zo:
De beneden telefoon heeft een 06* en 0900* blokering, alleen boven kan nog wel naar die nummers gebeld worden. Daarom moet of die telefoon weg of hij moet aangepast worden zodat er niet meer mee gebeld kan worden. (Of het moet mogelijk zijn om alleen naar lokale nummers te bellen).
Bedankt voor de tip over de nummertjes eruit slopen, dat moet wel lukken

EDIT: Kom net op een idee, als ik de 0 eruit sloop dan kan er evengoed nog naar vaste nummers gebeld worden maar niet meer naar mobiel of 0900.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 20:07
Nadeel is dan wel weer dat je niet meer interlokaal kunt bellen..

Pvouput live

• Chillem.nl
  • Laatst online: 22-11 13:58
EDIT: Kom net op een idee, als ik de 0 eruit sloop dan kan er evengoed nog naar vaste nummers gebeld worden maar niet meer naar mobiel of 0900.
Er kan toch ook een 0 in een vast nummer zitten? :? En als je interlokaal wilt bellen heb je 'm ook nodig!

• Candymirror
  • Laatst online: 21-11 14:28
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:06:
Via KPN is geen optie, want beneden moet nog wel gewoon gebeld kunnen worden.

Het zit nu zo:
De beneden telefoon heeft een 06* en 0900* blokering, alleen boven kan nog wel naar die nummers gebeld worden. Daarom moet of die telefoon weg of hij moet aangepast worden zodat er niet meer mee gebeld kan worden. (Of het moet mogelijk zijn om alleen naar lokale nummers te bellen).
Bedankt voor de tip over de nummertjes eruit slopen, dat moet wel lukken
Dit verduidelijkt het nog minder voor mij. Als de telefoon beneden een 06* en 0900* blokering heeft, dan:
  1. Is dat geregeld vanuit KPN en heb je twee verschillende netlijnen, een telefoonnummer boven en een beneden.
  2. Heb je twee telefoons op de zelfde telefoonlijn. De telefoon beneden is een modern toestel waarmee je deze nummers kan blokeren.
    Of
  3. Heb je huiscentrale waarop is geprogrameerd dat de poort waarop de telefoon beneden is aangesloten geen 06* en 0900* nummers mag bellen.
Oplossingen bij:
1 Vraag voor de lijn boven ook een 06* en 0900* blokkade aan.
2 Neem een moderner toestel of kijk wat voor alternatieven hier in dit topic worden aangedragen.
3 Herprogrameer je huiscentrale zodat ook op de andere poort deze blokkade aan komt te staan.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:28

Reinier

\o/

TheBlasphemer schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:15:
[...]

Heb het bij mij wel eens vanaf de PC gedaan. Gewoon DTMF toontjes over speakers, en dan telefoon erbij, werkte hier prima :S
Jeps, werkt prima. Er bestaan (bestonden) zelfs apparaatjes waarin je telefoonnummers en namen kan opslaan en die DTMF tonen uitspugen :) Handig als je telefoon geen telefoonboek heeft.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-11 16:49
Shit, foutje... :X

[ Voor 97% gewijzigd door ShadowrunR op 03-03-2006 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Chillem.nl schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:19:
[...]

Er kan toch ook een 0 in een vast nummer zitten? :? En als je interlokaal wilt bellen heb je 'm ook nodig!
Ik ken geen één lokaal nummer met een 0 erin, voor zover ik weet hebben alleen mobiele nummers een 0. Als er wel lokale nummers met een 0 zijn wordt de 0 eruit slopen een probleem
Candymirror schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:57:
[...]

Dit verduidelijkt het nog minder voor mij. Als de telefoon beneden een 06* en 0900* blokering heeft, dan:
  1. Heb je twee telefoons op de zelfde telefoonlijn. De telefoon beneden is een modern toestel waarmee je deze nummers kan blokeren.
Neem een moderner toestel of kijk wat voor alternatieven hier in dit topic worden aangedragen.
We hebben beneden een moderener toestel waarop bij het bellen naar 06 en 0900 een pincode nodig, en om nou voor boven ook zo een duur kreng te kopen terwijl er al een goed werkende telefoon staat vond ik zonde. Ik dacht daar moet vast wel wat op te vinden zijn.

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:40
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:04:
[...]

Ik ken geen één lokaal nummer met een 0 erin, voor zover ik weet hebben alleen mobiele nummers een 0. Als er wel lokale nummers met een 0 zijn wordt de 0 eruit slopen een probleem
De 0 komt toch gewoon voor in lokale nummers...
controleer maar via telefoongids.nl

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 18-11 18:16

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Je kunt natuurlijk ook gewoon je kinderen goed opvoeden dat ze dat soort nummers niet meer bellen.
Los het probleem gewoon bij de bron op en ga het niet op allerlij andere moeilijke en misschien kostbare manieren proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Tweak-Freak schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 17:26:
Je kunt natuurlijk ook gewoon je kinderen goed opvoeden dat ze dat soort nummers niet meer bellen.
Los het probleem gewoon bij de bron op en ga het niet op allerlij andere moeilijke en misschien kostbare manieren proberen.
Ik ben juist één van de kinderen, ik probeer alleen mijn vaste telefoon op mijn kamer te redden van de vuilnisbak zodat ik niet elke keer naar beneden hoef te lopen om te bellen of als ik gebeld wordt.

@ikmattie: Ik heb even gekeken in het telefoonboek en er stonden inderdaad een aantal nummers waar een nul in het midden van het nummer zat.

Dus dat wordt dan naar beneden lopen als ik nummers wil bellen met een 0 erin, maar het is in ieder geval beter dan helemaal niet kunnen bellen op mijn kamer.

EDIT: net even telefoon open gehaald (best nog wel een gedoe als je geen torx schroevendraaier hebt).
En even de nul toets gesaboteerd, gelukkig weet de rest hier in huis niet hoe die tonen werken ben ik de enige die 06 en 0900 kan bellen >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 18:27 ]

• JCG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 13:12

JCG

PA1JCG

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:17:
[...]

Als je dat kunt ben je een ueber mens, DTMF is zo gekozen dat die frequenties niet in de menselijke stem voor komen (tzou wat moois zijn ben je aan het praten wordt je ineens door verbonden :X )
Ik had een zakcomputertje (naja meer opgewaardeerde rekenmachine ;)) die dat kon. Het was altijd handig om te gebruiken, in plaats van nummer opzoeken en in te toetsen. EGwoon naam opzoeken en zakcomputer tegen de hoorn houden

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 07:04
Om de beveiliging IN de telefoon zelf te maken (en ook al die toon-kastjes onbruikbaar te maken) hier een elektuur artikel (december 2002) kost om te downloaden €1,30 of zoek in de lokale bieb.

Uit het artikel (kun je bepalen of het zijn geld waard is):
Deze schakeling biedt de mogelijkheid om tien telefoonnummers (of delen van telefoonnummers) in te stellen, die dan met het aangesloten toestel en/of modem niet meer gebeld kunnen worden. Zo kunnen niet alleen 0900-nummers geblokkeerd worden, maar ook andere instellingen zijn mogelijk zoals alleenlokale gesprekken, geen buitenland en/of geen 16xx-providers.

offtopic:
@JCG, wat voor rekenmachine/zakcomputertje is het?

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 10:00
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:17:
[...]

Met je stem niet, maar fluiten kan wel, heb ik eens gehad, ik bel naar een helpdesk, 20 minuten in de wacht gestaan, eindelijk iemand aan de lijn, die gaat even iets opzoeken, ondertussen fluit ik een beetje mee met de muziek, en zomaar ineens wordt ik doorgeschakeld naar een heel ander deel van die helpdesk. Was ik niet blij mee toen, ik weet zeker dat die figuur aan de telefoon me niet doorgeschakeld heeft, want ik hoorde 'm weglopen en ik kon horen dat ie nog niet terug was.

• Yoram
  • Laatst online: 05-08 14:22
JCG schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 19:02:
[...]

Ik had een zakcomputertje (naja meer opgewaardeerde rekenmachine ;)) die dat kon. Het was altijd handig om te gebruiken, in plaats van nummer opzoeken en in te toetsen. EGwoon naam opzoeken en zakcomputer tegen de hoorn houden
mijn pa heeft ook nog zo'n ding, daarmee kan/kon je ook in een telefooncel gratis bellen ofsow dacht ik.

Hallo!

Verwijderd

Topicstarter
Tim_bots schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 14:02:
Om de beveiliging IN de telefoon zelf te maken (en ook al die toon-kastjes onbruikbaar te maken) hier een elektuur artikel (december 2002) kost om te downloaden €1,30 of zoek in de lokale bieb.

Uit het artikel (kun je bepalen of het zijn geld waard is):
Deze schakeling biedt de mogelijkheid om tien telefoonnummers (of delen van telefoonnummers) in te stellen, die dan met het aangesloten toestel en/of modem niet meer gebeld kunnen worden. Zo kunnen niet alleen 0900-nummers geblokkeerd worden, maar ook andere instellingen zijn mogelijk zoals alleenlokale gesprekken, geen buitenland en/of geen 16xx-providers.

offtopic:
@JCG, wat voor rekenmachine/zakcomputertje is het?
Deze oplossing lijkt me ook wel handig, alleen is het niet zo dat als je dit apparatje loskoppelt dat de beveiliging dan helemaal vervalt?

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat iemand het stukje beveiliging even loskoppelt en dan weer gewoon 0900 en 06 kan bellen.

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 07:04
Redstorm,

Helaas is dat zo.

Maar een beetje tweaker kan zo'n kastje gemakkelijk goed verstoppen ;).

Ik hoop dat het lukt,

Tim

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• TheBlasphemer
Misschien leuk om te weten,
op wikipedia staan alle DTMF toontjes als ogg sound-clips ;)
Gewoon ff playlist in winamp aanmaken :P
http://en.wikipedia.org/wiki/DTMF

Verwijderd

de nul is gelijk aan de code +316

• Termi
  • Laatst online: 20:17
Heb de oplossing voor je :). Heel simple, neem digitale telefonie via (VOIP geloof). Neem daarbij een OUD toestel, die nog met de oude keuze werkt. Dan kan ik je verzekeren dat je niet kan bellen, maar wel gebeld kan worden :).

Had zelf het probleem bij iemand met UPC telefonie, bleek dat de modems alleen een puls? keuze accepteren ipv toon en pulse.

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 maart 2006 @ 02:09:
de nul is gelijk aan de code +316
Hmm dit staat wat fout denk ik??

Die + = 00 en het is zo dat als je internationaal wilt bellen je 0031/+31 0 van nummer en dan 6bla bla kunt draaien.

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 10:23
als het de bedoeling is dat boven OOK geen 06* / 0900* nummers gebeld kunnen worden, wat in de beneden situatie al gerealiseerd is zou ik zeggen bel de kpn om dat helemaal te blokkeren.
dan is het probeem toch opgelost ?

of heb ik heel scheel zitten lezen en het helemaal verkeerd begrepen ? O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Jurgen op 08-03-2006 23:58 ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
Termi schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 17:35:
Heb de oplossing voor je :). Heel simple, neem digitale telefonie via (VOIP geloof). Neem daarbij een OUD toestel, die nog met de oude keuze werkt. Dan kan ik je verzekeren dat je niet kan bellen, maar wel gebeld kan worden :).

Had zelf het probleem bij iemand met UPC telefonie, bleek dat de modems alleen een puls? keuze accepteren ipv toon en pulse.
Andersom gok ik, puls keuze is uit de tijd van de elektromechanische centrales ..

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
ColTju schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 23:58:
als het de bedoeling is dat boven OOK geen 06* / 0900* nummers gebeld kunnen worden, wat in de beneden situatie al gerealiseerd is zou ik zeggen bel de kpn om dat helemaal te blokkeren.
dan is het probeem toch opgelost ?

of heb ik heel scheel zitten lezen en het helemaal verkeerd begrepen ? O-)
Beneden moet je eerst een pincode invoeren dus alleen de ouders kunnen beneden mobiel/0900 bellen, alleen boven moet het gewoon helemaal geblokeerd worden.

Die 0 eruit halen bleek niet helemaal goed te werken, met een pen was de nul nog gewoon bruikbaar, na een lijntje op de chip te doorbreken was de nul onbruikbaar geworden (gelukig deden de andere totsen het nog wel :) )

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 11:28 ]

Pagina: 1