Klein foutje in 41392

Pagina: 1
Acties:

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
In nieuws: Windows Vista binnenstebuiten gekeerd:
Ten tweede wordt het eindelijk mogelijk om drivers te installeren en updaten zonder het systeem opnieuw op te starten
Dit is niet een unieke feature van Vista. Windows XP kan dit al lang (net zoals 2000 dit kan) - denk bijvoorbeeld maar aan het insteken van een USB stick waar je mass storage driver automatisch geladen wordt - of eigenlijk - denk maar aan elk willekeurig usb apparaat wat je aansluit. Daarnaast ondersteunt Windows al heel lang hot-plug PCI wat ook niet mogelijk is zonder het dynamisch kunnen (un)loaden van drivers :)
Nieuwe applicaties

Windows Mail (dat samen met een nieuwe calenderapplicatie een alternatief voor Outlook moet vormen),
Dat is ook niet waar - Windows Mail is gewoon de opvolger van Outlook Express en is dus geen nieuwe applicatie - het heeft enkel een rename gehad :)

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dat is ook niet waar - Windows Mail is gewoon de opvolger van Outlook Express en is dus geen nieuwe applicatie - het heeft enkel een rename gehad :)
Mja je hebt wel een beetje gelijk, maar IE7 bijv. is ook niet een compleet nieuwe applicatie ofzo. Het past hier dus wel in het rijtje Internet Explorer 7, Media Player 11 enz.

[ Voor 255% gewijzigd door Winnetou op 01-03-2006 19:02 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 20:23
Eventjes iets anders over dat topic;

Ik heb alweer een bericht gespot van iemand die bij voorbaat anti-windows is, en alle nieuwe functies "aftreksels" noemt. Dit soort reacties, behoren die tot troll of flamebait?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

elevator schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:55:
Dit is niet een unieke feature van Vista. Windows XP kan dit al lang (net zoals 2000 dit kan) - denk bijvoorbeeld maar aan het insteken van een USB stick waar je mass storage driver automatisch geladen wordt - of eigenlijk - denk maar aan elk willekeurig usb apparaat wat je aansluit. Daarnaast ondersteunt Windows al heel lang hot-plug PCI wat ook niet mogelijk is zonder het dynamisch kunnen (un)loaden van drivers :)
Is het niet zo dat bepaalde usb-drivers gewoon standaard met het OS meeinstalleren en -starten, en alleen maar reageren als er een apparaat herkend wordt? (i.p.v. dat het dus echt ter plekke wordt geïnstalleerd). Die mass storage drivers zijn immers gewoon generieke dingen.

Ik heb in ieder geval al verschillende keren gehad (webcam, camera) waar echt een nieuwe driver bij zat, die vervolgens pas na een reboot kon worden gebruikt.

Professioneel Hyves-weigeraar

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Dat is meestal meer een manco in de driver dan iets anders. Sluit bv. eens een PDA aan - deze zal gewoon een driver vragen en deze netjes starten :)

Om niet te noemen remote desktop - deze vervangt dynamisch je display driver door rdpdd (iirc) en bij een disconnect zet hij hem weer terug op je normale display driver :)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik heb het nog even na zitten zoeken en de enige concrete uitspraak die ik kon vinden (naast een hele hoop vage referentie naar gewoon "minder reboots bij driverupdates") is dat het nieuw is voor videokaarten*. Ik heb de tekst dus licht aangepast :).

offtopic:
* dat remote desktop verhaal klopt niet helemaal, alleen voor terminal server (dus echt de serverapplicatie) wordt een virtuele driver gebruikt, en die draait náást de gewone displaydriver :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter Tinus op 01-03-2006 21:13 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• elevator
  • Niet online

elevator

Topicstarter
Videodriver niet voor RDP: kijk maar eens naar je displaydriver als je in Windows XP zit met een RDP connectie - je ziet dan dat je sessie wel degelijk tijdelijk aan een andere display adapter is gekoppeld.

Dat je andere winstations nog gebruik maken van je originele videodriver is niet echt relevant voor het feit dat drivers on-the-fly geinstalleerd kunnen worden :)

Anyways - om nog even wat linkjes te strooien:
Rebooting the system is rarely necessary when installing Plug and Play devices or software applications on systems running Windows 2000. This is true because of the following reasons:
Dit bevestigt dus een beetje wat ik eerder zei. Als je wat doorleest bevestigt het ook jouw aanpassing - mits het inderdaad de video miniport driver kan updaten zonder een reboot (en daar twijfel ik nog over aangezien dat stuk in kernel mode blijft draaien in Vista als ik het goed begrepen had). Zo lijkt het met dus goed :P

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

.Peter schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:11:
Eventjes iets anders over dat topic;

Ik heb alweer een bericht gespot van iemand die bij voorbaat anti-windows is, en alle nieuwe functies "aftreksels" noemt. Dit soort reacties, behoren die tot troll of flamebait?
offtopic:
Kort door de bocht: trollen is provoceren, flamen is op de man spelen. De bedoelde post is wmb aardig aan het trollen, maar claimen dat de betreffende poster alle nieuwe functies aftreksels noemt is aardig richting flamen, want dat doet hij nou net weer niet :* Valt heel wat over te zeggen, maar daar is dit forum niet voor bedoeld.

Hoewel je je antwoord in de TMF FAQ kan vinden, kan je (zeker in dit geval) ook een draadje in het Tweakers.net Moddereter Forum openen, want dat is speciaal voor zulke vragen gemaakt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rataplan op 02-03-2006 00:22 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1