USB niet volledig werkzaam

Pagina: 1
Acties:

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:29
Na wat zoeken (uiteraard) ben ik helaas mijn antwoord nog niet tegen gekomen.

Het probleem is als volgt:
Ik wil een usb repeater kabel gaan gebruiken, deze heeft een USB 2.0 aansluiting nodig.

Op mijn moederbord (ASUS A8N) zouden USB 2.0 aansluiting aanwezig moeten zijn, maar als ik de kabel aansluit krijg ik de melding dat dit apparaat niet op volledige snelheid werkt.
Omdat ik alle updates (ook sp1 en sp2) voor windows geinstalleerd heb, dacht ik dat ik geen aparte USB 2.0 drivers nodig had (kan deze ook nergens vinden voor de NForce4). Zag dat daar vroeger het probleem lag.

Na contact met winkel heb ik de kabel omgeruild.
Het leuke is dat als ik nu de kabel aansluit de melding krijg dat het USB apparaat onebekend is.
Ik dacht: kabel weer kapot.
Toch heb ik de kabel bij een kennis even getest, en daar kon ik hem zonder problemen gebruiken.

Na wat hard peinzen, dacht ik; dan maar windows opnieuw installeren (was ten einde raad).

Na de installatie van windows kreeg helaas weer de melding onbekend USB apparaat. Ik gebruik ook een cardreader via de USB, USB kabel voor telefoon, USB kabel voor Harmony remote en printer via USB zonder problemen. Enige verschil is dat deze apparaten geen USB 2.0 nodig hebben.

Zie ik hier iets over het hoofd? Of heb ik op 1 of andere manier de USB 2.0 functionaliteit gesloopt?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
USB2.0 kun je in de BIOS inschakelen. Weet niet of het standaard al aanstaat, zou kunnen van niet. Dus kijk daar even ;).

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:28

Harrie

NederVlaming

Ik heb soort gelijke problemen met mijn usb2.0 cardreader... Alle biosopties geprobeerd, cardreader een keer omgeruild maar hij blijft problemen vertonen. Ik heb een nforce2 moederbord. Ik heb alles geprobeerd wat ik maar kan bedenken. Weet niet of mijn problemen een soortgelijke oorzaak hebben als de jouwe, maar ik zal dit topic in de gaten houden.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
USB drivers al gerefreshed? Werken de apparaten die wél werken wel op de volledige snelheid? Of zijn deze langzaam? (1.1 snelheid)

• Erik070
zal is in de bios kijken (ben nu niet thuis). Maar ik dacht dat ik dit bij de vorige kabel al had geprobeerd (is al een tijdje terug dat dit probleem begon). Hopelijk ben ik zo dom geweest om dit optie te vergeten :P.

Over de snelheid van de andere apparaten ben ik altijd te vreden geweest, maar volgens mij zijn deze stuk voor stuk nog USB 1.1 (oude cardreader). 100MB aan mp3's naar een geheugen kaart kopieren duurt 2 minuten in de cardreader, vond ik altijd snel genoeg.

[ Voor 38% gewijzigd door Erik070 op 01-03-2006 18:56 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met mijn DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D.

Altijd problemen met USB, als ik iets naar m'n iPod wil kopieren doet die het meestal wel, maar bij grote bestanden geeft die na een tijdje problemen. Als ik iets naar m'n PSP kopieer krijg ik eigenlijk altijd een foutmelding waarna die stopt met kopieeren en ineens m'n PSP niet meer kan vinden tot ik reboot. Als m'n USB wel een keer werkt, kopieert die met 1.1 snelheid terwijl ik toch echt 2.0 heb

Heb alles geprobeerd in me BIOS, maar niets helpt. Zijn ook nergens USB drivers te vinden op de Lanparty site. Heb ook gewoon service pack 2, maar dat helpt ook niet veel.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
probeer dit eens :

rechtermuisknop op deze computer --> beheren --> apparaten beheer --> USB hoofdhub, even naar eigenschappen gaan en drukken op stuurprogramma's bijwerken. Dit zou moeten werken

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:13

Beugelfles

I love rusty spoons

grannymark schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:00:
probeer dit eens :

rechtermuisknop op deze computer --> beheren --> apparaten beheer --> USB hoofdhub, even naar eigenschappen gaan en drukken op stuurprogramma's bijwerken. Dit zou moeten werken
Inderdaad, of usb hoofdhub verwijderen. Na reboot van systeem herkent hij (onder XP SP2) de usb poorten als het goed is wel. Werkte bij mij (ASUS A8N-E), bij werde ze na installatie (XP zonder SP2) herkent als USB1.0.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Erik070
Bios check gedaan, stond gewoon op USB 2.0 enabled.

In apparaatbeheer stuurprogramma bijwerken kan hij geen beter stuurprogramma vinden (driver stamt af uit 2001, is dus best wel oud). Heb sowieso 2 USB-hoofdhubs wat ik ook vreemd vond.
Verwijderen van de USB-hoofdhub gaf ook geen resultaat.

Maar bedankt voor de sugesties. Ga kabel bij andere pc's checken, hopelijk doet hij het daar ook niet want dan kan ik weer met een omruil (of geld terug) procedure beginnen.

• Hammetje
Erik070 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:58:
Bios check gedaan, stond gewoon op USB 2.0 enabled.

In apparaatbeheer stuurprogramma bijwerken kan hij geen beter stuurprogramma vinden (driver stamt af uit 2001, is dus best wel oud). Heb sowieso 2 USB-hoofdhubs wat ik ook vreemd vond.
Verwijderen van de USB-hoofdhub gaf ook geen resultaat.

Maar bedankt voor de sugesties. Ga kabel bij andere pc's checken, hopelijk doet hij het daar ook niet want dan kan ik weer met een omruil (of geld terug) procedure beginnen.
ik zie nu dat je een vrijwel identiek moederboard als mij hebt (A8N-E) zelfde serie als die van jou. Als je de moederboard CD in de drive stopt, krijg je in het scherm wel degelijk een USB 2.0 driver. Heb je die al geprobeerd?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Erik070
daar heb je helemaal gelijk in, er is op de cd een optie USB 2.0 drivers.
Als ik die kies staat er dat er bij windows xp geen drivers nodig zijn, en dus ook geen optie om deze te installeren (bij mij in elk geval).

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:13

Beugelfles

I love rusty spoons

Na nieuwe installatie na verwijdering wat geven dan de verschillende usb poorten aan als je er iets van een usb2.0 drive in steekt?

Ik heb ook 2 usb hoofdhubs in apparaatbeheer (A8N-E). Stuurprogramma dateerd uit 2001, versie 5.1.2600.2180, werken perfect (alle 10 }) ) Bij mij deden de USB poorten ook hun werk op 1.0 snelheid na installatie van XP en daarna de losse SP's. Na verwijderen usb hoofdhubs en reboot werden ze wel correct geïnstalleerd. De drivers van de cd kon ik ook niet instaleren omdat deze SP2 herkende op het systeem en daardoor d8en deze drivers dat het al correct was gedaan

[ Voor 255% gewijzigd door Beugelfles op 05-03-2006 10:47 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Erik070
na wat uitvoerigers testen met andere apparaten (joystick en ir ontvanger) lijkt het erop dat het niet de meer de USB 2.0 functionaliteit de boosdoener is. Denk toch dat de repeater kabel voor de problemen zorgt, geen enkel apparaat werkt via deze kabel.

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 18:03
ik snapte nooit dat ik de 2.0 snelheid nooit haalde.
per toeval zag ik dat usb2 in de bios op fullspeed stond, blijkt dit dus 12 mbps te zijn.
highspeed is 480 mbps.
weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik heb ook een asus bord, wat voor mij dus niet duidelijk bleek te zijn.

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

• Hammetje
Ik denk inderdaad dat het probleem niet aan je USB poorten ligt. Als windows zelf aangeeft dat deze geen conflicten veroorzaken, en ook de drivers van de CD geven aan dat je drivers correct zijn, moet het wel aan iets anders liggen. Probeer eens andere usb apparaten (wellicht heeft een vriend van je/collega een MP3 speler op USB2.0 oid)

• Erik070
misschien een beetje laat maar ben er gister in elk geval achter gekomen dat USB2.0 gewoon werkt.
Had een externe HD tot mijn beschikking van een kennis en deze werkte direct zonder enig probleem.

Conclusie: repeater kabel werkt niet helemaal goed, of niet naar mijn verwachting.
Pagina: 1