Toon posts:

[Routing] Door 2 routers heen forwarden...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej mensuh,

ik zit hier al een tijdje met een probleempje en ik kom er maar niet uit.

De volgende setup:

2 netwerken - 10.0.0.0 en 192.162.1.0
2 routers - per router 1 Wan poort en 4 Lan poorten - per router 4 computers

Het is van belang dat router 1 (10 netwerk) via een kabel in de WAN poort van router 2 gaat. Anders heb ik te wijnig Lan poorten.

Nou then, ik wil terminal server-en. Mstsc. Ofwel poort 3389.

In mijn simpele denkpatroon denk ik:
3389 (udp, tcp) op router 1 forwarden naar router 2 en vannaf daar naar de client. Maar dit werkt dus voor geen meter.

Mijn vraag: wat is de gangbare weg om dit te fixen.

Van belang is dus dat beide routers 4 LAN poorten vrij houden. Als switch gebruiken word hem dus niet.

Ik als systeem beheerder (schaam me dood dat het niet lukt) weet genoeg van het alles, dus weer niet bang om moeilijke termen te gebruiken.

Mijn dank is groot!
SB.

PS. geloof me, ik heb genoeg gegoogled en ge-got-searched

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 18:10 ]

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-03 14:44
simpelste manier: koop een switch.

edit: leesfoutje.

[ Voor 48% gewijzigd door The-Hi_End op 01-03-2006 18:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kost geld... is arm... ben nog niet helemaal klaar met de studie. :P Daarna: GELD! + NIEUWE SWITCH.

Tot die tijd kan ik het niet uitstaan dat dit niet gewoon lukt... :)

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-04 14:29

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

http://tweakers.net/price...uery=&Action=&Landfilter=

Een 8-poorts switch van Sweex kost nog geen 13 euro. Of is dat ook te duur?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Komop mensuh,

Als ik het zo op wou lossen deed ik dat wel.. gaat me erom dat het moet kunnen en ik wil weten hoe het moet. Dus please...

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-04 14:29

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Okee, dat is waar.

Ik heb het ook wel eens geprobeerd en had geen succes. Ik had deze opstellingen geprobeerd:

Router 1: IP range 10.0.0.0, internet komt via deze router naar binnen.
Router 2: IP range 192.169.1.0
IP van de PC waar de poorten naartoe geforward moesten worden: 192.168.1.100

Ik had op Router 1 ingesteld dat de poorten geforward moesten worden naar 192.168.1.100 en vervolgens op Router 2 deze poorten ook zo ingesteld, maar dit werkte niet.

Ik had daarna op Router 1 de poorten geforward naar Router 2 en op Router 2 de poorten weer geforward naar 192.168.1.100 en dit werkte ook niet.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-04 15:36
Firewalls op beide routers uit?

Gooi wan IP van router 2 in een DMZ op router 1.

of verkoop router 2/ruil m en scoor een 8poorts switchje, stuk effectiever dan gekut met diverse ip ranges enzo

Verwijderd

Topicstarter
Paddix,
Exact dezelfe setup hier geprobeerd. Allbij trouwens. Werkt dus idd niet.

Welke techneut weer wat we moeten doen? DMZ? VPN? TUNNEL? Wat te doen?

Leuke topic blijkbaar, want er zijn blijkbaar niet veel mensen die het is gelukt.

nogmaal, BVD

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04 12:50
Ik ben hier ook geen expert in maar je moet iets doen met bridging OF (static/dynamic) routing naar mijn weten.

User Error -- Please Replace User

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley,
Owkee ga ik direct proberen na het eten. Hoop dat het gaat lukken. Heb wel is zoiets geprobeerd. Thx.

En wie wil een e-tech router kopen? :P 25 euri! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 19:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niels, nee dat kan niet want dan ben ik 1 LAN poort kwijt. Geen optie dus.. had anders idd gekunt. Routing ook al geprobeerd alleen dat word hem ook niet omdat er 2 LOSTAANDE netwerken zijn. Ik kan niet van het 10 netwerk routen naar het 192 netwerk omdat die dus niet met elkaar in verbinding staan op LAN niveau.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 19:08 ]

• Deikke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-04 20:42
zitten beide routers op de goeie subnetten? je moet LAN R1 en WAN R2 op hetzelfde subnet hebben en LAN R2 op een andere. Als je vanaf de doelpc verbinding met router 1 hebt is dit in orde (heb je ons niet verteld)

Anders: Firewall op router 2 uit, en dan gewoon forwarden naar 192.168.1.100 in router 1, wellicht stuurt router 2 het pakketje dan wel netjes door.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-04 15:36
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:06:
Niels, nee dat kan niet want dan ben ik 1 LAN poort kwijt. Geen optie dus.. had anders idd gekunt. Routing ook al geprobeerd alleen dat word hem ook niet omdat er 2 LOSTAANDE netwerken zijn. Ik kan niet van het 10 netwerk routen naar het 192 netwerk omdat die dus niet met elkaar in verbinding staan op LAN niveau.
Mjah kan wel, hij bedoelt dat je de WANpoort laat bridgen naar je (4) lan poorten. (wan is dan dus eigenlijk alleen maar je "uplink")

Vraag is alleen of je routertje dat ondersteunt...

Verwijderd

Topicstarter
niet dus... hehe.
ADSL modem/router wel maar dat zou dat inhouden dat iedereen (nu) op het 10 netwerk geen DHCP meer krijgt. Die zou dan op de 192 router draaien. Die geeft, naar mijn weten, de DHCP settings niet door over de wan poort... toch?

ADSL modem/router (10 netwerk) heeft een bridge functie maar dat is voor ISP gegeven door te geven aan een DHCP client. Word hem dus niet.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deikke schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:08:
zitten beide routers op de goeie subnetten? je moet LAN R1 en WAN R2 op hetzelfde subnet hebben en LAN R2 op een andere. Als je vanaf de doelpc verbinding met router 1 hebt is dit in orde (heb je ons niet verteld)

Anders: Firewall op router 2 uit, en dan gewoon forwarden naar 192.168.1.100 in router 1, wellicht stuurt router 2 het pakketje dan wel netjes door.
Das een goeie! THX
Ik kon bij router 1 door een omweg... secondaire IP in de 10 reeks en goed subnet :P

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:07:
In mijn simpele denkpatroon denk ik:
3389 (udp, tcp) op router 1 forwarden naar router 2 en vannaf daar naar de client. Maar dit werkt dus voor geen meter.
Dat is inderdaad de manier. Wellicht eens hier de vollodige config posten, wellicht kan imeand je een fout aanwijzen. En uiteraard alleen van buitenaf testen(of via proxy) wan tde kans dat beide router local loopback kunnen is te verwaarlozen.

Verder:

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja toch.. zal de subnetten zo nog is checken. En bedank voor die link. Erg zinvol.

Ik kom er zo wel uit denk ik. Jullie lezen het hier.

THX ALL,
SB

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 08:15
edit: niet waar wat ik zei ;)

[ Voor 67% gewijzigd door Bart op 01-03-2006 21:30 ]

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Topicstarter
Tis gelukt hoor. FF DMZ host op router 1 in instellen. En port forwarden op router 1 naar router 2

Ik heb voor het gemak mezelf op router 2 ook nog is als DMZ host ingesteld.

Werk prima. Tis ook wel weer logisch eigenlijk. Maargoed. THX allen!
Pagina: 1