Goededag mensen
Ik heb 4 switches hier in de patchkast hangen maar kom er maar niet uit hoe ze te koppelen
switch 1 is 3com 3c16475 superstack3
switch 2 is 3com 3c16980a superstack3
switch 3 is Zyxel dimention es1124
switch 4 is Zyxel dimention es1124
Ze zijn alle 4 24 poort.
En ze zitten geconnect via dat er een lan kabeltje van switch 1 naar switch 2 gaat en van switch 2 weer naar 3 en van 3 weer naar 4.
Dus 23pc's moeten via 1 poortje naar switch 2 en van switch 3 naar 4 en dan naar server
Dit is dus gewoonweg traag
Mijn vraag is dan ook hoe kan dit beter
Als je 3 kabeltjes van elke switch naar scwitch doet krijg je dan niet collisions
of als ik nou 3 kabeltjes van switch 1 naar 3 doe
en van switch 2 3 kabletjes naar switch 4 doe
En dan tussen switch 3 3en4 2 kabeltjes tussen de 2 gigabit poorten die de zyxel hebben
kan dit of krijg je dan collisions
sorry voor deze domme vraag maar via google wordt ik ook nix wijzer en via ander forum liep hele netwerk in de soep dus vandaar deze vraaag op het top forum
Alvast hartelijk bedankt voor de moeite
Groeten
Ik heb 4 switches hier in de patchkast hangen maar kom er maar niet uit hoe ze te koppelen
switch 1 is 3com 3c16475 superstack3
switch 2 is 3com 3c16980a superstack3
switch 3 is Zyxel dimention es1124
switch 4 is Zyxel dimention es1124
Ze zijn alle 4 24 poort.
En ze zitten geconnect via dat er een lan kabeltje van switch 1 naar switch 2 gaat en van switch 2 weer naar 3 en van 3 weer naar 4.
Dus 23pc's moeten via 1 poortje naar switch 2 en van switch 3 naar 4 en dan naar server
Dit is dus gewoonweg traag
Mijn vraag is dan ook hoe kan dit beter
Als je 3 kabeltjes van elke switch naar scwitch doet krijg je dan niet collisions
of als ik nou 3 kabeltjes van switch 1 naar 3 doe
en van switch 2 3 kabletjes naar switch 4 doe
En dan tussen switch 3 3en4 2 kabeltjes tussen de 2 gigabit poorten die de zyxel hebben
kan dit of krijg je dan collisions
sorry voor deze domme vraag maar via google wordt ik ook nix wijzer en via ander forum liep hele netwerk in de soep dus vandaar deze vraaag op het top forum
Alvast hartelijk bedankt voor de moeite
Groeten