[Ervaringen] OTS DJ *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-12 08:22
Ots DJ is een programma om je mp3tjes vrolijk in elkaar te mixen. Ik gebruik het zelf al 3 jaar en ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n snel en simpel programma ben tegengekomen.

Het enigste nadeel aan het programma vind ik toch wel dat als je directe reactie wil hebben, je de mp3's moet omzetten in ots bestanden. Deze zijn geen kb groter of kleiner en reageren wel direct.
Het is ook mogelijk om met mp3's zelf te mixen maar deze moeten dan gepreload worden wat enige tijd kan duren en in het vervelendste geval je geluid even laten haperen.

De laatste nieuwe versie is volledig compitable met de Hercules DJ Console

http://europe.hercules.co...3bccc1ef7715f5e99ad57003f

De oude versie van de Hercules DJ Console werkt natuurlijk ook prima :)

Het programma bied diverse mogelijkheden,

- Recorden

- Live mixen

- Cue channels

- Scratchen
Scratchsamples zitten onder F9, F10 en F11 maar je kan ze ook zelf maken!

- Tempo of Pitch Bending

- Crossfader met je numpad

- Diverse superhandige sneltoetsen (willen ook nog wel eens ontbreken bij dj software)
F1 tot en met F4 voor deck 1 en F5 tot en met F8 voor deck 2

- Compitable met de Shoutcast Plugin om direct je mix online te laten horen.
http://www.shoutcast.com

- Jukebox

- Etc

De Jukebox functie is misschien intressant voor de cafe en bar houders onder ons. Hij fade de plaatjes op de best mogelijke manier automatisch door elkaar (dit is ook uit te zetten als je aan het djen ben). Er is ook een playlist aanwezig waar je je nummertjes naartoe kunt slepen.

Hier een screenshot van het programma in actie
http://otsdj.com/gfx/small-scnshot.gif

Verder zit er ook nog een zeer krachtige dynamic processor in.

Als er genoeg intresse is zal ik de startpost uitbreiden met nog meer mogelijkheden van het programma en zal ik alle sneltoesten behandelen.

Ik ben in totaal 3 maandjes bezig geweest om het programma goed onder de knie te krijgen. Maar als je alle sneltoetsen weet dan lopen je plaatjes binnen no time als een tiet!

Ik ben heel erg benieuwd of er meer personen zijn die dit programma gebruiken en zou graag gebruikerservaringen met ze delen.

Er is een 30 dagen geldige trial te downloaden van de website. Hierbij hoor je helaas wel om de zoveel tijd dat je een demo aan het gebruiken ben maar 30 dagen zal wel genoeg zijn om het programma een beetje te leren kennen.

http://www.otslabs.com

Nogmaals ik heb echt veel programma's geprobeert om te mixen oa;

- BPM Studio
- Virtual DJ
- Sam's party DJ
- Traktor
- PC DJ

Ik vind het allemaal niet gebruiksvriendelijk en hoop dat jullie dit programma kunnen waarderen!

Verder biedt de site nog wat andere freeware softwarepakketjes aan zoals;

OTS Turntables
http://otsturntables.com/

Dit programma kan voor de beginner genoeg zijn en heeft veel van OTS DJ zelf weg. Dit programma werkt wel een stuk beter met mp3's

Heb je toevallig 2 cd drives in je pc of flaptop?

http://cdscratch.com/

Dit programma doet hetzelfde als de andere 2 maar werkt met cd's
Het mooie van dit programma is, is dat je van 1 cd 2 tracks kan laden.

Nogmaals ik hoop echt dat er meerdere gebruikers zijn, ben er namelijk nog geen 1 tegengekomen en ik hoop dat de beginnende DJ hiermee uit de brand is geholpen!

P.S. Links naar mixjes gemaakt met OTS DJ zijn altijd leuk :D

[ Voor 11% gewijzigd door djkorpo op 01-03-2006 17:40 ]

• djkorpo
Geen belangstelling? :'(

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Even een titelfixje. :)

Zou je overigens pas willen reageren als er 24 uur niemand op je laatste post heeft gereageerd? Anders staat het nogal kickerig. ;)

Signature

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Tja, er al meerdere vergelijkbare programma's die dit ook kunnen, vooral het DJ-gebeuren. Denk bijvoorbeeld aan AtomixMP3 en zijn opvolger Virtual DJ. BPM Studio, ALCAS, Traktor DJ.. Persoonlijk vind ik het wel leuk dat er meer aanbod komt, en zeker de gratis OTS Turntables (zal ik aan kennissen aanraden), maar ik ben zeer tevreden met Virtual DJ, helemaal gewend aan dat prog ook.
Ik heb met Virtual DJ een eigen 'mash' gemaakt, zonder mn hardware mixer (te weinig kanalen, en geen crossfader). De mash is tussenNY Lipps van Soulwax met Drop the pressure van Mylo: Mylo VS Soulwax - NY Dropps. Misschien kan ik die wel posten, maar het zal best vergelijkbaar zijn met wat je met OTS kunt doen.

• djkorpo
pasta schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:51:
Even een titelfixje. :)

Zou je overigens pas willen reageren als er 24 uur niemand op je laatste post heeft gereageerd? Anders staat het nogal kickerig. ;)
No problem :D ben helaas niet zoon forum expert maar bedankt voor de info!

• djkorpo
misbehavingman schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:54:
Tja, er al meerdere vergelijkbare programma's die dit ook kunnen, vooral het DJ-gebeuren. Denk bijvoorbeeld aan AtomixMP3 en zijn opvolger Virtual DJ. BPM Studio, ALCAS, Traktor DJ.. Persoonlijk vind ik het wel leuk dat er meer aanbod komt, en zeker de gratis OTS Turntables (zal ik aan kennissen aanraden), maar ik ben zeer tevreden met Virtual DJ, helemaal gewend aan dat prog ook.
Ik heb met Virtual DJ een eigen 'mash' gemaakt, zonder mn hardware mixer (te weinig kanalen, en geen crossfader). De mash is tussenNY Lipps van Soulwax met Drop the pressure van Mylo: Mylo VS Soulwax - NY Dropps. Misschien kan ik die wel posten, maar het zal best vergelijkbaar zijn met wat je met OTS kunt doen.
Lijkt me inderdaad leuk als je een link naar een mix post. Ik denk dat we allemaal van andermans draaikunsten kunnen leren!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

OtsJuke / Ots DJ / whatever is wel leuk, ik heb het ooit een tijdje gebruikt. Vooral het scratchen met de 'draaitafel' is leuk maar bij mixen niet echt praktisch.
Wat dat betreft vind ik Traktor DJ Studio beter en uitgebreider (ook betere geluidskwaliteit) hoewel je zonder aanschaf van hardware (hetzij de DJ console, hetzij echte draaitafels) toch altijd tegen het feit aanloopt dat je op een PC maar 1 vinger hebt (je muisaanwijzer) om alles mee te bedienen. Handmatig beatmatchen is echt niet te doen op die manier.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• djkorpo
Gunp01nt schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:25:
OtsJuke / Ots DJ / whatever is wel leuk, ik heb het ooit een tijdje gebruikt. Vooral het scratchen met de 'draaitafel' is leuk maar bij mixen niet echt praktisch.
Wat dat betreft vind ik Traktor DJ Studio beter en uitgebreider (ook betere geluidskwaliteit) hoewel je zonder aanschaf van hardware (hetzij de DJ console, hetzij echte draaitafels) toch altijd tegen het feit aanloopt dat je op een PC maar 1 vinger hebt (je muisaanwijzer) om alles mee te bedienen. Handmatig beatmatchen is echt niet te doen op die manier.
Heb je ooit de sneltoetsen doorgenomen? Voor het pitchen zoeken tempobenden cue'en etc.. zijn allemaal sneltoetsen. Deze zijn te vinden in de offline help file onder het kopje tips en tricks en dan Keyboard Shortcuts

[ Voor 8% gewijzigd door djkorpo op 01-03-2006 18:31 ]

• djkorpo
Weet iemand toevallig een goeie gratis site voor wat webspace? Heb net een jumpstyle mixje in elkaar gesleuteld met OTS DJ en wil dit graag laten horen aan onze mede tweakers.

*edit..

Ben erg benieuwd naar mensen die dit programma in combinatie met de Hercules DJ Console gebruiken. Wil er zelf op den duur ook wel één aanschaffen maar is het de moeite waard?

[ Voor 38% gewijzigd door djkorpo op 01-03-2006 18:49 ]

Pagina: 1