[XP Pro]winlogon.exe vreet geheugen en cpu time

Pagina: 1
Acties:

• Wizz15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
Sinds een maand of zo heb ik het probleem dat mijn laptop erg traag wordt naarmate hij langer aanstaat. Ik dacht eerst aan een virus, maar deze waren niet te vinden met behulp van verschillende scans. Als ik in mijn taskmanager kijk dan zie ik dat winlogon constant schommelt dtussen 0 en 99% cpu belasting. Ook blijft hij maar meer geheugen innemen. In safe mode neemt hij maar keurig 439 kb in beslag en daar blijft het ook zo ongeveer bij. Echter als ik gewoon normaal opstart begint hij op ongeveer 1mb na het booten, en dat blijft maar optellen. Op dit moment zit hij zelfs al aan 200 (!) mb, en er blijft maar geheugen bijkomen.

Ik heb al rondgezocht op dit forum en dus al verschillende scans gedaan op virussen en ad- en malware, maar steeds niets gevonden. Ook in safe-mode gescant. Het rare is ook dat volgens mij zolang als ik dit probleem heb ook mijn explorer.exe om de haverklap crasht. Vaak crasht hierna drwtsn32.exe ook nog waarna ik het proces handmatig moet killen via de taskmanager om mijn taakbalk weer terug te krijgen. De drwtsn32.exe staat vaak ook 2 of 3 keer in mijn taskmanager nadat hij is gecrasht.

Een paar keer is mijn laptop helemaal gecrasht nadat hij te lang aanstond en er gewoon geen geheugen meer over was waarna ik een blauw scherm krijg met een vage melding (die ik helaas niet had opgeschreven). Als windows hierna weer opstartte krijg ik de mogelijkheid een foutrapport te verzenden, dit heb ik laatst ook gedaan. Vervolgens komt microsoft met informatie over een winlogon trojan/worm, en de mogelijkheid om via hun site te scannen. Ook dit heb ik gedaan, maar wederom zonder resultaat.

Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn, of heeft iemand dit ook gehad? Alvast bedankt :)

PS: Ik heb ook al gekeken bij topics over explorer.exe en drwtsn32.exe die crasht, en hier werd aangeraden om te kijken naar mijn (ati) videokaart drivers en DivX software, omdat deze ook de boosdoeners konden zijn. Ik heb beide geupdate, maar nog steeds zonder resultaat.

(de teller voor het geheugen van winlogon.exe staat nu overigens al op 225 MB, en ik heb minder dan 10 minuten gedaan over het typen van dit bericht ;))

EDIT: Ik ben trouwens vergeten te vermelden dat ik ook SP2 heb geinstalleerd.

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

• Wizz15
niemand? :P

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Al eens een virusscan geprobeerd, of een HitmanPro scan?
Alleen scannen via de MS site lijkt me niet de meest betrouwbare optie, als je er zeker van wilt zijn dat het iets dergelijks is.

• Wizz15
nee ik heb verschillende keren gescand, met verschillende scanners (waaronder die van de MS site), maar allemaal zeggen ze dat mijn pc vrij van virussen is.

HitmanPro heb ik nog niet geprobeerd, wel met ad-aware gescand maar die vond ook niets.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

misschien met een hijackthis log dat het wat duidelijker wordt?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Ik weet ook niet wat het is maar ik had het op mijn servertje

Op een of andere manier opgelost, zie link
[rml][ XP] Winlogon.exe 80MB Memory Usage[/rml]

• Wizz15
Ik heb net hitman pro 2 gedownload en een scan gemaakt, waarbij toch wat spyware gevonden werd die ad-ware niet vond, waaronder mailbots... ik heb alles laten verwijderen en opnieuw opgestart en nu lijkt het voorbij te zijn. In ieder geval het winlogon.exe (staat nu op 464kb, bij het opstarten schommelde dit tussen de 400 en 800kb, vrij normaal dus :)) probleem. Ik heb nog geen explorer.exe crashes gezien, maar meestal kwamen die ook pas als mijn laptop al een tijd aanstond.

In ieder geval bedankt ;)

@ Maximilian:
Dat topic had ik ook al gezien idd, en had ook al gezocht naar zoiets bij mij, maar t was helaas op mij niet van toepassing :)

[ Voor 9% gewijzigd door Wizz15 op 03-03-2006 02:13 ]

• Wizz15
Het explorer.exe en drwtsn32.exe probleem is helaas gebleven kom ik net achter :(

• lier
  • Laatst online: 20:07

lier

MikroTik nerd

Heb je al een keer gekeken in het eventlog ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1