Toon posts:

WoW loopt niet lekker op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik WoW in mijn bezit (at last...) Maar ik moet hem op m'n laptop draaien want de videokaart in mijn PC trekt het spel niet. Nou vind ik het prima om op m'n laptop te gamen maar er zit een onboard videokaart in en dat is dus echt helemaal niks! Nou heb ik er geen problemen mee dat het grafisch allemaal wat minder is maar het beeld loopt een beetje schokkerig. Als ik in een huis ben gaat het heerlijk soepel maar vooral buiten is het erg irritant. De specs van mijn computers zijn:
Laptop: Intel Celeron CPU 2.80GHz 448 MB (videokaart snoept wat van de 512 MB af) SiS M650 videokaart.
PC: AMD Athlon Processor 800MHz 256 MB (redelijk crapy dus)

Nou heb ik 2 opties om WoW toch nog normaal te kunnen spelen. Hopelijk kan iemand mij adviseren:
Optie 1: Ik druk 1024 MB aan geheugen in m'n laptop (om het zo misschien wat soepeler te laten lopen)
Optie 2: Ik koop een fatsoenlijke videokaart voor m'n PC. Ben alleen bang dat de PC wel wat meer kan gebruiken dan alleen een videokaart...

Nogmaals, graphics hoeven van mijn niet zo goed te zijn, als het maar lekker loopt.
Alvast bedankt!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik vat het even niet:

1. Het spel loop niet goed op de laptop, maar wel buiten :?
2. Het spel loopt wel goed op de pc?

:?

Of vraag je: Kan ik beter de laptop of pc upgraden?

[ Voor 18% gewijzigd door niels88 op 01-03-2006 17:09 ]

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Als het maar lekker loopt.. dan moet je zwaar in RAM investeren. 512MB is eigenlijk best weinig, vooral als je het 'soepel' wilt laten verlopen. 1GB zou het minimale vereiste zijn wat ik zou suggereren. Zelfs met m'n leuke videokaart bleef ik schokken tot ik van 512MB naar 1.5GB was geupgraded. Sindsdien is alles smoooooooooooooooth!

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

WoW draait op de meest brakke kaarten, RAM is een stuk belangrijker, minimaal 1 gig om het een beetje lekker te kunnen draaien, vooral op drukke plekken zoals IF/Ogri en drukke instances. een degelijke videokaart is natuurlijk ook handig.

Verwijderd

Technische problemen kunnen hun thuis vinden in -> Spielerij - Problemen & Vragen

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:10
Maar jongens een SiS M650 is wel een van de meeste slechte (onboard) videokaarten die er zijn. Dus ik vraag me af of daar toch ook niet een bottleneck zit.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hoedje schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:17:
Maar jongens een SiS M650 is wel een van de meeste slechte (onboard) videokaarten die er zijn. Dus ik vraag me af of daar toch ook niet een bottleneck zit.
Een Geforce2MX is ook niet 1 van de besten. Maar je kan er best wel mee spelen. Je hebt gewoon veel geheugen nodig. Grafisch hoeft het dus niet zo super te zijn (800x600 enzo), als het maar smooth is. (Gelukkig speel ik al niet meer met een Geforce2MX :D)

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:07
Trinsec schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:09:
Als het maar lekker loopt.. dan moet je zwaar in RAM investeren. 512MB is eigenlijk best weinig, vooral als je het 'soepel' wilt laten verlopen. 1GB zou het minimale vereiste zijn wat ik zou suggereren. Zelfs met m'n leuke videokaart bleef ik schokken tot ik van 512MB naar 1.5GB was geupgraded. Sindsdien is alles smoooooooooooooooth!
Je kan er zoveel ram in proppen als je wilt, het probleem ligt toch echt aan je onboard vga kaart met shared geheugen. Zo'n kaart is absoluut niet geschikt om mee te gamen. daar gaat een beetje extra ram echt geen verschil in brengen.

Even ter vergelijking: een goede vriend draaide wow op een P4 2.8 met een 9800 pro en 512 MB dit draaide soepel (30+ FPS) op 1024x768. behalve in orgrimmar (ca 15 FPS). Inmiddels is het geheugen met 1GB uitgebreid naar 1536 MB. Nu draait hij voral soepeler in Orgrimmar (ca 20 FPS), en de rest nauwelijks beter (35+ FPS).

Toen ik WoW op mijn laptop installeerde (p4 2.0, 448 MB ram, sis 650) draaide ik constant 7 FPS met mega lelijk beeld. Hieruit concludeer ik dat het aan mijn Graka ligt en niet aan het RAM.

Edit:
Een Geforce2MX is ook niet 1 van de besten. Maar je kan er best wel mee spelen. Je hebt gewoon veel geheugen nodig. Grafisch hoeft het dus niet zo super te zijn (800x600 enzo), als het maar smooth is. (Gelukkig speel ik al niet meer met een Geforce2MX )
Een Sis 650 kan je echt NIET vergelijken met een GF 2 MX. Die heeft tenminste zijn eigen geheugen onboard.

[ Voor 17% gewijzigd door Nivado op 01-03-2006 17:22 ]

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Nivado schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:19:
[...]

Je kan er zoveel ram in proppen als je wilt, het probleem ligt toch echt aan je onboard vga kaart met shared geheugen. Zo'n kaart is absoluut niet geschikt om mee te gamen. daar gaat een beetje extra ram echt geen verschil in brengen.

Even ter vergelijking: een goede vriend draaide wow op een P4 2.8 met een 9800 pro en 512 MB dit draaide soepel (30+ FPS) op 1024x768. behalve in orgrimmar (ca 15 FPS). Inmiddels is het geheugen met 1GB uitgebreid naar 1536 MB. Nu draait hij voral soepeler in Orgrimmar (ca 20 FPS), en de rest nauwelijks beter (35+ FPS).

Toen ik WoW op mijn laptop installeerde (p4 2.0, 448 MB ram, sis 650) draaide ik constant 7 FPS met mega lelijk beeld. Hieruit concludeer ik dat het aan mijn Graka ligt en niet aan het RAM.
Tuurlijk is je grafische kaart ook 1 van de factoren. Maar je 448MB is ook niet echt van je het. Wat was het resultaat in smoothness toen je meer dan 1GB in je laptop hebt?

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 09:38
Ik denk dat je het beste gewoon je pc een klein beetje kunt updaten, misschien als het moet dan nog wel met 2e hands onderdelen

Ik draaide wow prima met

XP 1800+

512 mb ram

Radeon 9550 GE

Als je dit 2ehands moet kopen ben je vast niet veel kwijt ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:53

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik speel World of Warcraft op een systeem met de volgende componenten:

AMD Athlon MP 2800+
ATI Radeon 9800 Pro
2GB PC2100 DDR SDRAM

De perfomance is bij mij behoorlijk omhoog gegaan op het moment dat ik van
1GB naar 2GB geheugen ben gegaan. Dit was overigens niet speciaal voor
WoW, maar voor het gerbuik van VMware. Ik on het verschil met name in
Iron Forge goed merken.

Wat zijn de exacte specificaties van jouw gewone Pc? niet goed gelezen. :/

Een AMD Athlon 800Mhz is inderdaad aan de krappe kant.

[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 01-03-2006 17:24 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:07
Trinsec schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:21:
[...]

Tuurlijk is je grafische kaart ook 1 van de factoren. Maar je 448MB is ook niet echt van je het. Wat was het resultaat in smoothness toen je meer dan 1GB in je laptop hebt?
In het geval van een shared geheugen is de graka dusdanig beperkend dat de invloed van het geheugen nihil is.

offtopic:
Sorry dat kan ik helaas niet melden omdat ik dat niet de moeite waard vind om 100,- E aan geheugen uit te geven

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Al stop je 3 gig ram in die laptop, WoW er fatsoenlijk op spelen zal toch nooit kunnen. Die SIS is zowiezo al een van de meest slome videochipsets die er is en het feit dat 'ie shared ram heeft maakt 'm nog langzamer. Het mag een wonder heten dat WoW er uberhaupt op draait. Als ik de TS was zou ik investeren in een goedkope upgrade voor z'n PC. Iets in de trand van tweedehands Athlon XP 2000+, 512 MB ram en een GeForce 4 Ti4200.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Het spel loopt niet eens zo verschrikkelijk slecht op de laptop (ben ook nog in een gebied met weinig FPS) Het is alleen net iets te weinig om er lekker mee te gamen.
Maar ik begrijp dat het verstandig is op zoek te gaan naar wat onderdelen om m'n PC te updaten.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:26

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

En een Trident Alladin?
Dat is ook niet echt top, toch?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11 14:34
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:05:

Laptop: Intel Celeron CPU 2.80GHz 448 MB (videokaart snoept wat van de 512 MB af) SiS M650 videokaart.
zo te lezen is je vid kaart shared met je geheugen.
En om er dan 1 gig in je lap top te zetten zou ik niet echt doen.
Laptop geheugen is duurder dan normaal geheugen.

als ik zou moge kiezen ;)
zou ik gaan voor de Nieuwe PC :)
Pagina: 1