Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Betrouwbare reviews voor mobiele telefoons

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijd op zoek naar een nieuwe mobiele telefoon, maar door het grote en steeds veranderende aanbod raak ik de weg telkens kwijt. Er izjn op het web tal van sites waarin gebruikersreviews voor alle denkbare merken en modellen te vinden zijn, maar ik vertrouw dat soort reviews maar half. Waar ik naar op zoek ben is een site (of het liefst, een aantal verschillende sites) waar mobiele telefoons door betrouwbare (semi)professionals gereviewd worden. De betrouwbaarheid moet van vergelijkbare aard zijn als bijvoorbeeld Toms Hardware Guide, AnandTech, Engadget, etc.

Gevraagd wordt:
Websites waar betrouwbare mobiele telefoon-reviews te vinden zijn
LET OP: Niet alleen maar user reviews!

Websites waar mobiele telefoons in een betrouwbare review onderling vergeleken worden
LET OP: Niet alleen maar een tabelletje met de aanwezige functies!)

In mijn ogen betrouwbare resultaten post ik hier onder bij het lijstje in de startpost zodat dit topic een naslagwerk kan worden voor andere GoTters.

GoT-lijst: betrouwbare mobiele telefoon reviewsites
Per telefoon
mobile-reviews.com (engelstalig)
newmobile.nl
mobileburn.com/
mobique.com
gsmarena.com

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 18:17 ]

Verwijderd

www.mobile-review.com vind ik best goed

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27
Ik kijk meestal op www.newmobile.nl (of www.nieuwemobiel.nl), dit is best een goede site voor reviews en anders heb je natuurlijk altijd nog Kieskeurig (www.kieskeurig.nl) daar staan reviews op van gebruikers over (bijna) _ALLE_ producten !

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik vind Mobile-review.com onleesbaar.
Goede reviews vind je IMHO op:
www.mobileburn.com
www.mobique.com

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoek een goede tijdschriftenzaak en zoek dan Duitse tijdschriften uit en blader ze even door of lees de inhoudsopgave voor reviews. Engelse/Amerikaanse sites willen nog wel eens andere specificaties van een GSM opgeven dan er ook daadwerkelijk in Europa geleverd kan worden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verbal_Kint schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 17:10:
Ik vind Mobile-review.com onleesbaar.
Moet je wel natuurlijk de taal op engels zetten B)

[ Voor 4% gewijzigd door niels88 op 01-03-2006 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de voorlopige resultaten, ze staan in de startpost.
Ik heb de vraag even wat gerichter gesteld: Ik ben namelijk ook op zoek naar sites waar mobiele telefoons in een review onderling vergeleken worden (á la consumentenbond).
Wederom geldt dat ik user-reviews niet interessant vind en dat de site dus betrouwbaar moet zijn.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Ik vind het Engels op Mobile-Review zo irritant dat het voor mij grenst aan onleesbaar. Zo beter?

Voor de TS: die site is er niet. Er zijn wel sites waar je specs kan vergelijken (www.gsmarena.com vind ik het makkelijkst), maar daarna zal je toch echt reviews moeten gaan lezen. Het gebeurt wel eens dat twee toestellen vergeleken worden (al gaat het dan meestal om alleen de camera o.i.d.), maar de realiteit is dat de mensen van die reviewsites gewoon niet tegelijk de beschikking hebben over alle modellen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ik was er al bang voor dat mobiele telefoons niet hetzelfde gereviewed werden als bijvoorbeeld videokaarten.
Ik vind die gsmarena wel oké, komt in de startpost.
Pagina: 1