Gister heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb ik Debian 3.1 geinstalleerd.
Tijdens de installatie aangekomen bij de vraag wat ik wil installeren:
Mail Server
Desktop system
nog 3 /4 opties
gekozen voor handmatige keuze.
Nu krijg je een lijst met honderden zoniet duizenden packages. Hier raakte ik een beetje de kluts kwijt, moet je nu echt die hele lijst door voordat je weet wat je wilt installeren. Kost erg veel tijd.
Ten einde raad ben ik opnieuw gaan installeren en heb ik desktop aangevinkt en ben zo verder gegaan. Dit leidt er wel toe dat Debian wordt geinstalleerd met een desktop waar je dan fijn mee kunt werken, echter krijg je ook weer een hoop overbodige packages op je systeem (die je evt. kun uninstallen).
Wat is nu de beste manier om Debian te installeren met het oog op packages?
1) Handmatig de hele lijst doorlopen
2) Desktop (of meerdere) kiezen en daarna verwijderen wat je niet wilt
3) iets anders, nl....
Tijdens de installatie aangekomen bij de vraag wat ik wil installeren:
Mail Server
Desktop system
nog 3 /4 opties
gekozen voor handmatige keuze.
Nu krijg je een lijst met honderden zoniet duizenden packages. Hier raakte ik een beetje de kluts kwijt, moet je nu echt die hele lijst door voordat je weet wat je wilt installeren. Kost erg veel tijd.
Ten einde raad ben ik opnieuw gaan installeren en heb ik desktop aangevinkt en ben zo verder gegaan. Dit leidt er wel toe dat Debian wordt geinstalleerd met een desktop waar je dan fijn mee kunt werken, echter krijg je ook weer een hoop overbodige packages op je systeem (die je evt. kun uninstallen).
Wat is nu de beste manier om Debian te installeren met het oog op packages?
1) Handmatig de hele lijst doorlopen
2) Desktop (of meerdere) kiezen en daarna verwijderen wat je niet wilt
3) iets anders, nl....