Toon posts:

[XP] Windows blijft laden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 dagen blijft mijn pc laden bij het windows-logo.
Hij start dan ook verder niet mee door, blijf gewoon constant laden. Ik bedacht zelf dat dit temaken zou kunnen hebben met drivers, een nieuwe update oid, omdat ik er zeker van ben dat de pc spyware en virusvrij is. (Aangezien ik meestal uitga van spyware bij een slome start up van een pc)..

Toen gelijk in de safe mode opgestart, dat werkte allemaal. Alles uit m'n harde schijf stond er, er zijn geen bestanden weg, en alles klopt hardwarematig ook, zo ziet het eruit.

Maargoed, geen nood, ik denk ik pak de BART-cd weer even uit de kast. Toen de XP versie die daar op stond geopent, en gekeken naar gekke bestanden of programma's.. Niks gevonden.
Toen de XP-cd erbij gepakt voor een repair, maar om de een of andere rede ziet de pc de WinXP CD niet meer..

Ik vraag me af wat er fout kan zijn, maar dat kan de gemiddelde niet-paranormale tweaker ook niet ruiken met deze informatie, dus ik vraag me eigenlijk af wat ik nu moet doen om zelf achter de oorzaak te komen, en wat er verkeerd kan zijn dat de pc de XPcd niet ziet (alles in de bios staat al goed om een opstartcd te gebruiken.)

Heel erg bedankt als iemand me te hulp zou kunnen schieten _/-\o_ :)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:28

inXs

known as inXs

Heb je uberhaubt wel op spyware gescanned of op virussen? Je hebt toevallig geen KNOPPIX cd liggen, dat je daarmee evt boot? Toevallig een andere XP schijf bij de hand? CD-ROM als first boot device? En ook BOOTEN FROM CD-ROM aanstaan? Al getest met MEMTEST? in safe mode? HD getest met een tooltje? Viruscanner die bokt?

Meer zou ik ook zo even niet kunnen bedenken ;)

superB

Verwijderd

Topicstarter
inXs schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:27:
Heb je uberhaubt wel op spyware gescanned of op virussen? Je hebt toevallig geen KNOPPIX cd liggen, dat je daarmee evt boot? Toevallig een andere XP schijf bij de hand? CD-ROM als first boot device? En ook BOOTEN FROM CD-ROM aanstaan? Al getest met MEMTEST? in safe mode? HD getest met een tooltje? Viruscanner die bokt?

Meer zou ik ook zo even niet kunnen bedenken ;)
Even kijken hoor :P
PC heb ik een week geleden gescanned, er zou natuurlijk een kleine kans zijn op spyware, maar dat ga ik dan nog even met de BART-cd scannen. :)
Knoppix 3.nogiets heb ik hier wel degelijk liggen, daar ga ik eens mee aan de slag..
Een andere XP-cd zal ik even moeten lenen van wat kenissen.
Ja de first boot staat goed, alles staat goed in de bios.
Kun je wat uitleg geven over MEMTEST?

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-03 13:37

Spoooky

Core temp 37°C

wat heb je bij die windowsinstall geinstalleerd? Toevallig een virusscanner?

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

Probeer eens een andere bootCD.

En heb je toevallig een nforce systeem? Bij sommige driverupdates (volgens mij van de IDE + SMB drivers) krijg je dit soort probleem.