Toon posts:

!!!-A7V piept voordat beeld aanspringt-!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat betekenen deze constante piepjes want ik word nu helemaal :?:?:?:?:?:?
Heb 2 exact dezelfde pc's
Ligt niet aan Videokaart,geheugen,CPU,andere kaarten,schroefjes die misschien contact maken met mobo, want dit heb ik allemaal getest!!

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Hmmmm, klinkt niet fijn. Dit zegt het boekje erover:

Long beeps in an endless loop => No DRAM installed or detected

Maar zoals je zelf al zegt kan dit het niet zijn...

Zitten al je IDE/ATA kabels goed? Zoniet dan kan zo'n A7V behoorlijk leip gaan doen.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Zit het CMOS reset jumpertje er nog op ........

Murphy was an optimist

Verwijderd

PROBEER TOCH MAAR EENS ANDERE DIMMEN...
WIL WEL EENS HELPEN.ZITTEN ZE WEL GOED VAST??

Verwijderd

Maar gelukkig zijn er NOOIT problemen met AMD systemen he, heel de Thread staat er vol mee !!!!
Dan heb je een modem en een geluidskaartje en dan zeg je dat iemand dom is omdat ie geen 2 netwerkkaarten, SCSIadapter,Terratec geluidskaart in een AMDsysteem aan de gang krijgt....

Maar goed, om op het probleem terug te komen..Heb je de voeding al getest??
Heb je eventueel een ander moederbord liggen wat je even kan gebruiken, dan is de trouble-shooting meestal wat makkelijker.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 15:14
Op maandag 22 januari 2001 23:58 schreef VipTweak het volgende:
Maar gelukkig zijn er NOOIT problemen met AMD systemen he, heel de Thread staat er vol mee !!!!
Dan heb je een modem en een geluidskaartje en dan zeg je dat iemand dom is omdat ie geen 2 netwerkkaarten, SCSIadapter,Terratec geluidskaart in een AMDsysteem aan de gang krijgt....
Doe nou niet......

Verwijderd

Topicstarter
Yep
1e- andere dimm helpt niet
2e- andere mobo doet het wel met de rest van de hardware van die pc
3e- voeding maakt ook geen verschil!

moet ik tot conclusie komen dat mobo gaar is:?
Als er op gare mobo geen cpu zit dan komen er andere langere/lagere piepjes uit

ps. bedankt voor reacties

• ConZito
Op maandag 22 januari 2001 23:54 schreef STAYFAN het volgende:
...heel veel hoofdletter...
Je caps hangt :)

Check je dimms ff maak ze ff schoon check ook of ze goed aangedrukt zitten in de sloten. Als je dan toch in die kast hangt, check dan gelijk of alles goed vast zit ed. Probeer het dan nog is, werkt dat ook niet pak is andere ram, of prop je ram is in een andere sloot.

• ConZito
Op dinsdag 23 januari 2001 00:21 schreef DA_GROENTEMAN het volgende:
Yep
1e- andere dimm helpt niet
2e- andere mobo doet het wel met de rest van de hardware van die pc
3e- voeding maakt ook geen verschil!

moet ik tot conclusie komen dat mobo gaar is:?
Als er op gare mobo geen cpu zit dan komen er andere langere/lagere piepjes uit

ps. bedankt voor reacties
Hm, ignore mijn vorige reply dan maar :)

Maar dan zou je er idd vanuit mogen gaan dat je mobo fucked is. Dat kan soms gebeuren. Hoop dat je nog garantie hebt.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik gelukkig nog:)
maar ben dan wel zuur voor 3 weken|:(:r

• ConZito
Jah dat is altijd kut aan dit soort dingen, heb je net een nieuw systeempje komt dit soort gezeik. Alleen 3 weken ? Das best lang, had ook is probleem met een proc, die cache was gewoon stuk/brak/slecht en die kon ik gewoon omruilen, zelfde dag nog nieuwe proc gehad en gezellig vdr klooien.

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik had dezelfde piepjes toen het moederboard in de bios te ver overclocked was.. Oplossing: stel op het moederboard mbv de dipswitches de juiste clock/multiplier in voor je processor en try again

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Verwijderd

Ik zou trouwens naar de leverancier terug gaan met een depresieve/agresieve blik in mn ogen en EISEN dat ze een Asus A7V266 voor een kleine meerprijs bestellen, inbouwen en testen (dan heb je daar nl. ook garantie op!!)

De meeste winkels zullen hier dan wel voor gaan, omdat ze toch klanten willen houden.

Voor diegene die zeggen : ik bouw liever zelf, ik geef ze allemaal gelijk, tuurlijk bouw ik mn systemen ook zelf. Maar als je het LAAT doen, dan registreren ze dat, en als er weer wat defect gaat, zullen ze minder moeilijk over de garantie doen dan wanneer je hetzelf "verknalt". Daarnaast ben je dan een bekende klant en als er weer wat defect is, kan je weer een voorstel doen.

Verwijderd

je kan altijd nog een nieuwe kopen |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
Pagina: 1