Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

GPRS, EDGE, UMTS, Bomen en bos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd ben ik aan het zoeken naar een mobiele internettoegang voor op de laptop onderweg (trein).

Of dit gaat via GPRS, EDGE, UMTS met een PCMCIA kaart of via bluetooth met GSM zal me eerlijk gezegd worst wezen, als ik maar een redelijke verbinding heb om wat te surfen, te mailen, te chatten en te RDP'en.

Genoeg mogelijkheden maar ook veel onduidelijkheid bij de verschillende providers. Bovendien zijn de meeste providers me gewoon te duur.

Ik wil maximaal zo'n 20 euro per maand kwijt zijn inclusief data-verbruik. Eenmalige investering (bv een PCMCIA -kaart) is geen probleem.

Is er een provider die dat biedt of moet ik gewoon wachten op lagere prijzen?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-11 07:50
Ik denk dat je deze info ook wel van de websites van alle aanbieders kunt halen.
Volgens mij heb je nog niet eens gezocht op GoT of willekeurig welke andere site.

Ga anders eens vragen in een telefoonshop.

Verwijderd

Volgens mij kan je inderdaad gewoon op de pagina's van de verschillende aanbieders kijken wat het kost?

Voor zover ik weet is T-Mobile de enige provider die een all-in-one oplossing biedt.

T-Mobile PIT: voor € 9,50 per maand onbeperkt internetten

Wel een door T-Mobile ondersteunde telefoon uitzoeken.

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:56
Ik heb zelf Telfort Mobiel Internet (€30 per maand) via EDGE. Echt super! Ook RDP loopt lekker soepel, en je hebt een GB databundel. Iets boven budget, maar in mijn ogen één van de beste oplossingen voor particulieren.

edit: Dit is met een 12-maanden abo, PCMCIA insteekkaart was gratis })

[ Voor 15% gewijzigd door AtomicWing op 01-03-2006 16:23 ]

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel degelijk gezocht op de websites van de verschillende providers.

Ondanks dat mis ik duidelijke info. Ik kom eigenlijk niet veel verder de UMTS bij XS4ALL (75 euro per maand, dus ruim boven budget) en EDGE bij Telfort. De prijzen daarvan zoals ik ze gezien heb waren 17.50 euro exclusief PCMCIA kaart en 35.00 euro met EDGE-kaart.

Maar als ik het zo lees kloppen die prijzen al niet meer.

Zijn er nog meer mensen die een werkende GPRS/UMTS hebben tegen een lagere prijs dan de 30 euro/maand?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:19:
Zijn er nog meer mensen die een werkende GPRS/UMTS hebben tegen een lagere prijs dan de 30 euro/maand?
Ja ik ;) T-Mobile PIT abo voor €9,50 p.m. Onbeperkt internetten zonder datalimiet. Ideaal. Wil je bijvoorbeeld in de trein lekker internetten, dan koppel je je mobiel/PDA/MDA aan je laptop en gaan met die banaan. Hou met snelheden rekening dat wanneer je gewoon in de gprs dekking valt dat het back to het modem tijdperk is, via UMTS gaat het browsen best lekker vlot.

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
EDGE van telfort is alleen wel in het buitenland 4x duurder dan UMST...

Ik ben ook bezig met een abootje...

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11 11:30
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 18:19:
Ik heb wel degelijk gezocht op de websites van de verschillende providers.

Ondanks dat mis ik duidelijke info. Ik kom eigenlijk niet veel verder de UMTS bij XS4ALL (75 euro per maand, dus ruim boven budget) en EDGE bij Telfort. De prijzen daarvan zoals ik ze gezien heb waren 17.50 euro exclusief PCMCIA kaart en 35.00 euro met EDGE-kaart.

Maar als ik het zo lees kloppen die prijzen al niet meer.

Die prijzen zijn goed, ik werk bij de bovengenoemde provider :P
Je kan kiezen voor het simonly voor 17,50 per maand en de kaart los kopen (bij ons 232,- :) ) of de gratis pcmcia kaart voor 35,- per maand.

Edit:
Even gerekend, het abo van 35,- p/mnd + kaart is totaal 22,- goedkoper dan de kaart los kopen met het simonly abo.

[ Voor 8% gewijzigd door Capa op 08-03-2006 16:51 ]

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-10 10:29
Die pit van T-mobile is die echt volledig open of hebben ze toch stiekem wat poorten geblokt ?
want als mijn contrakt met vodafone afloopt ga ik aleen naar hun toe zodat ik dan wirreless village kan gaan gebruiken.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Pagina: 1