Half-Life 2 laat computer hangen na disconnect from server

Pagina: 1
Acties:

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 09:19

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met Half-Life 2. Ik speel nogal graag Counter-Strike en andere HL-mods. Het spel gaat als een trein op m'n systeem, zelfs met de grafische instellingen flink hoog, maar vanzodra ik de verbinding verbreek met een server (disconnect) dan hangt de hele handel na enkele seconden. Het spel luistert dan niet meer naar invoer en ook het geluid blijft dan soms hangen. Alt tabben naar Windows gaat nog wel, en daar blijkt HL2.exe (Half-Life 2) 100% van de CPU in beslag te nemen. Het geheugenverbruik blijft normaal (het is dus niet dat ik zonder geheugen ofzo loop - er is nog minstens 500MB RAM vrij). Het spel komt niet terug naar een 'normale' status. Enkel het proces killen brengt uitkomst.

Andere games als Battlefield 2, Far Cry, Fear,... vertonen geen van deze problemen. Ook Half-Life 1 bijvoorbeeld werkt foutloos.

Het probleem doet zich dus enkel voor bij Half-Life 2 en z'n mods.

Iemand die dit probleem herkent?

Specs:

Game: Half-Life 2 (legaal) met alle Steam updates

CPU: AMD Athlon64 3200+
Mobo: Asus A8N-SLI Deluxe
HD: Seagate Barracuda 7200.8 250GB
Graka: Asus ATI Radeon X800Pro 256MB
RAM: Kingston 1024MB
Sound: SoundBlaster Audigy 2ZS (onboard sound uitgeschakeld in BIOS)

OS: Windows XP Professional met alle laatste updates. Vers geïnstalleerd van vorige week vrijdag.
Drivers:
- Laatste nForce chipset drivers (geen drivers geïnstalleerd voor IDE en hardware firewall omdat dit algemeen afgeraden wordt)
- Laatste ATI drivers
- Laatste Creative Audigy drivers

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Verwijderd

heb ik ook hoor.
hl2 is gewoon een zwaar spel en dat als je disconnect dan effe paar sec. moet wachten is normaal.
iedereen van mijn clan heeft het ook nou op 1 na maar die gast heeft een monster pc.

dus niks ergs gewoon effe wachten en dan kan je gewoon verder

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-12 12:54
Ik heb het bij Garry's mod, irritant ... :|

• mahi

mahi

God bless GoT

Topicstarter
stfclan: Een paar seconden wachten zou ik niet erg vinden, maar na een paar MINUTEN is er nog steeds geen reactie van Half-Life...

Met m'n vorige systeem (P4 2.4GHz, GeForce FX5900) dat stukken trager was had ik geen enkel probleem. Een disconnect was vrijwel direct.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Verwijderd

ja dat wist ik niet dat het een paar minuten was
ik zal is kijken

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
wat gebeurd er als je gewoon `quit :?

• mahi

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Zelfde effect.

Als ik in het spel exit typ op de console hangt de hele boel keihard. Zelfs alt+tab gaat dan niet meer.

Ik heb het spel ondertussen al eens opnieuw geïnstalleerd, maar dat mocht niet baten.

Dit is wel lastig, want op deze manier is een goede server online vinden erg frustrerend. Even verbinden, kijken of er spelers zijn die je kent en/of de gameplay er leuk is. Indien niet, disconnect en op naar de volgende... Maar aangezien dat altijd tot hang-ups leidt moet ik telkens weer naar Windows (welke ontzettend traag reageert omdat HL2 100% cpu gebruikt), het proces killen, en dan weer het spel opstarten. Leuk is wel anders.

Verwijderd

heb je in het spel zelf eigenlijk problemen?
en is dit ook met andere games?
zijn je voltages goed + temps?

• mahi

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Zoals ik toch duidelijk schreef heb ik dit enkel in Half-Life 2 en z'n mods. Andere games (inclusief Half-Life 1) gaan perfect. Het systeem loopt stabiel, snel, net zoals ik ervan mag verwachten. In Windows zijn er nergens problemen.

De voltages wijken nergens meer af dan een paar tiental millivolts wat dus uitstekend te noemen is (er zit een dure kwaliteitsvoeding in). De temperaturen zijn met stressed 40-45°C ook goed te noemen.

Verwijderd

@ EyeWitness : ik heb het ook aan de hand met Garry's Mod. HL2 zelf (ook DM) en CS hebben er bij mij geen last van. Het is erg irritant, soms bevriest mijn PC er zelfs van en moet ik gewoon resetten :(

Een reinstall van Garry's mod heb ik al gedaan, maar helpt niet. Verder lopen alle games als een tierelier (PC in sig)

Bl@ck Knight
Pagina: 1