1x16 poorts of 2x8?

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:22
Jaja, ik weet dat 1*16 (100 Mbs) sneller en duurder is dan 2*8 (100 Mbs), en dus ook beter.
Ik heb geld zat om 1*16 te kopen, en 100 Mbs is ook te snel voor mijn HD's. Kwaliteit gaat het me niet om. Punt is dat ik wil weten welke de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik raad een 16-Poorts switch aan !
Neemt ook maar een stekker (220Volt) in beslag. Zt je nog aan een hub te denken kijk dan eens naar de verschillen tussen hub en switch op http://www.lapwing.nl/producten/switchhub.htm

Ik denk (weet wel zeker) dat je voor de 16-Port switch zult gaan.

Murphy was an optimist

• Night-Reveller
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 21:22
Nah. Ik heb ze al gekocht (2x8), maar ik twijfel of ik ze nu niet terug moet brengen.

Switch is volgens mij niet nodig; met 100Mbs gaan ze sneller dan de HD's in het netwerk. Het beetje snelheidsverlies wat ontstaat door de doorluskabel en non-switch is dus geen argument. (Toch?)

Het enige argument wat ik nog kan verzinnen is dat ik nu met 2x8 er niet nog een hubje op kan aansluiten omdat die uplink plug al bezet is.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Het enige wat een uplink-poort heeft is dat-ie niet crossed is (zoals normale poorten), zodat je een straight-through patch-kabel kunt gebruiken (erg prettig in een volle patch-kast met 100-en kabeltjes). Volgende hub dus gewoon op een normale poort met een cross-cable ertussen.
Hou er wel rekening mee dat je in een 100 Mbps netwerk tussen twee PC's (of andere speelgoed) maximaal 2 hubs mag hebben, dus daar begint een probleem te ontstaan.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large