ODBC Connectie maken

Pagina: 1
Acties:

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zal eerst een beetje de situatie proberen te schetsen.
Wij maken gebruik van SuperOffice (Mails opslaan/Agenda etc).
Enkele weken geleden hebben we een nieuwe server geinstalleerd waar de database van SuperOffice naartoe is gexporteerd. Tot zover ging alles goed. [Dus op Server1 staat SuperOffice het prog, en op Server2 staat de database]
Clients maken doormiddel van een .ini file connectie naar een .ini file op Server1. In de .ini file op de Clients staat eigenlijk alleen aangegeven dat ze naar \\Server1\Superoffice moeten gaan om meer informatie te krijgen.
In de .ini file op Server1 staat dus een .ini file waarin staat dat er een ODBC connectie gemaakt moet worden met de SQLServer.
Ziet er als volgt uit.
code:
1
2
3
[ODBC:ConnectieNaamServer1]
Driver=SQL Server
Server=Server1

Dit maakt een ODBC connectie vanaf de clienst via Named Pipes naar de SQLServer.
Dit is dus allemaal als ik de Database op Server1 gebruik (Niet de nieuwe van Server2)

So Far So Good, maar dan nu het probleem.
Om de database van Server2 te gebruiken moet er een nieuwe ODBC connectie gemaakt worden op de client. Dit gaat normaal via de .ini bestand op de Server1. Echter moet de ODBC connectie die met Server2 gemaakt moet worden via TCP-IP.
Dit omdat het via NamedPipes niet werkt ?!
Via TCP-IP werkt het dus wel maar dan moet ik het op elke client apart aanpassen.

Ik kan geen reden vinden waarom het niet via NamedPipes werkt. Iemand die er misschien een oplossing voor heeft?

Ps.
Superoffice heb ik al gemaild, wacht nog steed op antwoord. Ik dacht dat het in de tussentijd misschien wel handig zou zijn om een andere soort oplossing te zoeken.

Even mijn vraag wat veranderd

[ Voor 20% gewijzigd door sajoku op 01-03-2006 15:56 ]