[XP] ctrl alt del uitgeschakeld door admin*

Pagina: 1
Acties:

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-03 07:24
Wie kan mij helpen,

als windows XP bij mij opnieuw opstart,
kan ik geen crtl als del doen, ik krijg de melding dat bestandsbeheer is uitgeschakeld,
als ik via uitvoeren GPedit.*** doe dan kan ik het profiel het veranderen, en dan kan het weer wel,
maar als ik windows weer opnieuw opstart heb ik weer hetzelfde probleem

hoe krijg ik het goed voor altijd.

oja ik ben de beheerder van de comp. (enkele gebruiker en de host staat uit)

GiTS

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat krijg je dan exact voor melding? Dat lijkt me erg belangrijk om te weten. Je beschrijft namelijk een situatie waarin Windows wel werkt. Wat is er precies aan de hand. Geef even wat voorbeelden. Krijg je ook nog meldingen in het eventlog?

Ik zet nog even [XP] in de topictitel, per de Windows Operating Systems - Policy. Geef ook nog even een suggestie voor een titel die je probleem wat beter omschrijft. ctrl-alt-del is natuurlijk zo algemeen dat het wel over een miljoen dingen zou kunnen gaan :)

Vermeld ook nog even wat je zelf allemaal al had gevonden, en geprobeerd om dit op te lossen. GoT is een forum voor de gevorderde computergebruiker. We verwachten daarom dat je zelf actief aan de slag gaat en in je posts zoveel mogelijk relevante info geeft. Lees hierover ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
ctrl alt del heeft op _mijn_ pc's niets met bestandbeheer te maken. Taakbeheer ?

En waarom wil je via gpedit met het profiel klooien ? Ik snap waarschijnlijk helemaal niet wat je wil bereiken en op welke wijze.

Het voordeel van het feit dat je de beheerder op jouw machine bent is dat je het waarschijnlijk ook zelf verklooit hebt. Weet je nog welke dingen je gedaan hebt om het zover te krijgen ?

[ Voor 32% gewijzigd door aZuL2001 op 01-03-2006 21:42 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• reaL_G
sanfranjake schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:32:
Wat krijg je dan exact voor melding? Dat lijkt me erg belangrijk om te weten. Je beschrijft namelijk een situatie waarin Windows wel werkt. Wat is er precies aan de hand. Geef even wat voorbeelden. Krijg je ook nog meldingen in het eventlog?

Ik zet nog even [XP] in de topictitel, per de Windows Operating Systems - Policy. Geef ook nog even een suggestie voor een titel die je probleem wat beter omschrijft. ctrl-alt-del is natuurlijk zo algemeen dat het wel over een miljoen dingen zou kunnen gaan :)

Vermeld ook nog even wat je zelf allemaal al had gevonden, en geprobeerd om dit op te lossen. GoT is een forum voor de gevorderde computergebruiker. We verwachten daarom dat je zelf actief aan de slag gaat en in je posts zoveel mogelijk relevante info geeft. Lees hierover ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door.
ik bedoel als je de crtl alt del toets tegelijk indrukt, je dan je taakbeheer krijgt (met al je processen in beeld, bv als je een vastloper hebt je hem wilt uitschakelen)

dus al ik heb porbeer in xp krijg ik de melding taakbeheer is uitgeschakeld door de systeembeheerder.

nu kan ik start/uitvoeren gpedit.msc
dan krijg je het venster voor groepsbeleid (waarin je rechten kan aanpassen)
als ik dan ga naar gebruikersconfig/beheersjablonen/systeem/opties voor crtl alt del
daar kan je de rechten/confi voor taakbeheer aanpassen.

als ik dit hebt gedaan doet crtl alt del het wel.
maar als ik mijn comp opnieuwe opstart ben ik weer bij het begin.

hoe kan je dit blijvend aanpassen dat is mijn vraag

GiTS

• reaL_G
aZuL2001 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 21:40:
ctrl alt del heeft op _mijn_ pc's niets met bestandbeheer te maken. Taakbeheer ?

En waarom wil je via gpedit met het profiel klooien ? Ik snap waarschijnlijk helemaal niet wat je wil bereiken en op welke wijze.

Het voordeel van het feit dat je de beheerder op jouw machine bent is dat je het waarschijnlijk ook zelf verklooit hebt. Weet je nog welke dingen je gedaan hebt om het zover te krijgen ?
sorry was inderdaad taakbeheer, maaar ik kom dus niet in dat menu (met al je processen)
dit is zgnmd uitgeschakeld door de systeembeheerder.

maar als ik het aanpas in het groepsbeleidmenu (met gpedit.msc)
dan doet hij het wel, maar als de comp weer opnieuw is opgestart dan ben ik weer bij het begin.

de vraag hoe krijg je dit blijvend.

en dit is zo sinds install van xp, (ook de 1ste keeer dat het zo is) normaal had ik dit nooit.

oja is wel xp pro sp2.

GiTS

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zou je kunnen proberen wat hoofdletters, normale zinnen e.d. te kunnen maken? Dat maakt je tekst wat makkelijker leesbaar en dat kan geen kwaad als je wilt dat mensen je topic lezen :)

Verder - het lijkt er sterk op dat je iets van spyware of een virus hebt - heb je al eens gescanned met anti-spyware en anti-virus software? Welke? Wat gaven ze aan? :)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Dan weet ik niet wat voor gare versie van een XP cd jij gebruikt.
Probeer het eens met een officiële versie van de MS XP cd.
Of een goede backup.

Policies komen er niet vanzelf op, dus dat moet door iemand gedaan zijn.
Maar veiligheidshalve zou je ook eens met processexplorer van Winternals kunnen kijken, of een HijackThis log kunnen bekijken.

Draait er wel een fatsoenlijke virusscanner ?

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1