Toon posts:

Maya 3d keyframe animeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet zker of dit 't juiste forum is, maar probeer het toch aangezien er heel wat brute 3d renders hier te zien zijn!!

Ben bezig met een stukje 3d animatie voor een leadertje...

Maak daar bij wat gebouwen die uit de grond schieten, die wil ik 5 seconden laten staan en moeten dan weer in de grond verdwijnen. Ze schieten uit een aardbol dus laat ze groeien dmv een keyframe op 't begin te plaatsen en 'm te schalen naar 0, 0, 0. Dan na een x-aantal frames een keyframe zoals het gebouw op ware grootte moet zijn... dit gaat prima en hij animeert 'm goed.

Nou wil ik 'm na 5 seconden weer laten verdwijnen op dezelfde manier zoals hij op kwam. Dus ik plaats na 5 seconden weer een keyframe zonder iets te veranderen aan de grootte van 't gebouw, en dan na een x-aantal seconden weer een keyframe met schalen naar 0, 0, 0.

Nou verzint maya in die 5 seconden dat 't gebouw op 100% staat tussenliggende keyframes waardoor hij eerst iets groter wordt dan de 100%, dan iets kleiner dan 100% en na 5 seconden issie weer 100%. Maya wil 'm automatisch vloeiend maken ofzo, maar dit wil ik niet.

Wie weet welke optie dit is of hoe ik dit kan voorkomen?

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:26

Freelance

(..)

Met de graph editor, kun je de scales aanpassen aan de hand van je keyframes. (window --> animation editors --> graph edit) Ik verwijder altijd eerst de overbodige lijntjes met "edit --> delete all by type --> static channels".

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)