keuzes: 2x512mb pc 4000 of 2x1gb pc3200

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
Beste tweakers, ik sta voor een lastige keuze

mijn huidige pc
asus a8n sli deluxe
a64 3500+ winchester
2x512mb pc3200 twinmos
rest staat in sig ook..
mijn huidige mem gaat naar mijn broer, hij kan wel met 4 banken op 400mhz draaien in zijn dual xeon bak, ik niet:(
nu sta ik voor de keuze, of 2x512mb overclockers geheugen op pc4000 bijv, of 2x1gb pc3200 twinmos, beide rond de 180 euro, dat twinmos niet zo goed voor overclocken is ben ik onderhand wel achter, 2500mhz is toch echt wel de max en dan knalt de pc er uit, mem draait dan op 450mhz
vroega kon ik zelfs 2550 draaien stable maar dat zit er al niet meer in.
De eisen waar ik het voor gebruik, voornamelijk gamen en dan hoofdzakelijk counterstrike source.
Nu gebruikt cs bij opstarten bijna 100% geheugen, tijdens gamen zo'n 80% (dit is samen met andere programmas.)
Wat zouden jullie doen? Welk overclockers geheugen ik koop is denk niet zo van toepassing, dat kan ik wel ergens op got vinden denk:P adviezen zijn wel welkom daarentegen

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
mij is verteld dat meer geheugen altijd beter is dan sneller geheugen. Als die twinmos op cl2.5 is zou het ruimsschoots moeten voldoen aan je wensen, ook gamen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Ikzelf sta voor eenzelfde keuze (heb bijna dezelfde specs als jij :P). Ik ga in ieder geval voor het geheugen. 2GB is op dit moment een stuk goedkoper zelfs, namelijk 150 euro (die twinmos reepjes die je in je TS hebt staan)! Ik houd op dit moment de prijzen enorm in de gaten, want ze dalen vrij snel (was pas een artikel over op de FP, over de overschot van DDR). Want ook ik merk dat ik te weinig geheugen heb ik Source, wat lastige problemen meebrengt (compleet vaststaan van de pc, alleen de hardeschijf wordt 100% aangesproken). En een Athlon64 heeft meer dan genoeg geheugenbandbreedte, dus die paar Mhz meer zul je in je FPS nauwelijks merken (gebruik maar eens een divider voor de gein en kijk hoeveel het scheelt. Zou eventueel je doorslaggevende argument kunnen zijn. Geef ons je bevindingen! :)).

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
ghehe ik heb al vaker als ik iets post dat jij er weer bij bent met dezelfde specs:P
ik heb nu een g-skill F1-3200PHU2-2GBNS kitje op het oog, 185 euries, 2.5-3-3-6
geen samsung chippies maar wel sneller dan twinmos neem ik aan..
/edit geen mega overclockers lees ik maar ja dan moet ik maar een snelle cpu kopen als ik meer wil
/edit2, ps the_virus kom je nog een keer langs op onze cs server dan, cs.teamsas.nl

[ Voor 30% gewijzigd door IRCfreAk op 01-03-2006 15:28 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Ga voor 2GB, zeker weten. Die extra mhz'jes compenseren niet het geswap dat je gaat krijgen als je over de 1GB gaat. En dat ga je al snel anno 2006 met de nieuwste spellen (BF2 enz) en later met windows Vista.

Goud is geen geld

Verwijderd

Ik zou ook voor de 2 gig gaan.
Vandaag heb ik allemaal onderdelen besteld waaronder 2x 1 gig twinmos

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:49:
Ik zou ook voor de 2 gig gaan.
Vandaag heb ik allemaal onderdelen besteld waaronder 2x 1 gig twinmos
*zeikmodus*

dus als jij van een flat springt moet hij jou volgen?

*zeikmodus*

mja ik zou idd voor de 2 x 1 GB gaan (goed overclock setje)

tenzij je erg hard verder wil overclocken, maar dan gaat je weer zitten swappen met BF2 bijv.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 17:07 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Als je wilt overclcoken neem je dat overclockersspul. Wordt je bak sneller van een GB extra dan 2GB goedkoper spul. Je kunt overclocken tot je een ons weegt, maar gebrek aan geheugen clock je er nooit uit.

Wat dat betreft is de keuze erg simpel :) En aangezien hier toch vrij veel over te vinden is (lees: je bent niet de eerste met zo'n vraag) denk ik dat je er best wel snel uit kunt komen, met of zonder de search en FAQ in de hand. Succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.