Toon posts:

Chello internet via router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb gisteren chello breedband internet gekregen en geinstalleerd op 1 pc die rechtstreeks op de modem zat aangesloten. Werkte perfect!

Daarna wilde ik er een router tussenzetten om zo ook met een laptop toegang te hebben. Voor de router gebruik ik een oude adsl modem, die volgens mij ook als router gebruikt kan worden.

Nu moet ik volgens mij de router zo instellen dat hij automatisch een ip krijgt van chello, en mij pc handmatig in dezelfde reeks instellen. Echter ik krijg geen verbinding.

Ik heb gekeken of ik mijn router het max adres van de netwerkkaart kon geven, maar dit was niet mogelijk.

Moet ik nu chello bellen om door te geven dat ik een ander mac adres heb? en dan die van de router doorgeven? of is er een andere oplossing? of zie ik alles verkeerd?

Alvast bedankt voor de reacties...

Verwijderd

Wat voor merk adsl router heb jij.
en als het goed is moet je in je router de mac adres zetten van de computer die nu aan het internet zit.

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-04 12:09
ADSL Router icm Chello??

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Wat voor merk adsl router heb jij.
Je moet het mac adres in de router zetten als dat niet kan dan moet je chello bellen om nieuw mac adres van de router door te geven.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:24:
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb gisteren chello breedband internet gekregen en geinstalleerd op 1 pc die rechtstreeks op de modem zat aangesloten. Werkte perfect!

Moet ik nu chello bellen om door te geven dat ik een ander mac adres heb? en dan die van de router doorgeven? of is er een andere oplossing? of zie ik alles verkeerd?

Alvast bedankt voor de reacties...
Doe het andersom, kloon het MAC van je Router in je NIC. Sluit Chello op die netwerkkaart aan (kan wel uurtje duren voor je weer kan aanmelden). Hierna: Aanmelden, uithalen, Router plaatsen -> Chellooo

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
ADSL ModemRouter is iets anders dan Router ;)
Voor consumentenproducten dan

Als je een ADSLModem met ingebouwde router koopt, zit het interne modem al binnenin. Een EthernetRouter heeft een WAN-poort, zoeen moet je hebben.
Wat je waarschijnlijk hebt gedaan is het modem in een van je LAN-poorten gestoken. Wat je dan ook instelt, het zal niet werken.

Tip: Zoek als router een simpele Sweex LB000021 Broadband Router, die kan dit allemaal. :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een adsl-router van thomson. Een speedtouch. Kan ik dus geen mac adres inzetten van mijn NIC

Verwijderd

Topicstarter
Is het met een adsl-router dus niet mogelijk om het internet van chello te delen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet dus een breedband router hebben?

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:22

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Je moet gewoon een router hebben: 1 netwerkingang, meerdere netwerkuitgangen, allemaal RJ45. Niet met een telefonie-ADSL-ingang. Die gaat niet werken, hoe wil je de modem verbinden met een ADSL-router?

[ Voor 23% gewijzigd door HaaZ op 01-03-2006 15:56 ]

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Topicstarter
Verbinden wilde ik doen via een uplink kabel. Lampjes gaan ook wel branden.

Verwijderd

Hallo,

volgens mij mowt jouw setup gewoon werken:WAN poort (ADSL aansluiting) ADSL modem (Ethernet port) --> (Uplink poort) Router (Switch of Hub-poorten) --> clients
Je moet inderdaad wel Chello bellen om het MAC adres vrij te geven.

• DarthPlastic
Nein!
Uplink is een poort om de 4 bestaande switchpoorten verder uit te breiden.

Kijk eens op je modem/router.
Als er naast de 4 lanpoortjes nog een poort zit (die er hetzelfde uitziet) met bv WAN erboven, dan werkt het. Heb je een veel kleiner poortje ernaast (telefoonaansluiting) dan is het apparaat ongeschikt.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb dus niet de beschikking over en een router, en een adsl-modem. Maar allen over een adsl modem die ik als router wil gebruiken. De wan poort van adsl heeft een telefoonstekkeraansluiting en kan ik niet gebruiken denk ik. Ik wil vanuit de kabelmodem een uplink leggen naar de adsl-router.

Verwijderd

Uplink poort = WAN poort, uiteraard bedoelde ik met uplink poort de WAN poort. Zoals DarthPlastic al zei, als jouw ADSL router geen WAN poort heeft waar een gewone RJ-45 connector op kan worden aangesloten (die dus ook in de netwerkkaart van jouw computer zit), dan kun je hem niet gebruiken voor jouw doeleinden.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 16:49 ]

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:58
umm.. een adslmodem / router is voor adsl, niet voor kabel internet :/

[ Voor 10% gewijzigd door Webjunkie op 01-03-2006 16:52 ]

HTPC, Speeldoos | PVoutput

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dat ADSL modem kan je NIET als router achter je kabelinternet inzetten. Je kan 'm alleen evt. als switch inzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk met dat soort antwoorden kunnen we wat. Ik had gehoopt dat ik via een cross-link kabeltje deze router achter de modem kon knopen. Maar de router die voor dit soort doeleinden bestemd zal zijn moet over een wan poort beschikken zodat hij 2 verschillende netwerken met elkaar kan verbinden. een wan poort is dus iets anders als een uplink poort.... Als ik het goed begrijp..

• DarthPlastic
:Y)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 08:57
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:56:
Kijk met dat soort antwoorden kunnen we wat. Ik had gehoopt dat ik via een cross-link kabeltje deze router achter de modem kon knopen. Maar de router die voor dit soort doeleinden bestemd zal zijn moet over een wan poort beschikken zodat hij 2 verschillende netwerken met elkaar kan verbinden. een wan poort is dus iets anders als een uplink poort.... Als ik het goed begrijp..
Correct. Je hebt inderdaad een router nodig waar een netwerkkabel in gaat, die van je Chello-modem komt.
De router die je nu hebt heeft als input alleen een telefoonlijn, voor het ingebouwde ADSL-modem. Kortom: dat gaat niet passen.

Als je bij die router de DHCP-server uitschakelt hou je wel nog een switch over. Dan heb je tenminste geen nutteloos product meer liggen.

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1