Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.
Verwijderd
Kan je die niet zelf vinden ofzo???
boven in mischien (als het een grote kast is?)
Anders dremel je toch ff en gat in je kast erbij! Gatenboor zal ook wel werken
(en als je dan toch gaten maakt... waarom niet meteen een raam en kabels rounden en neonverlichting en waterkoeling en...en...en...!)
Verwijderd
Mijne werd ook zo heet, dat komt door de voeding, die zit tegen je cpu aan. Haal je voeding eruit, of koop een zware cooler. Zoals ik heb gedaan. Ik heb er een met 2 delta fans erop. Maakt een tering lawaai, mar het is nu 40C op cpu. Als ik voeding weghaal wordt het nog VEEL koeler.
Na rose e cient spin
Waar bedoel je dan precies?Op dinsdag 23 januari 2001 13:09 schreef iwoutertje2001 het volgende:
ik heb ook die tower, achter onder je voeding kun je een 80x80mm fan steken.
Mijne werd ook zo heet, dat komt door de voeding, die zit tegen je cpu aan. Haal je voeding eruit, of koop een zware cooler. Zoals ik heb gedaan. Ik heb er een met 2 delta fans erop. Maakt een tering lawaai, mar het is nu 40C op cpu. Als ik voeding weghaal wordt het nog VEEL koeler.
Onder de voeding?
please explain...
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dus in die kap...dan je eraf kan halen?Op dinsdag 23 januari 2001 13:49 schreef Exirion het volgende:
Ik heb een MyCom bigtower van 2,5 jaar geleden, en daar zitten in de zijwand aan de onderkant roosters in. Daarachter heb ik 3 fannetjes geplaatst (met 5mm afstandsbusjes etussen, want anders gaan ze fluiten) en die jagen een *behoorlijke* hoeveelheid lucht door de hele kast heen
En daarn heb je 3 fans in?
De bovenkant en de zijwanden zijn los van elkaar. In de zijwand zitten (bij te bigtower tenminste) roosters aan de onderkant en daar heb ik fans achter gezet.Op dinsdag 23 januari 2001 14:27 schreef Windhoosje het volgende:
[..]
Dus in die kap...dan je eraf kan halen?
En daarn heb je 3 fans in?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ja bij mij is het 1 geheel maar er zit ook een langrooster... Maar heb jij gewoon met een schroef die fan eraan gemaakt?Op dinsdag 23 januari 2001 14:59 schreef Exirion het volgende:
[..]
De bovenkant en de zijwanden zijn los van elkaar. In de zijwand zitten (bij te bigtower tenminste) roosters aan de onderkant en daar heb ik fans achter gezet.
En wat voor fans heb je gebruikt?
80x80?
En hoe heb je ze stroom gegeven? Want ik heb nog maar 1 dingetje vrij in me mamaplank voor die fans...
Verwijderd
Maar heeft er niemand een idee hoe je zo'n 80x80 fan in deze kast bij je cpu neer kan zetten?.. zodat die fan dus de warme lucht bovenin naar buiten blaast. Zo'n klein 50x50 fannetje past wel precies bij die roosters boven-achterin.. maar die maakt veels te veel herrie en verplaatst veel minder lucht dan zo'n 80x80 fan. En voor alle duidelijkheid nog maar eens.. het is dus de mycom midi-tower.
Zo te zien ben je niet echt technisch en fantasierijkOp dinsdag 23 januari 2001 15:11 schreef Windhoosje het volgende:
[..]
Ja bij mij is het 1 geheel maar er zit ook een langrooster... Maar heb jij gewoon met een schroef die fan eraan gemaakt?
En wat voor fans heb je gebruikt?
80x80?
En hoe heb je ze stroom gegeven? Want ik heb nog maar 1 dingetje vrij in me mamaplank voor die fans...
haha ja sorry...maar waar haal je die stroomvoorziening vandaan? Ik heb nog maar 1 dingetje over op m'n a7vOp dinsdag 23 januari 2001 15:52 schreef Exirion het volgende:
[..]
Zo te zien ben je niet echt technisch en fantasierijkIk heb 80x80 fannetjes gebruikt en elke fan met twee boutjes+moertjes (3mm) vast gezet aan de wand (diagonaal bevestigd). Om afstand te houden zit tussen de fan en de wand zitten om de boutjes kunstof busjes van 5mm lengte (voor 5mm afstand).
Verwijderd
1? leg uit please.. want je hebt 4 aansluitingen op je mamaplank en je hebt er toch maar 2 in gebruikOp dinsdag 23 januari 2001 15:58 schreef Windhoosje het volgende:
[..]
haha ja sorry...maar waar haal je die stroomvoorziening vandaan? Ik heb nog maar 1 dingetje over op m'n a7v
oke:Op dinsdag 23 januari 2001 16:07 schreef _jero_ het volgende:
[..]
1? leg uit please.. want je hebt 4 aansluitingen op je mamaplank en je hebt er toch maar 2 in gebruikzie mijn vorige reply hier iets boven..
1 voor cpu
1 voor videokaart
1 voor casefan (voorin)
Dus hou ik er nog 1 over...
en aangezien ik er nog 2-3 wil inzetten...
Verwijderd
Dan zitten die fannetjes aan je mamaplank en dan trek je straks het stekkertje kapot ofzo als je de case eraf haalt...
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
PsiesOp dinsdag 23 januari 2001 16:25 schreef MisterDon het volgende:
kroonsteentjes, molexen, knutselen met creativiteit!
Nee joh, als je het een beetje handig doet dan kan er niks fout gaan. Ze hangen trouwens met z'n 3'en aan 1 kroonsteen, en die is met een 2-aderig draadje verbonden aan een 4-polige stekker die ergens bij m'n harddisk er tussen is gezet en de stroom daar aftapt. Ziet er keurig uit, zit niet te krap dus beschadigt niks, en het werk goedOp dinsdag 23 januari 2001 16:37 schreef Windhoosje het volgende:
Ow ja...als die fannetjes nou erin zitten he...en hij is aangesloten... En je wil je kast open doen...Hoe kan dat dan?
Dan zitten die fannetjes aan je mamaplank en dan trek je straks het stekkertje kapot ofzo als je de case eraf haalt...
Ken jij mij effe je icq nummer geven...of my adden op je icq? (23424525)Op dinsdag 23 januari 2001 17:57 schreef Exirion het volgende:
[..]
Nee joh, als je het een beetje handig doet dan kan er niks fout gaan. Ze hangen trouwens met z'n 3'en aan 1 kroonsteen, en die is met een 2-aderig draadje verbonden aan een 4-polige stekker die ergens bij m'n harddisk er tussen is gezet en de stroom daar aftapt. Ziet er keurig uit, zit niet te krap dus beschadigt niks, en het werk goed
thanks
Werkt best goed.
Waar ik ook aan heb zitten denken, is de voeding buiten de kast te leggen, heb je weer wat ruimte voor koelertjes.
Je kan toch ook koelers kopen die op 12 volt draaien??
Die kan je een hoop aansluiten met een doorlus systeem.
Verwijderd
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.