Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PPC] bestanden pda <-> winxp buiten my documents

Pagina: 1
Acties:

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
Ik heb het een keer ergens gezien en zelfs gebruikt, maar ik kan er totaal niet meer op komen... Wat ik zoek is eigenlijk een programma (of plugin voor activesync) waarmee je bestanden van verschillende mappen naar verschillende plekken op je pda kan syncen.

Dus bv naar je memorycard laten kopieren zonder dat je zelf steeds naar activesync->explore->my device->sd-card->submap hoeft te gaan.

Softick Card Export is helemaal nix omdat je dan eerst je usb-verbinding moet uitzetten (geen activesync meer dus ondertussen) dan herkent windows een mass-storage-device en moet je daarna weer opnieuw verbinden met usb. Korton, helemaal nix...

Een ftp-server draaien op je ppc is ook nix omdat de verbinding met internet via activesync loopt en activesync je pda een 'fictief' ip geeft door zelf voor dhcpserver te spelen (vaak krijg je als ip 192.168.55.101 met als gateway 192.168.55.100 en als dns 127.0.0.1). Werkt dus ook niet.

Programma's als MobiPocket enzo kunnen ook direct naar je memorycard kopieren dus moet het met een ander programma ook kunnen.

iemand een idee?

Insert vies grapje hier

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Is Microsoft SyncToy niet wat? Die zou ook met laptops en PDA's moeten kunnen synchroniseren volgens hun documentatie.

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
volgens hun documentatie idd wel ja, maar feitelijk is wat anders ;)
Je kunt onder Deze Computer wel netjes je Mobile Device zien, maar je kunt er niet in...

hij zou om moeten kunnen gaan met UNC-paden maar als iemand het umc-pad weet van een mobile device? heb vanalles geprobeerd, maar kom er niet uit...

Insert vies grapje hier

• ppl
  • Niet online

ppl

Rubberenkip schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:45:
volgens hun documentatie idd wel ja, maar feitelijk is wat anders ;)
Je kunt onder Deze Computer wel netjes je Mobile Device zien, maar je kunt er niet in...

hij zou om moeten kunnen gaan met UNC-paden maar als iemand het umc-pad weet van een mobile device? heb vanalles geprobeerd, maar kom er niet uit...
:?

SyncToy gebruik je als je een map op de computer met een map elders (op dezelfde computer of op het netwerk of op een PDA, etc.) wil synchroniseren zodat je op beide locaties dezelfde inhoudt hebt. Browsen komt daar dus helemaal niet aan te pas, ja alleen bij het opzetten van de synchronisatie in het programma aangezien je de locaties die gesynchroniseerd dienen te worden moet aangeven. Bedoel je nou dat je bij het toevoegen van de locatie op de PDA er niet naartoe kunt browsen?
Je kunt het via ActiveSync proberen om er naar toe te browsen en dan dat pad copy-pasten in het juiste invoerveld in SyncToy.

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
als je de folder op moet geven 'browse' je door die mappenstructuur heen om de goeie map te kiezen. Kies ik onder Deze Computer voor Mobile Device (waar in de eerste instantie wél een plusje voor staat) dan is inneens dat plusje weg en kan ik niet op ok klikken. Ik kan dus niet de mappenstructuur op de pda zien om daar een map te kiezen.
Want als dat wel mogelijk is dan is het mogelijk om bestanden van de pc in 1 keer op de geheugenkaart te zetten.
mobile device\my pocket pc\SD Card\test waar de bestanden heen moeten, maar om als je dat invult bij een van de folders voor synctoy dan zegt ie dat ie dat de locatie moet beginnen met een driveletter of met een dubbele slash als het om een netwerklocatie gaat.

dus een andere optie is het delen van een map op de ppc, maar hoe...

Insert vies grapje hier

• Blerp
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topicstarter
schopperde schop

Insert vies grapje hier

• MadDog11
  • Laatst online: 26-11 22:56
Ik gebruik hiervoor een plug-in van Total Commander www.ghisler.com en kan hierdoor gewoon browsen op mijn pda :D
Pagina: 1