Toon posts:

Hoe kan dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een merkwaardig probleem.

Ik woon in Groningen en dit is mijn hostname; cc******groni1.gr.home.nl

Samen met een vriend beheer ik een website.

Via de FTP stats kwamen we erachter dat naast mijn "cc******groni1.gr.home.n", nog een derde persoon illegaal op onze website bezig was.

cp******-a.tilbu1.nb.home.nl was zijn visitekaartje in de stats.

We hebben een klacht ingediend bij @home en die zouden de persoon in kwestie traceren en berispen.

Een week later kwam ik er via nedstat achter dat ik zelf cp******-a.tilbu1.nb.home.nl was!

Daarna ben ik erop gaan letten en wat bleek; het ene moment ben ik cc******groni1.gr.home.nl en het andere moment cp******-a.tilbu1.nb.home.nl

@home heeft mij niet berispt.
@home beantwoord mijn Emails niet over deze kwestie.

Kortom, wat kan er aan de hand zijn?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:14:
Via de FTP stats kwamen we erachter dat naast mijn "cc******groni1.gr.home.n", nog een derde persoon illegaal op onze website bezig was.

cp******-a.tilbu1.nb.home.nl was zijn visitekaartje in de stats.

We hebben een klacht ingediend bij @home en die zouden de persoon in kwestie traceren en berispen.
Wat heeft die "persoon" dan gedaan? en waarom zou @home daar die persoon voor moeten aanspreken, immers als je eigen beveiliging al slecht is ;)
Wat gebeurd er als je deze hostname (die uit tilburg) resolved naar IP, krijg je dan jouw IP te zien of een andere?

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:22:
[...]

Wat heeft die "persoon" dan gedaan? en waarom zou @home daar die persoon voor moeten aanspreken, immers als je eigen beveiliging al slecht is ;)
Wat gebeurd er als je deze hostname (die uit tilburg) resolved naar IP, krijg je dan jouw IP te zien of een andere?
Misschien heb je het niet helemaal begrepen........

Ik ben dus beide hostnames.......

Beide hostnames van mij verschijnen op de FTP stats van onze website.

Hostname resolving naar IP; krijg je mijn IP te zien.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 12:13
Je hostname zou static moeten zijn omdat die vziw wordt toegewezen aan de hand van jouw hostname. De nummers (cp******) verschillen wel? Welke matched er dan met je eigen hostname?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Is toch gewoon een reverse-DNS lookup? Die zal de ene keer gewoon anders beantwoord worden als de andere keer (misschien ge-balanced ofzo...). Niks geks an sich...

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 01-03-2006 14:29 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Heb jij je ip niet statisch ingesteld? dan kun je ook dit soort geintjes krijgen..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 14:12
Dit past prima in het @home topic: Het grote @Home problemen topic deel 8!

Daarnaast in het vervolg graag een duidelijke titel gebruiken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.