Verhuizen en wisselen van ISP...

Pagina: 1
Acties:

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-02 10:28
Oke, ik ga binnenkort verhuizen van Vlissingen (Zeeland, Walcheren) naar Heinkenszand (Zeeland, Zuid-Beveland). Opzich niets mis mee maar aangezien ook ong. een maand nadat ik verhuis mijn contract met m'n huidige ISP verloopt (Zeelandnet) wil ik graag overstappen op hetgeen waar een vriend van mij ook op gaat, namelijk TweakDSLB10. Dit is 2x zo snel als mijn huidige verbinding maar dan wel VEEL goedkoper. Nu is dit alleen over de lijnen van BBNed en dan komt mijn probleem. Op mijn huidige locatie is dit gewoon mogelijk maar op mijn nieuwe postadres (nog) niet.

Nu zit ik eigenlijk met meerdere vragen in mijn hoofd (Me ouders hopen dat we hier snel nog een oplossing in kunnen vinden aangezien we zoiezo 1 maand van te voren het contract moeten opzeggen) Mijn postcode is: (wordt ;)) 4451 TP op nummer 9.

Waar kan ik meer informatie vinden over op welke centrale ik terecht kom? Ook meer informatie over wanneer ik via BBNed zal kunnen internetten op mijn nieuwe adres? Zoals het er nu naar uitziet is op mijn nieuwe postcode straks gewoon ADSL al wel beschikbaar. Op mijn huidige postcode was eerst ook geen BBNed beschikbaar en tegenwoordig is dat het wel. Kortom, ik neem aan dat het zoiezo ooit wel is mogelijk zal zijn maar ik heb geen zin om vanaf april zonder internet te zitten en te wachten tot ik ooit over kan stappen op BBNed.

Ik heb zelf ook al wat lopen google'en maar ik kon niet echt iets duidelijks vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door sn0x0r op 01-03-2006 14:32 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:12

BHQ

Wat zegt de KPN postcodecheck?

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:07

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Vreemd.. als je hier checkt dan is de centrale onbekend. Is het nieuwbouw ofzo :?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• sn0x0r
Klopt, volledig nieuwbouw.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:11

Qwerty-273

Meukposter

Dan zou je kunnen bellen met BBNed, als het nieuwbouw is kan het zijn dat deze centrale nog niet opgenomen is in hun database voor de postcode check. Maar komt ie wel binnenkort beschikbaar.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• sn0x0r
Dan ga ik gewoon is even een keer bellen naar ze, wil graag snel zekerheid over of ik nu over moet stappen of het een jaartje uit moet stellen. (Zoiezo klote dat je alleen maar een 1 jaar durig contract hebt :()

Verwijderd

Zondagskindje schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 14:16:
Vreemd.. als je hier checkt dan is de centrale onbekend. Is het nieuwbouw ofzo :?
Die site mogen ze van mij ook wel een keer updaten zeg, er staat dat BaByXL niet beschikbaar is terwijl dat wel zo is.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik zou dan eerder even gaan bellen met KPN om te achterhalen op welke centrale die wijk is aangesloten en dan kan je bij BBned navragen of die wijkcentrale geschikt is voor adsl.

Ik heb zelf eerlijk gezegd niet het idee dat de twee andere grote netwerk-aanbieders nog enorm aan het uitbreiden zijn (Tiscali en BBned), dus ik zou er niet 'even' op wachten, maar dan gewoon of bij zeelandnet blijven, of een verbinding via kpn -adsl nemen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• sn0x0r
Mjah, overstappen op gewoon adsl van kpn heeft niet echt nut aangezien het geen snelheidswinst oplevert en ik moet dan zelfs een iets duurder abbonement kiezen (met een kleine snelheidswinst wel) om adsl van kpn te nemen. (Andere providers leveren allemaal voor dezelfde prijs als zeelandnet een 5mbit lijn.)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:48
Je zou bij nieuwbouw wijken verwachten dat qua infrastructuur het direct mooi op orde is, maar het tegendeel heb ik al vaak gezien... Meestal komt pas jaren naderhand eens ooit ADSL beschikbaar... Misschien dat het nu anders is, maar ik vrees van niet...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Martijn schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 15:03:
Je zou bij nieuwbouw wijken verwachten dat qua infrastructuur het direct mooi op orde is, maar het tegendeel heb ik al vaak gezien... Meestal komt pas jaren naderhand eens ooit ADSL beschikbaar... Misschien dat het nu anders is, maar ik vrees van niet...
Is ook mooi in orde, ze zetten een hele mooie subcentrale in de wijk, iedereen korte afstanden er naar toe...

en tussen de centrale naar hoofdcentrale leggen ze een glaskabeltje, zodat ADSL mooi niet kan (adsl gaat dus over koperkabeltje). Da's t voordeel van te nieuwe vernieuwing.....

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

moah, zoveel wijken waar kpn geen dsl levert zijn er inmiddels toch niet meer. Die wijkkasten worden steeds vaker voorzien door dsl apparatuur (alleen kpn doet dat, alleen kpn levert overigens ook in heel nederland, alle centrales hebben adsl mogelijkheden).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Veel nieuwbouwijken worden tegenwoordig voorzien van zowel koper als duct ter voorbereiding op glas. Kijk eens op www.trilink.nl of jou wijk hier ook onder valt.

• sn0x0r
Hmz, heb die site van Trilink is bekeken, maar daar kan ik niet echt iets vinden over de wijk van mij. Ik ga ook contact opnemen met de Gemeente Borsele (de nieuwe gemeente waar ik straks woon) en dan BBNed, Trilink zelf wellicht en KPN.
naja, ADSL is wel beschikbaar, maar over lijnen van BBNed dus niet :s
Pagina: 1